Algemeen > Ervaringen
Wie heeft er weleens 112 gebeld?
hv-engeltje:
Gisteren is het voor het eerst in mijn carriëre voor gekomen dat ik een brand zelf moest melden. Ik reed de straat uit en zag uit een woning behoorlijke rookwolken komen. Dan komt de beslissing: naar binnen of 112 bellen en naar de post rijden? Aangezien het niet veilig was om naar binnen te gaan heb ik 112 laten bellen door een voorbijganger en ben naar de kazerne gegaan, om vervolgens 7 minuten (kan ook iets minder zijn geweest) weer terug te komen met de ploeg en het nodige materieel. ;)
Na de binnenverkenning bleek dat een voorbijganger het vuur al geblust had (met poeder ;D) en dat de keukenbrand uit was. Er was aan de hand van de meerdere meldingen al wel middelbrand gemaakt.
Wie heeft iets soortgelijks ook al eens meegemaakt? Ik ben benieuwd :D
joost B:
Volgens mij Peter, die had het bij de buren, kijk even in het deze topic, daar staat zijn verhaal als ik het goed had ;)
Toch heb je goedwerk gedaan. Ik zou ook 112 bellen en als het kan helpen, en anders gelijk naar de kazerne, om dan daar met meer man uit te rukken naar de brand/HV ;)
Toch goed werk gedaan!!!
De link gevonden: dit is het: http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=1436.0
hv-engeltje:
Dat idee had ik zeker... ook na het geheel met mijn collega's doorgesproken te hebben. Maar ik vind het toch vreemd. Vooral de beslissing die je moet nemen. En dan later er achter te komen dat een of andere 'behulpzame' voorbijganger de bradn al geblusd had. Ik vond het niet verantwoord, waarom hij dan wel? Dat zal altijd wel een raadsel zijn ;D
Peter:
--- Citaat van: hv-engeltje op 04 september 2006, 12:52:20 ---Gisteren is het voor het eerst in mijn carriëre voor gekomen dat ik een brand zelf moest melden. Ik reed de straat uit en zag uit een woning behoorlijke rookwolken komen. Dan komt de beslissing: naar binnen of 112 bellen en naar de post rijden? Aangezien het niet veilig was om naar binnen te gaan heb ik 112 laten bellen door een voorbijganger en ben naar de kazerne gegaan, om vervolgens 7 minuten (kan ook iets minder zijn geweest) weer terug te komen met de ploeg en het nodige materieel. ;)
Na de binnenverkenning bleek dat een voorbijganger het vuur al geblust had (met poeder ;D) en dat de keukenbrand uit was. Er was aan de hand van de meerdere meldingen al wel middelbrand gemaakt.
Wie heeft iets soortgelijks ook al eens meegemaakt? Ik ben benieuwd :D
--- Einde van citaat ---
Ik heb inderdaad in hetzelfde schuitje gezeten als jij,brand bij de buren en de overweging moeten maken.Of snel blussen,of toch maar door naar de kazerne en 112 laten bellen zodat er gepiept zou worden.En ik heb ook de keuze gemaakt naar de kazerne gaan,en m,n collega,s werden ondertussen gepiept.Eigen veiligheid gaat toch voor,dus jij hebt een verstandige keuze gemaakt ;)
Peen van Dienst:
--- Citaat van: hv-engeltje op 04 september 2006, 16:52:23 ---Ik vond het niet verantwoord, waarom hij dan wel? Dat zal altijd wel een raadsel zijn ;D
--- Einde van citaat ---
Tja; misschien omdat wij weten in wat voor situatie je naar binnen gaat; en hij/zij niet (en die heeft in dit geval dus gewoon mazzel gehad; dat het gelukt is, en dat'ie er weer uit is gekomen).
Ach; als jij het geblust had, had je eerstkomende 80 jaar of zo grappen over 'broodroof' en 'doe-het-zelver' moeten verdragen
;D
Peen
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie