Maar zou het echt veel uitmaken of er een Daf of een Mecedes in de uitrukhal staat? Ik denk het niet.
Dat heb je gelijk in, Het maakt niet uit wat voor een merk er in de kazerne staat, Al zou men wel moeten kijken wat het beste is voor dat korps en hun omstandigheden, Iets wat bij de nieuwe plannen zeker gaat verwateren. Er zal dan meer naar de rekening gekeken gaan worden dan naar wat men echt nodig heeft.
De brandweer is van oudsher een saamhorig bedrijf en dat zal er nu wel een beetje vanaf gaan.
En is dat dan niet een klein beetje jammer dan, En wat voor een soort brandweermannen en vrouwen krijgen we straks. Het soort dat straks hun eigen collega's niet meer ken, en de situatie dat je niet meer op elkaar kunt vertrouwen. Is dat wat men graag wil.
Er wordt in de toekomst gewoon meer bedrijfsmatig naar de brandweer gekeken en dat mag ook wel, gezien de manier waarop korpsen omgaan met gemeenschapsgeld.
Gr Hans
Bedrijfsmatig, Sorry hoor. Maar nu schiet ik toch echt in de slappe lach, Een bedrijfskundige die een hulpverlenende instantie wil gaan verbeteren om daar uit winst te kunnen maken, net als ze geprobeerd hebben met de ziekenhuizen, waar van ook enkele opgeheven zijn. Zodat men in sommige regio's, een aardig aantal kilometers moet rijden. Trouwens kijk eens wat voor een problemen er zijn bij de ambulancediensten in het land. In sommige regio's is het nog steeds slecht geregeld. Trouwens staan die door de overheid aangekochten MMT vito busjes nog steeds in een parkeergarage opgeslagen omdat er simpelweg geen bemanning voor is. Over bedrijfsmatig gesproken.
gezien de manier waarop korpsen omgaan met gemeenschapsgeld.
Bij sommige brandweerkorpsen zou nu de sirene moeten af gaan, En de vraag boven water moeten komen. Welk gemeenschapgeld, Zeker als je bekijk waarmee deze mensen het werk moeten uitvoeren. Niet overal word met geld gesmeten. Maar ja, wat is belangrijker een nieuwe en op een goed plaats liggende brandweerkazerne of een nieuwe dienstwoning voor de burgemeester.
Als we 10 jaar verder zijn dan is iedereen gewend aan de regionalisering en dan blussen we ook nog steeds brand of bevrijden we mensen uit een lift.
Gr Hans
Dat eerste zal ik nooit aan wennen en het tweede, dat hoop ik van harten. Al heb ik er een zwaar hoofd in. Gezien de zaken die ik tot op heden meegemaakt heb.