Heel strikt genomen kun jij niet aan het verzoek voldoen, iets wat je niet aanwezig mag hebben kun je namelijk niet gebruiken.
Indien er begeleiding is van verkeersregelaars of politie dan maken ze in eens recht wat krom is en is er geen diender die je een stro breed in de weg zal zitten of je nu een kilometer met (werkende) OGS rijdt of 60 kilometer (zie
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vds3BexPDvE)
Dat legaliseerd men dan weer onder het mom van een gesloten stoet en voor de stoet in haar algemeenheid is al een ontheffing verleend (als ze het goed gedaan hebben)
Als je nu een ontheffing zou aanvragen voor het gebruik van de OGS doe je dat niet door je te beroepen op de regelingvoertuigen maar op het veroorzaken van geluidhinder.
Alle wegbeheerders zijn vandaag en anders worden ze dat morgen vanuit Den Haag bericht dat men geen ontheffingen meer mag verlenen voor het
aanwezig hebben van de OGS waarin men zich beroept op de regeling voertuigen.
Mijn oplossing: Gewoon heen gaan en de toeters en bellen op je dak en onder je motorkap lekker laten werken zolang je je in de stoet bevind.
Video beelden maken en die voor al op you tube zetten zodat er steeds meer bewijs aangeleverd kan worden dat het aanwezig hebben van de OGS maatschappelijk is geaccepteerd en dat de oldtimer een uitzonderingspositie krijgen in het RVV of minstens in de regeling voertuigen.
Net zo goed als dat oldtimers APK worden gekeurd naar de eisen die golden in het jaar dat ze op kenteken werden gezet (1e toelating) en dat bijvoorbeeld dieselmotoren van voor (ik meen) 1980 (maar hang me niet op) geen roetmeting hoeven te doen en zo zijn er ik weet niet hoeveel uitzonderingen in de RVV en regeling voertuigen die oldtimers vrijstellen van de hedendaagse plichten.
Op advies van I en M zal ik een dezerdagen ook een pagina aanmaken op mijn eigenwebsite waar een petitie getekend kan worden om OGS op oldtimer HV voertuigen gewoon toe te staan, en ook die gaat dan naar het ministerie. Als het zover is zal ik de link zeker een mooi plekje geven in dit topic of misschien elders op het forum