Algemeen > Ervaringen

Discussie/Ervaring: (Bijna) ongeval tijdens uitruk

(1/5) > >>

brandpreventje:
Typisch gevalletje van "men ziet het eerste voertuig wel en na het passeren van dat voertuig denkt men verder te kunnen rijden maar ziet het 2e voertuig over het hoofd". Gelukkig goed opgelet van de chauffeur. Dit bewijst maar weer eens het belang van in colonne rijden indien mogelijk.

--- Citaat van: Persburo Brielle op 29 april 2012, 12:52:24 ---http://www.youtube.com/watch?v=mooW8gryStc

28/04/12 Brandweervoertuigen met spoed naar middel hulpverlening gev. stof Rotterdam
Regio: 17 Rotterdam Rijnmond
Korps: Botlek Oost (Mijnsherenlaan, Baan, Bosland)
Soort voertuig + roepnummer: AG90-1, SO90-1, CE54-1, HA54-1 + OE54-1.
Rukt uit voor soort melding: Hulpverlening gevaarlijke stof.
Maker filmpje: Rico (BrielleNieuws)
Bijzonderheden: De OE54-1 (Ontsmettingseenheid) en de HA54-1 moet vol in de rem voor een auto.

--- Einde van citaat ---

Ruud IJtsma:

--- Citaat van: brandpreventje op 29 april 2012, 14:37:06 ---Typisch gevalletje van "men ziet het eerste voertuig wel en na het passeren van dat voertuig denkt men verder te kunnen rijden maar ziet het 2e voertuig over het hoofd". Gelukkig goed opgelet van de chauffeur. Dit bewijst maar weer eens het belang van in colonne rijden indien mogelijk.

--- Einde van citaat ---

Of verschillende sirenes...

Danny77:

--- Citaat van: Ruud IJtsma op 29 april 2012, 16:02:10 ---Of verschillende sirenes...

--- Einde van citaat ---

Of men rijd te kort achter elkaar.......

brandpreventje:
Beide reacties snap ik niet. Je kan beter dicht op elkaar rijden zodat andere weggebruikers direct zien dat er 2 of meer voertuigen er aan komen. Als je de tussenruimte (te) groot laat zien ze het 1e voertuig wel maar merken het 2e voertuig niet op omdat ze daar niet op rekenen.

Volgens mij gaan we juist naar 1 sirene toe in NL.

--- Citaat van: Danny77 op 30 april 2012, 16:19:50 ---Of men rijd te kort achter elkaar.......

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Ruud IJtsma op 29 april 2012, 16:02:10 ---Of verschillende sirenes...

--- Einde van citaat ---

Danny77:

--- Citaat van: brandpreventje op 30 april 2012, 16:23:39 ---Beide reacties snap ik niet. Je kan beter dicht op elkaar rijden zodat andere weggebruikers direct zien dat er 2 of meer voertuigen er aan komen. Als je de tussenruimte (te) groot laat zien ze het 1e voertuig wel maar merken het 2e voertuig niet op omdat ze daar niet op rekenen.

Volgens mij gaan we juist naar 1 sirene toe in NL.

--- Einde van citaat ---

Zal effe toelichten:

De meeste automobilisten denken dat als 1 brandweervoertuig gepasseerd is het hierbij zal blijven en zullen waarschijnlijk hun deelname in het verkeer voortzetten, men verwacht namelijk geen 2e voertuig met sirenens. Beter lijkt mij dat het tweede voertuig afstand neemt van het eerste en zelf een weg door het verkeer zoekt ipv mee te rijden in kilezog van eerste brandweervoertuig. Kan hierover ui tervarin in meepraten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Reageer

Naar de volledige versie