Auteur Topic: Voertuignieuws regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 416035 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

WillemD

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #3075 Gepost op: 18 april 2017, 22:04:22
Welke posten krijgen een kv team
VG Vlaardingen   179071
VG Noord   179072
VG Oostvoorne   17907?
VG Albrandswaard   17907?
VG Ridderkerk    17907?
Liever Brandweer Dan Weer Brand !


j2s

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #3076 Gepost op: 19 april 2017, 19:24:54
VG Vlaardingen   179071
VG Noord   179072
VG Oostvoorne   17907?
VG Albrandswaard   17907?
VG Ridderkerk    17907?

17-9071 = Vlaardingen
17-9072 = Frobenstraat
17-9073 = Ridderkerk
17-9074 = Albrandswaard of Oostvoorne
17-9075 = Albrandswaard of Oostvoorne


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3077 Gepost op: 19 april 2017, 20:51:27
17-9071 = Vlaardingen
17-9072 = Frobenstraat
17-9073 = Ridderkerk
17-9074 = Albrandswaard of Oostvoorne
17-9075 = Albrandswaard of Oostvoorne

Dank voor deze aanvulling.

Zijn dit fictieve roepnummers of ook daadwerkelijk voertuigen?


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.091
Reactie #3078 Gepost op: 19 april 2017, 23:34:15
Dank voor deze aanvulling.

Zijn dit fictieve roepnummers of ook daadwerkelijk voertuigen?
Als ik juist ben, worden deze gekoppeld aan nieuw aan te schaffen DB's.
De 18-9072 wordt op dit moment gekoppeld aan de voormalige DB30-1 (50-SR-GZ uit 2006) van Capelle met tevens het springkussen.



j2s

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #3079 Gepost op: 20 april 2017, 19:48:09
Als ik juist ben, worden deze gekoppeld aan nieuw aan te schaffen DB's.
De 18-9072 wordt op dit moment gekoppeld aan de voormalige DB30-1 (50-SR-GZ uit 2006) van Capelle met tevens het springkussen.

Heb ergens gelezen dat hiervoor Caddy's worden aangeschaft.




Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.091
Reactie #3080 Gepost op: 20 april 2017, 23:42:05
Heb ergens gelezen dat hiervoor Caddy's worden aangeschaft.
Ze zijn naar ZHZ geweest waar ze in enkele bussen hebben geinvesteerd, combi 25KV/wvd.
We wachten af. Benieuwd welke andere voertuigen vervangen gaan worden de komende periode;
AL's in 2017/2018
BRV's in 2017
WO's in 2017

Ik verwacht HA's, nog enkele TS-en en heeft iemand al meer info over de voertuigen tbv de nieuwe BRV's?


MikeSchomaker

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bijrijder haakarmvoertuig en bediener dompelpomp
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap A
Reactie #3081 Gepost op: 20 juli 2017, 00:58:16
Ze zijn naar ZHZ geweest waar ze in enkele bussen hebben geinvesteerd, combi 25KV/wvd.
We wachten af. Benieuwd welke andere voertuigen vervangen gaan worden de komende periode;
AL's in 2017/2018
BRV's in 2017
WO's in 2017

Ik verwacht HA's, nog enkele TS-en en heeft iemand al meer info over de voertuigen tbv de nieuwe BRV's?

Voor de 25kV teams zijn 6 VW Caddys verlengd aangeschaft. 5 operationeel en 1 reserve. Optie vanuit de VRR is dat men met een meetploeg taak deze ook kan uitvoeren met dit voertuig. De apparatuur wordt ingebouwd. Voor het VG Noord geldt dat de springkussen ook op dit voertuig wordt neergelegd.

De duikploegen die een vaartuig krijgen zijn volop aan het proef varen. Meer info daarover volgt zsm.

Er is nog niks bekend over haakarmvoertuigen of tankautospuiten die afgeleverd worden.


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.138
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #3082 Gepost op: 20 juli 2017, 20:41:50
Bijzonder dat VRR voor de 25kV-teams speciaal voertuigen aanschaft. Hollands Midden heeft deze taak bij de WVD-teams onder gebracht en het materiaal op de bijbehorende DB's geplaatst. Ik vind het de grootste onzin en verspilling van belastinggeld dat hier speciale voertuigen voor zijn aangeschaft, en dan 6 stuks nog wel!!!!

Voor de 25kV teams zijn 6 VW Caddys verlengd aangeschaft. 5 operationeel en 1 reserve. Optie vanuit de VRR is dat men met een meetploeg taak deze ook kan uitvoeren met dit voertuig. De apparatuur wordt ingebouwd. Voor het VG Noord geldt dat de springkussen ook op dit voertuig wordt neergelegd.

De duikploegen die een vaartuig krijgen zijn volop aan het proef varen. Meer info daarover volgt zsm.

Er is nog niks bekend over haakarmvoertuigen of tankautospuiten die afgeleverd worden.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #3083 Gepost op: 20 juli 2017, 21:15:22
Hoezo moet de brandweer voor dit soort klussen überhaupt investeren? Daar hebben we toch prorail voor. Ik vindt het al sowieso geen WVD-taak.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3084 Gepost op: 20 juli 2017, 21:56:18
ik ga er vanuit dat de brandweer in de meeste gevallen bij een calamiteit eerder ter plaatse is dan prorail.

dit aangezien Prorail vaak van grotere afstand moet komen




Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #3085 Gepost op: 20 juli 2017, 22:06:34
https://www.ifv.nl/inkoopenmaterieel/Documents/20170222-Branchevoorschrift-Standaardbepakkingen-voor-Brandweervoertuigen.pdf

Als je er vanuit gaat dat de veiligheidstester van de NS van de HV is gehaald, en de tester voor de Betuweroute en HSL enkel een optie is, zou ik zeggen dat dat een mooie taak voor prorail is. En niet voor de brandweer.


Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532
Reactie #3086 Gepost op: 21 juli 2017, 19:39:54
Bijzonder dat VRR voor de 25kV-teams speciaal voertuigen aanschaft. Hollands Midden heeft deze taak bij de WVD-teams onder gebracht en het materiaal op de bijbehorende DB's geplaatst. Ik vind het de grootste onzin en verspilling van belastinggeld dat hier speciale voertuigen voor zijn aangeschaft, en dan 6 stuks nog wel!!!!
Waarom is het dan geen onzin dat HM DB's heeft aangeschaft voor de WVD-teams terwijl in Rijnmond hier gewoon een willekeurig voertuig voor wordt gebruikt als het nodig is?  ;) In Rijnmond zijn er geen speciale dienstbussen aangeschaft voor de WVD namelijk


WillemD

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #3087 Gepost op: 21 juli 2017, 20:16:35
De VRR heeft deze taak erbij gekregen.
Naast Prorail Incidentenbestrijding kan namelijk ook de spooraannemer van het betreffende gebied zoals Volker en Strukton afd. Energie Voorziening (EV) de 25kV en 1500V bovenleiding aarden.

Het is van belang dat zo snel mogelijk de bovenleiding spanningsloos wordt geschakeld door Prorail Operationeel Besturingscentrum Infra (OBI) (voorheen SMC), en daarna door een van bovengenoemde organisaties ruim voor en na het incident worden geaard.

Spanningsloos schakelen wil niet zeggen dat men veilig kan werken ! ! !
Door o.a. restspanning en invloed van externe spanningsvelden op de bovenleiding zoals hoogspannings kabels en masten in de buurt ed., kan men alsnog worden geelectrocuteerd zonder aarding.
Aarding is daarom cruciaal. Hoe eerder hoe beter.

Liever Brandweer Dan Weer Brand !


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.138
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #3088 Gepost op: 21 juli 2017, 20:23:56
ProRail kan niet snel genoeg ter plaatse zijn. Brandweer wil zo snel mogelijk bovenleiding veilig stellen zodat alle hulpverleners aan het werk kunnen.

Hoezo moet de brandweer voor dit soort klussen überhaupt investeren? Daar hebben we toch prorail voor. Ik vindt het al sowieso geen WVD-taak.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.138
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #3089 Gepost op: 21 juli 2017, 20:25:02
Omdat HM ook geen speciale WVD-voertuigen heeft (aangeschaft). De WVD-teams rukken met hun gewone DB uit.

Waarom is het dan geen onzin dat HM DB's heeft aangeschaft voor de WVD-teams terwijl in Rijnmond hier gewoon een willekeurig voertuig voor wordt gebruikt als het nodig is?  ;) In Rijnmond zijn er geen speciale dienstbussen aangeschaft voor de WVD namelijk
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.