Nouja,als ik het verhaal van Ottoman zo lees hebben ze 10 van die CO2blusser van 5 kilo aan boord staan.Die blaas je zo leeg bij een flinke brand,ik zou me geld toch liever op poeder of schuim zetten.
En vlammen verdringen met een CO2-blusser zou ik niet graag doen,zit je toch weer met de beperkte bluskracht,en ik zit niet graag met m,n handen in -80gr te hannesen
maar als het een beetje grote brand is, ga ik er niet meer bij staan met mijn blussertje
en denk ook niemand van de bemanning, dan nemen we gewoon de grote schuimkanonnen van de wal:P
(niet dat je het dan overleeft hoor als ie knalt)
heb het opgezocht bij een brandende spuiter en of brand aan lijdenen of in een tank dient de bemanning aan de noodstoppen en de brandalarmen in te drukken en zich van boord te verwijderen.
de blussing gaat dan door de schuimkanonnen door de wal, want de kans dat ie knalt is groot als je brand aan dek heb, zeker met Nafta of benzinen.
dus ik denk dat die blussers er hangen om 2 redenen,
1 om eventueel een beginnende brand te blussen
2 omdat het moet
verder kan je idd de slangen gebruiken om het uit te slaan ja
bedankt voor de reacties
grz ottoman