Tsja, totdat de OvD (zeker 's nachts goed mogelijk) bij een 'brandgerucht' aankomst, de hele woning vol rook staat en er nog mensen binnen blijken te zijn. Dan nog een TS alarmeren, opkomst, aanrijdtijd en je hebt het nieuws van de ochtend gehaald... 
En dacht je dan niet dat de centralist heel goed heeft uitgevraagd wat er nu eigenlijk aan de hand is? En dan krijgt te horen, tja ik denk een brandlucht te ruiken... Dan is het zijn afweging en ik geloof dat die toch echt wel overwogen gemaakt wordt. Bij de eerste de beste twijfel gaat er echt wel een TAS mee hoor

Je weet namelijk de criteria niet waarop brand gerucht gealarmeerd wordt. En geloof me, dat zijn behoorlijk strenge criteria (nee, ik kan ze nu niet oplepelen...)
Nou, nou Erik, dat is doemdenken hoor. Natuurlijk rijden ze in de randstad meer dan hier. Alhoewel, als je naar vrijwillige korpsen kijkt dat ook wel meevalt. Maar het is een afweging die je maakt. En de rest van het land

Niet iedereen werkt zoals in de randstad! Vele korpsen werken nog op deze manier en niet zonder reden