Auteur Topic: 04-12-2011 Aanrijding + GRIP 1 A4 , Leidschendam  (gelezen 3908 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelBeug

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.980
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Geen
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 04 december 2011, 06:38:04
06:10:37 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 LS A4 R 39,1 A4 Aanrijding letsel (personenaut meerdere) (zwaar) 9090 1231 2170
 1500090 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Noord)
 1500141 BRW Leidschendam - Voorburg (Kazernealarm)
 1500395 BRW Zoetermeer (Stadshart) (Bemanning bijzonder voertuig)
 1500522 BRW Leidschendam - Voorburg (Lichtkrant)
 1500526 BRW Zoetermeer (Stadshart) (Lichtkrant)

06:11:45 04-12-11 -ALPHA- A1 39,3 A4 L 39,3 LS Rit: 94407 Vtg: 15113
 1520013 Ambu 15-113 (GGD Den Haag)

06:11:49 04-12-11 -ALPHA- A4 r 39.1 2 voertuigen over de kop over de vangrail met letsel
 1530875 Politie Veiligheidsregio Haaglanden (PersInfo)

06:14:02 04-12-11 -ALPHA- A1 39,3 A4 L 39,3 LS Rit: 94408 Vtg: 15116
 1520016 Ambu 15-116 (GGD Den Haag)

06:14:26 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 LS A4 R 39,1 A4 Voertuig te water (personenaut meerdere) (zwaar) (Instanties: vmc) 0584WO 7811 1250 7489 4170
 1500016 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Infocode Hollands Midden)
 1500101 BRW Den Haag (Centrum) (Bevelvoerder)
 1500104 BRW Den Haag (Leidschenveen) (Bevelvoerder)
 1500141 BRW Leidschendam - Voorburg (Kazernealarm)
 1500161 BRW Rijswijk (Kazernealarm)
 1500501 BRW Den Haag (Centrum) (Lichtkrant)
 1500504 BRW Den Haag (Leidschenveen) (Lichtkrant)
 1500522 BRW Leidschendam - Voorburg (Lichtkrant)
 1500523 BRW Rijswijk (Lichtkrant)
 1500602 BRW Den Haag (Centrum) (WO 7811)

06:15:28 04-12-11 -ALPHA- A1 A4 R 39,1 LSM Gezondheid
 1523124 Ambu 16-124 (Leiden en Omstreken)

06:17:17 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 A4 R 39,1 LSM Wegvervoer voertuig te water 66584 66593 66580 66731
 1503013 BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
 1503260 BRW Hollands Midden (Leiden Noord) (Duikers - WO)
 1503264 BRW Hollands Midden (Leiden) (Korpscoördinator)
 1503279 BRW Hollands Midden (Leiden Noord) (Kazernealarm)
 1503282 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Bemanning AL/HV)
 1503284 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (TS)
 1503289 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Kazernealarm)
 1504398 BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Leiden e.o.)
 1533999 Politie Veiligheidsregio Hollands Midden (PersInfo)

06:17:28 04-12-11 GROUP-1 A1 AMBU LFL02 'S-Gravenhage gv bon 96449
 1420059 MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Life-Line-2 / MMT 90.2)

06:17:45 04-12-11 -ALPHA- contact sup
 1530641 Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Voorlichter)

06:21:34 04-12-11 -ALPHA- contact sup
 1530611 Politie Veiligheidsregio Haaglanden (?)

06:32:13 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 LS A4 L 39,3 A4 MKA (Instanties: vmc) (zwaar) (personenaut meerdere) (Grip1) 3190 3180
       GRIP 1  1500010 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
       GRIP 1  1500014 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Hoofd Meldkamer)
       GRIP 1  1500021 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HOvD)
       GRIP 1  1500046 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
       GRIP 1  1500060 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (RBT - Regionaal BeleidsTeam)
       GRIP 1  1500071 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
       GRIP 1  1500075 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Persinfo)
       GRIP 1  1500412 BRW Pijnacker - Nootdorp (Kazernealarm)
       GRIP 1  1500414 BRW Pijnacker - Nootdorp (Bemanning HA 3180)
       GRIP 1  1500520 BRW Pijnacker - Nootdorp (Lichtkrant)
       GRIP 1  1500532 Veiligheidsregio Haaglanden (Ambtenaar Rampenbestrijding Leidschendam - Voorburg)

06:32:19 04-12-11 -ALPHA- contact sup
 1530641 Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Voorlichter)

06:32:19 04-12-11 GROUP-1 A1 39,3 A4 L 39,3 LS (Grip1)
       GRIP 1  1500014 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Hoofd Meldkamer)
       GRIP 1  1500046 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
       GRIP 1  1520300 MKA Veiligheidsregio Haaglanden (Persoonlijke code OvD-G)
       GRIP 1  1520320 MKA Veiligheidsregio Haaglanden (Persoonlijke code CvD-G)
       GRIP 1  1520365 MKA Veiligheidsregio Haaglanden (HMKA piket)

06:35:54 04-12-11 -ALPHA- tel contact RAC
 1500020 BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HSB - Hoofd Sectie Brandweer)



A4 Delft - Amsterdam
 ter hoogte van knp. Prins Clausplein
 omleiding ingesteld in verband met een ongeval
 Verkeer richting Amsterdam volg (A12, N44, A44).
 
 tussen knp. Prins Clausplein en Zoeterwoude-Dorp
 wegafsluiting in verband met een ongeval
 
A4 Amsterdam - Delft
 ter hoogte van knp. Burgerveen
 omleiding ingesteld in verband met een ongeval
 Verkeer richting Den Haag volg Sassenheim (A44, N44).
 
 tussen Zoeterwoude-Dorp en Leidschendam
 wegafsluiting in verband met een ongeval

www.vid.nl
Ren het vuur uit je sloffen!


MarcelBeug

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.980
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Geen
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1 Gepost op: 04 december 2011, 07:02:48
06:10:37 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 LS A4 R 39,1 A4 Aanrijding letsel (personenaut meerdere) (zwaar) 9090 1231 2170
...

06:59:22 04-12-11 GROUP-1 Prio 2 VB Leidschendam - Voorburg Via Donizetti 1 Hulpverlening (Alarmering BOT)
 1500147 BRW Leidschendam - Voorburg (BOT Medewerker)

07:00:39 04-12-11 -ALPHA- A1 39,3 A4 L 39,3 LS (Grip1) (ambulancezorg)
       GRIP 1  1520369 MKA Veiligheidsregio Haaglanden (BOT)

Het is kennelijk goed mis daar.
Ren het vuur uit je sloffen!


MB-LV

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 403
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #2 Gepost op: 04 december 2011, 07:23:23
De BOT inzet is helaas nodig .....

Via twitter regio15:

Er is 1 inzittende om het leven gekomen bij de aanrijding. De #A4 is volledig afgesloten. #A4 #GRIP1 @vid
39 minuten geleden.

Buiten het dodelijke slachtoffer zijn op het eerste gezicht weinig tot geen gewonden gevallen #A4 #GRIP1 @vid
14 minuten geleden

MB-LV
Bij brand geen lift gebruiken, gebruik liever water!


MarcelBeug

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.980
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Geen
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 04 december 2011, 07:23:55
Het is kennelijk goed mis daar.

A4 dicht na dodelijk ongeluk
Gepubliceerd op : zondag, 4 december 2011 - 07:19

Bij een ongeluk op de A4 is zondagmorgen vroeg een dode gevallen. De A4 is afgesloten in de richting Amsterdam.
Het ongeluk gebeurde ter hoogte van Leidschendam-Voorburg. Volgens de brandweer zijn er twee auto's bij betrokken. Eén auto is waarschijnlijk met hoge snelheid tegen een andere auto gereden.

Een bestuurder is overleden; de mensen in de auto die geraakt werd, zijn lichtgewond. De nasleep van het ongeluk kan nog uren duren.

LATER MEER, OOK VIDEO VOLGT

Bron: West Online
Ren het vuur uit je sloffen!


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #4 Gepost op: 04 december 2011, 08:40:39
06:10:37 04-12-11 GROUP-1 Prio 1 LS A4 R 39,1 A4 Aanrijding letsel (personenaut meerdere) (zwaar) 9090 1231 2170

visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login


Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/10645-een-dode-bij-zwaar-ongeval-op-a4
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112




Frankieboy001

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.273
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #5 Gepost op: 05 december 2011, 13:15:03
Dodelijk ongeval A4

Leidschendam, 04-12-2011
Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft op zondag 4 december 2011 in samenwerking met de politie Haaglanden
een onderzoek ingesteld op de A4 ter hoogte Leidschendam in verband met een ongeval, waarbij de bestuurder van
de bestelauto om het leven is gekomen.
De twee inzittenden van de personenauto zijn ter plaatse door medisch personeel behandeld.
De bemanning van de politieheli heeft overzichtsfoto’s gemaakt van het ongeval.


Omstreeks 06.05 uur is bestuurder van een bestelauto, een 41-jarige man uit Dinteloord, in de flank van
een personenauto gereden die op de rechter rijstrook reed.
De bestuurder van de bestelauto vertoonde volgens getuigen slingerend rijgedrag.
Ten gevolg van de aanrijding is de personenauto tegen de vangrail gereden en sloeg de bestelauto over de kop
en belandde over de vangrail in de rechter berm. De bestuurder van de bestelauto is uit de auto geslingerd en kwam in de sloot terecht.

Getuigen hebben de man uit de sloot gehaald en getracht te reanimeren.

De rijbaan richting Amsterdam is geruime tijd afgesloten geweest.

BRON: Politiepersbericht van het KLPD


Lou251

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Brandmeester
Reactie #6 Gepost op: 05 december 2011, 13:16:51
wat is het nut van de HW hier?
Beetje dure manier om licht te krijgen.


Firefighter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.869
  • Geslacht: Man
    • Brandweer Forum
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #7 Gepost op: 05 december 2011, 13:41:56
wat is het nut van de HW hier?
Beetje dure manier om licht te krijgen.

Noem eens een ander alternatief ?

Dit kan dan wel duur zijn maar het is enorm effectief en snel ter plaatse ;)


Frankieboy001

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.273
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #8 Gepost op: 05 december 2011, 13:43:27
In Haaglanden wordt bij elke waterongeval een HW meegealarmeerd.
Dit omdat personen uit het water dan gelijk horizontaal kunnen worden verplaatst.

En omdat de HW toch al ter plaatse was, en er geen assistentie nodig was bij de WO van de HW, is deze ingezet voor de verlichting.


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.503
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #9 Gepost op: 05 december 2011, 14:03:40
Handig he!

Is idd zoals Frankie aangeeft, HW rijdt standaard mee ivm HDT en als deze dan toch tp is en er geen HDT wordt uitgevoerd en je kunt het voertuig gebruiken voor het opzetten van licht dan lijkt me daar helemaal niets mis mee.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.




Stef666

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.143
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder / Chauffeur
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Brandmeester
Reactie #10 Gepost op: 05 december 2011, 18:13:34
wat is het nut van de HW hier?
Beetje dure manier om licht te krijgen.

Wat is er duur aan? Zou een HA met verlichtingsbak piepen naast een HW goedkoper zijn denk je?
Grtn. Stefan


Lou251

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Brandmeester
Reactie #11 Gepost op: 06 december 2011, 07:59:28
nee, maar de Ts en Hv hebben toch een lichtmast?
Hier in limburg heeft de HV 1 ook nog een of 2 zware lichtmasten in de auto dus vandaar.


Jorisvv

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.255
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #12 Gepost op: 06 december 2011, 08:49:32
De lichtmasten van een TS/HV hebben een vrij beperkt bereik. Indien die direct naast het incident kunnen staat is het prima. Zoals je op de foto's ziet ligt een van de auto's redelijk ver van de snelweg in een sloot. Een lichtmast op een HV/TS kan hier niet goed belichten dus kwam het licht van de HW hier prima uit. En zeker bij een voertuig te water is ernstige spoed geboden. Het laten uitrukken van een beroepsbemande HW neemt aanzienlijk minder tijd in beslag dan het laten uitrukken van een HA met verlichtingsbak (hierbij ga ik er van uit dat dit door vrijwilligers wordt gedaan of dat er op de betreffende HA standaard een andere bak zit en dus die bakken nog gewisseld moeten worden). Daarnaast is het opstellen van een HW denk ik sneller dan verlichting uit een bak halen.


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.140
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #13 Gepost op: 06 december 2011, 09:15:45
Wat ik opvallend vind is dat zo'n belangrijke snelweg helemaal afgesloten wordt voor een, in mijn ogen, beperkt ongeval. De meeste obstructies liggen naar de snelweg en dus geen reden om de hele weg af te sluiten. Misschien de 1 of 2 rechter rijstroken maar meer niet.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.503
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #14 Gepost op: 06 december 2011, 09:23:23
De politie heeft hier GRIP 1 voor gegeven. Ik weet ook niet zeker of er op de andere rijbaan, dus niet waar het ongeval heeft plaatsgevonden ook verkeershinder was naar aanleiding van het ongeval, niet zijnde de normale verkeershinder tijdens een ongeval. Ik bedoel daarmee lagen er ook brokstukken op de andere weghelft? Misschien dat dat de reden is geweest?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.