Toch ben ik het wel een beetje met Arie eens. Ik vind het tegenhouden van een ambulance als je dronken bent iets anders dan hier gebeurt, hier wordt de ambulance echt 'aangevallen' door die mensen, die zelf goed bij kennis zijn. Als je dronken bent zal je punt 1 niet de ambu aanvallen en aan de andere kant is je gemoedstoestand dan ook heel anders. Wil niet zeggen dat ik het dan goedpraat. Ook ik vind het jammer dat het nu juist weer mensen met een andere huidskleur moeten zijn, want voor hetzelfde geld hadden het gewoon blanke mensen geweest, maar het is niet anders
Ik vind wel, dat als je boos bent op een hulpdienst (in dit geval de politie), je dat niet af moet reageren, en al helemaal niet op een andere hulpdienst die er niks mee te maken heeft. Wat ook vreemd is dat er halverwege een paar politieagenten door beeld lopen zonder iets te doen, maarja, wat zouden ze moeten tegen zo'n groep...
En jouw situatie, dat er allemaal mensen staan te kijken en in de weg staan, bij ons in de regio komt er dan politie die de weg vrijmaakt, en dat kan op een vrij gemakkelijke manier. Dit is wel een heel ander voorbeeld dan een hulpdienst moedwillig de weg verspreiden