Brandweerforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

- ??? ??? ??? Waarom registreren? ??? ??? ??? - Klik hier

Auteur Topic: Ambulance tegengehouden door demonstrerende Ghanezen  (gelezen 1468 keer)

Arie

• Lid Brandweerforum.
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Ambulance tegengehouden door demonstrerende Ghanezen
« Gepost op: 14 oktober 2007, 11:30:30 »

http://www.dumpert.nl/mediabase/29162/80a1c213/ambulance_wordt_tegengehouden_bij_demo.html

Ze protesteerden tegen de dood van een illegaal die op de vlucht was voor de politie en van een balkon van een flat af viel.

Helaas bleek de menigte voor een groot deel te bestaan uit onverantwoordelijke relschoppers, die kennelijk aanleiding zochten voor een rel.

En zie: een ambulance met toeters en bellen wordt gedwongen om te rijden. Uit nadere informatie bleek later dat deze ambulance op weg was naar iemand met een hersenbloeding en een eind heeft moeten omrijden.

Ik zou bijna iets heel lelijks hebben geroepen, maar ik hou mij maar in.  :-\  >:(
Redacteur van
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112

Peter

• Global Moderator
  • Rang: Hoofdbrandwacht/WVDer
  • Bezoek: Brandweer
Re: Ambulance tegengehouden door demonstrerende Ghanezen
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2007, 11:49:09 »

Tja,ik wil hier best wat over zeggen.Maar ik vermoed dat dat een hoop heissa gaat opleveren ::) >:(
Hyves?? Stuur een PM, krijg je het adres.

hilversumgroep2

• Lid Brandweerforum.
  • Rang: HBT
    • hilversum
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2007, 12:26:30 »

het is hoe de meeste mensen uit nederland er tegenaan  kijken, alleen durfen maar weinig mensen het te zeggen.

ik ben absoluut geen racist, ik heb zelf een jonge in dienst uit cameroen, maar bij dit soort dingen moet de regering eens optreden, want zolang dit soort dingen getolereerd worden zal het het steeds ergen worden denk ik.
de groeten uit Hilversum

112 Rene

• Lid Brandweerforum.
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klas
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2007, 15:04:26 »

Wat een flauwekul reacties....  :-X

Er zijn zat voorbeelden op internet te vinden van blokkades door demonstraties waarbij de hulpdiensten ook geen meter voor- of achteruit kunnen rijden. Kijk maar eens hoe goed "WIJ" het doen tijdens Koninginnedag in Amsterdam.... dan kan je ook beter geen hersenbloeding krijgen....

groeten,
René de Caluwé

Arie

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2007, 15:22:29 »

Wat een flauwekul reacties....  :-X

Er zijn zat voorbeelden op internet te vinden van blokkades door demonstraties waarbij de hulpdiensten ook geen meter voor- of achteruit kunnen rijden. Kijk maar eens hoe goed "WIJ" het doen tijdens Koninginnedag in Amsterdam.... dan kan je ook beter geen hersenbloeding krijgen....

groeten,
René de Caluwé

Onzin René, je vergelijkt op een ontzettende manier appels met peren.  :-X

Er is immers een groot verschil tussen een ambulance die zich door een drukke menigte een weg moet banen en een ambulance die - zoals hier - bewust wordt tegengehouden én bestormd en bijkans moet vluchten.

Bovendien, dat ik het hier veroordeel wil echt niet zeggen dat ik het in andere gevallen wél zou goedkeuren.  >:(

Maar kennelijk vind jij het allemaal wel normaal. Dat moet jij dan zelf weten.  :-X
Redacteur van

Fire Duif

• Lid Brandweerforum.
  • Rang: Brandwacht
    • Media TV.nl; Dagelijkse nieuws in beeld en geluid
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2007, 20:12:55 »

Tja,ik wil hier best wat over zeggen.Maar ik vermoed dat dat een hoop heissa gaat opleveren ::) >:(

ik ga met jou mee vermoed dat het dan niet goed meer komt  :-X :-X :-X :-X
Manschap - RPA 14 - Cluster West (Europoort-Zee) - (incident bestrijdings vaartuig)

Pas01

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2007, 21:56:10 »

Wat me trouwens opvalt is dat de ambulance nadat hem de weg versperd was, achteruit ging, keerde en vervolgens lijkt het alsof hij dan aan de kant van de weg blijft staan... Zou het opeens slecht zijn gegaan met de patient, klopt de tekst bij het filmpje toch niet helemaal misschien, of is het misschien een 'lijkt er op, maar is toch niet zo'?

Laat ik trouwens wel vooropstellen dat het tegenhouden van een ambulance zoals dat hier nu gebeurd, natuurlijk zo ongelooflijk achterbaks is... Ik kan daar zo kwaad om worden, maar laat ik me maar inhouden....

112 Rene

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:02:16 »

Onzin René, je vergelijkt op een ontzettende manier appels met peren.  :-X

Er is immers een groot verschil tussen een ambulance die zich door een drukke menigte een weg moet banen en een ambulance die - zoals hier - bewust wordt tegengehouden én bestormd en bijkans moet vluchten.

Nee hoor, ik vergelijk appels met appels....
Tijdens koninginnedag in Amsterdam heb ik ook meegemaakt dat groepen (dronken) jongeren bewust een ambulance tegenhielden door gewoon midden op de weg te blijven staan.
En om maar even nog dichter bij huis te blijven : tijdens een zeer grote brand (grip 3) in juni in Langedijk lukte het mij als HOvD niet eens om ter plaatse te komen omdat de toeschouwers (met fiets in de hand) midden op de weg stonden en het vertikten om opzij te gaan (ze zouden hun "eersterangs" uitzicht op de brand toch eens kwijtraken....). Voor mij betekende dit : auto in de berm parkeren en een metertje of 300 extra lopen om de 3 OvD'n te vinden....

Citaat
Bovendien, dat ik het hier veroordeel wil echt niet zeggen dat ik het in andere gevallen wél zou goedkeuren.  >:(

Maar kennelijk vind jij het allemaal wel normaal. Dat moet jij dan zelf weten.  :-X

Volgens mij blijkt uit het voorgaande wel dat ik het allemaal absoluut niet normaal vind. Trouwens een ongebruikelijk felle reactie van je, verbaast me een beetje...  :-\
(of is het op dit forum wel gebruikelijk om vaak boze gezichten te gebruiken?  ;D)

Waar ik alleen een beetje "allergisch" voor ben is dat bepaalde mensen wel heel makkelijk het verband leggen tussen etnische afkomst en ontoelaatbaar gedrag (want dat blijft het natuurlijk!).

groeten,
René de Caluwé

fotojbz

• Lid Brandweerforum.
    • www.jeugdbrandweerzeist.nl
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:16:13 »

Toch ben ik het wel een beetje met Arie eens. Ik vind het tegenhouden van een ambulance als je dronken bent iets anders dan hier gebeurt, hier wordt de ambulance echt 'aangevallen' door die mensen, die zelf goed bij kennis zijn. Als je dronken bent zal je punt 1 niet de ambu aanvallen en aan de andere kant is je gemoedstoestand dan ook heel anders. Wil niet zeggen dat ik het dan goedpraat. Ook ik vind het jammer dat het nu juist weer mensen met een andere huidskleur moeten zijn, want voor hetzelfde geld hadden het gewoon blanke mensen geweest, maar het is niet anders

Ik vind wel, dat als je boos bent op een hulpdienst (in dit geval de politie), je dat niet af moet reageren, en al helemaal niet op een andere hulpdienst die er niks mee te maken heeft. Wat ook vreemd is dat er halverwege een paar politieagenten door beeld lopen zonder iets te doen, maarja, wat zouden ze moeten tegen zo'n groep...

En jouw situatie, dat er allemaal mensen staan te kijken en in de weg staan, bij ons in de regio komt er dan politie die de weg vrijmaakt, en dat kan op een vrij gemakkelijke manier. Dit is wel een heel ander voorbeeld dan een hulpdienst moedwillig de weg verspreiden ;)
Edwin Kok. 
'Het opruimen na een inzet is als afwassen na het eten!'
www.jeugdbrandweerzeist.nl

joost B

• Lid Brandweerforum.
    • Restauratie Commer T255 Superpoise
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:25:42 »

Er was toch ook tijdens koniginnendag, een ambulance, onderweg met spoed, waar er mensen op het dak van de ambulance stonden? Ook in een mensenmassa. Volgens mij stond die toen ook hier op het forum...

???
Klusjesman Brandweer / BHV'er

weetje_hgl

• Lid Brandweerforum.
    • www.regio15.nl en http://www.district8.net
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:28:32 »

Wat ook vreemd is dat er halverwege een paar politieagenten door beeld lopen zonder iets te doen, maarja, wat zouden ze moeten tegen zo'n groep...

Heel simpel:
de 2 agenten voor de ambu gaan staan met de fluitjes in de mond, en LOPEN, +fluiten (ambu volgt de agenten), wedden dat iedereen gedwee opzij gaat ?
Woon in Den Haag (Escamp), op drukke kruising, heb interesse in alles met zwaailichten en sirenes, volg zowat heel Haaglanden, vroeger via scanner, tegenwoordig via internet.ps ik ben dus géén hulpverlener, maar geintresseerd toeschouwer met mening!

Arie

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:52:35 »

Nee hoor, ik vergelijk appels met appels....
Tijdens koninginnedag in Amsterdam heb ik ook meegemaakt dat groepen (dronken) jongeren bewust een ambulance tegenhielden door gewoon midden op de weg te blijven staan.
En om maar even nog dichter bij huis te blijven : tijdens een zeer grote brand (grip 3) in juni in Langedijk lukte het mij als HOvD niet eens om ter plaatse te komen omdat de toeschouwers (met fiets in de hand) midden op de weg stonden en het vertikten om opzij te gaan (ze zouden hun "eersterangs" uitzicht op de brand toch eens kwijtraken....). Voor mij betekende dit : auto in de berm parkeren en een metertje of 300 extra lopen om de 3 OvD'n te vinden....

Volgens mij blijkt uit het voorgaande wel dat ik het allemaal absoluut niet normaal vind. Trouwens een ongebruikelijk felle reactie van je, verbaast me een beetje...  :-\
(of is het op dit forum wel gebruikelijk om vaak boze gezichten te gebruiken?  ;D)

Waar ik alleen een beetje "allergisch" voor ben is dat bepaalde mensen wel heel makkelijk het verband leggen tussen etnische afkomst en ontoelaatbaar gedrag (want dat blijft het natuurlijk!).

groeten,
René de Caluwé

Het is gewoon heel simpel: het is in alle gevallen not done om een ambulance die op weg is naar een spoedgeval te dwarsbomen, laat staan aan te vallen. Daar kan ik mij ontzettend kwaad over maken ja.

Aan die kwaadheid heb ik uiting gegeven. Ik kan mij daarbij niet voorstellen waarom dat een flauwekulreactie zou zijn.  ??? Aan die laatste betiteling van o.a. mijn reactie stoorde ik mij.

In dit geval waren het Ghanezen en in een ander geval zijn het dronken droppies. Lekker boeie. Het mag gewoon niet en je brengt mogelijk andere levens in gevaar ermee.

Vandaar mijn opmerking dat ik mij er in een ander geval ook aan zou hebben gestoord. Want ik kan ontzettend slecht tegen agressie tegen hulpverleners. En of je nu demonstreert tegen het feit dat iemand van een balkon is gevallen of dat iemand gewoon een kwaaie dronk heeft en om die reden agressief doet tegen ambupersoneel, maakt dan voor mij niets uit.

Voor het overige: even goeie vrienden, maar die opmerking 'flauwekulreacties' schoot bij mij even in het verkeerde keelgat. ;)
Redacteur van

112 Rene

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:56:18 »

Aan die kwaadheid heb ik uiting gegeven. Ik kan mij daarbij niet voorstellen waarom dat een flauwekulreactie zou zijn.  ??? Om die laatste betiteling van o.a. mijn reactie stoorde ik mij.

Dan kunnen wij het simpel houden Arie ;)
Mijn betiteling "flauwekulreactie" sloeg op de reacties op jouw startbericht. In die reacties werd namelijk (min of meer) de relatie met de afkomst van de betogers gelegd.

groeten,
René de Caluwé

Arie

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:58:18 »

Dan kunnen wij het simpel houden Arie ;)
Mijn betiteling "flauwekulreactie" sloeg op de reacties op jouw startbericht. In die reacties werd namelijk (min of meer) de relatie met de afkomst van de betogers gelegd.

groeten,
René de Caluwé

Ok, duidelijk. Zand erover wat mij betreft. :)

groeten,
Arie
Redacteur van

DoubleTrouble

• Lid Brandweerforum.
« Reactie #14 Gepost op: 07 april 2009, 15:22:53 »

Heel simpel:
de 2 agenten voor de ambu gaan staan met de fluitjes in de mond, en LOPEN, +fluiten (ambu volgt de agenten), wedden dat iedereen gedwee opzij gaat ?

Inderdaad. Dat ze daar zo maar blijven lopen is ook slecht. Probeer dan op zijn minst de ambulance te helpen om weg te komen.  :-X :-\
Brandweer Bergen op Zoom