Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000-berichten Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 160085 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.138
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1200 Gepost op: 14 december 2017, 20:37:40
Volgens mij hoef je alleen vast te leggen welke capcode(s) gealarmeerd moeten worden om dat type voertuig, in dit geval een redvoertuig, te alarmeren.

De AL van Bergambacht of Lisse staat zo vaak op een andere kazerne in Hollands Midden en dan wordt echt niet een capcode van Bergambacht in Lisse gealarmeerd maar de capcode van de bemanning die dat voertuig moet bemannen.

Het is lastig tot onmogelijk om de capcodes van de voertuigen los te koppelen. De HW staat aan Capelle net zoals de AL van Bosland aan de Frobenstraat. Scheelt dat de mensen de capcodes wel kunnen uitschakelen in de pagers dus ze zullen er geen last van hebben.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Daantje2001

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1201 Gepost op: 16 januari 2018, 17:21:08
Op het materieeloverzicht staan de afkortingen:

17-8798 OM HCC
17-8799 DOHCC

Iemand een idee waar deze voor staan?


Firefighter901

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
Reactie #1202 Gepost op: 20 april 2018, 10:03:02
Op het materieeloverzicht staan de afkortingen:

17-8798 OM HCC
17-8799 DOHCC

Iemand een idee waar deze voor staan?
Operationeel Manager en Duty Officer Haven Coördinatie Centrum (is van Havenbedrijf Rotterdam)


WillemD

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #1203 Gepost op: 24 juli 2018, 14:06:34
Vraagje.

Waarom zijn de SVH bakken van de GB 17-1462 en 17-2062 met elkaar verwisseld van kazerne?

10:53:22 08-02-18  P 1 Industriebrand (inci-04) (Ops Br: middel) Neste Oil Netherland B.V. Antarcticaweg Maasvlakte Rotterdam 172062 171481 171631 171693

15:15:33 21-07-18 P 1 Drukknopmelding OMS Vopak Terminal Botlek TTB Welplaatweg 115 Botlek Rotterdam 179195 179021 172031 171462 172081

En nog een paar gelijke voorbeelden
Liever Brandweer Dan Weer Brand !


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.091
Reactie #1204 Gepost op: 19 januari 2019, 15:17:28
Bij dit incident wordt de WO uit Den Haag opgeroepen, de duikers vanuit Dordrecht kunnen een stuk sneller ter plaatse zijn, zelfs als de WO van Delft zou worden gealarmeerd.

Vraag me af waarom dat (nog) niet wordt overwogen, ook omdat beiden (Rotterdam/Dordrecht) onder de aansturing van dezelfde meldkamer staan (vereenvoudiging coordinatie en berichtenverkeer) en Den Haag/Delft een andere regio & meldkamer betreft.

Preparatie afdeling?

12:28:47 19-01-19   GROUP-1   P 1 Persoon te water (INCI-06) Erasmusbrug Rotterdam 17-0411 17-0412 15-7811 17-3451 17-9194 17-9233
1500144   BRW Haaglanden (Delft) (Kazernetechniek)
1500192   BRW Haaglanden (Den Haag Centrum) (WO 7811)
1500157   BRW Haaglanden (Zoetermeer Stadshart) (Kazernetechniek)
1400400   BRW Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Zuid)
1400231   BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam - Baan) (Kazernealarm)
1400441   BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam - Mijnsherenlaan) (Kazernealarm)
1400141   BRW Rotterdam-Rijnmond (Schiedam) (Kazernealarm)
1400216   BRW Rotterdam-Rijnmond > Den-Haag (Infocode)
1400852   Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf)
1400214
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Onbekende code)