Auteur Topic: Aankoopprogramma Belgie  (gelezen 6759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van Zanten

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 08 augustus 2011, 16:39:41
Ik heb vernomen dat er in Belgie een speciaal aankoopprogramma voor brandweervoertuigen is. Kan iemand mij kort vertellen wat het voordeel voor de korpsen inhoudt?

Groet Peter 


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2011, 18:47:57
Ik heb vernomen dat er in Belgie een speciaal aankoopprogramma voor brandweervoertuigen is. Kan iemand mij kort vertellen wat het voordeel voor de korpsen inhoudt?

Groet Peter

In onderstaande PDF staat beschreven hoe het een en ander werkt.

http://www.securitecivile.be/Portals/0/recueil_reglementation_n/Hoofdstuk_VI-III_compleet.pdf

Het voordeel is dat het korps een subsidie van de Belgische rijksoverheid voor de aankoop verkrijgen deze bedraagt 50 tot 75% van de aanschafprijs van het voertuig.
Het nadeel is dat het jaren kan duren voordat het voertuig word toegewezen.


gignnl

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 163
Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2011, 18:53:28
Door de Federale Overheid word een inventarisatie gemaakt van de benodigde voertuigen en worden deze uitgeschreven.De voertuigen worden dan geleverd met een forse aankoopsubsidie,kleine aanpassingen zijn uiteraard wel mogelijk.Op dit moment koopt men bv Mercedes Atego basis ts en met Vanassche opbouw en Volvo autoladders met een opbouw van Magirus.
Uiteraard kunnen de gemeentes zelf ook volledig op eigen kosten voertuigen aanschaffen.
Doordat er een maximum bedrag aan is verbonden vallen er uiteraard korpsen buiten de boot.
In de provincie Luxemburg heeft men hiervoor al enkele provinciale aankopen gedaan,oa man tankwagens geleverd door een bedrijf uit Zeeuwsch Vlaanderen.
Ter info   http://www.hulpdienstvoertuigen-database.be/index.html                       www.firetechnics.be


Van Zanten

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2011, 10:44:40
Dank voor de info, die 50 tot 75% korting is een forse subsidie!