Auteur Topic: Voertuignieuws Gelderland-Midden  (gelezen 220407 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #45 Gepost op: 30 november 2007, 12:43:13
De eerste foto's van de 41170 op barneveldsebrandweer.punt.nl


Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #46 Gepost op: 30 november 2007, 16:05:56
Foto's staan inmiddels bij luke op zijn site;
barneveldsebrandweer.punt.nl

Wel stoere voertuigen zeg!!

Groetjes
Albert-Jan


williamfloor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 304
  • Geslacht: Man
Reactie #47 Gepost op: 30 november 2007, 16:15:15
nieuwe voertuigen barneveld geariveerd.

kijk anders ook eens op www.barneveldsebrandweer.punt.nl



Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #48 Gepost op: 04 december 2007, 12:18:12
Nieuwe HV van Nijkerk is ook gearriveerd heb ik begrepen.

Een foto bij de leverancier is te zien op;
www.brandweerwestveluwe.tempra.nl > fotoboek > 2007

Verschil met de 41170 zit hem vooral in de Cabine. Nijkerk heeft er namelijk een manschappenkabine bij zitten.


joost B

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.531
  • Geslacht: Man
    • Restauratie Commer T255 Superpoise
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #49 Gepost op: 04 december 2007, 22:49:52
De HV van Doesburg is gister officieel in gebruik genomen. Zie voor foto's: www.112alarm.com
ManschapA / coördinator aspiranten /  Jeugdleider




luke

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 06 december 2007, 20:11:08
als je de foto´s vergelijkt van de HV van nijkerk en barneveld op:
www.barneveldsebrandweer.punt.nl 41170
www.brandweerwestveluwe.tempra.nl 41856?
lijkt mij die van barneveld veel groter
barneveld 6 deurs HVII
nijkerk 4 deurs      HVI

die van nijkerk lijkt mij veel klijner waarom is deze dan een HV1


Willem

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 06 december 2007, 20:17:42
als je de foto´s vergelijkt van de HV van nijkerk en barneveld op:
www.barneveldsebrandweer.punt.nl 41170
www.brandweerwestveluwe.tempra.nl 41856?
lijkt mij die van barneveld veel groter
barneveld 6 deurs HVII
nijkerk 4 deurs      HVI

die van nijkerk lijkt mij veel kleiner waarom is deze dan een HV1

Heeft te maken met de lier die erop zit, maar eigenlijk zijn ze allebei HV2+ omdat ze geen 4x4 aandrijving hebben terwijl BiZa dat wel voorschrijft.


Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #52 Gepost op: 06 december 2007, 23:18:35
als je de foto´s vergelijkt van de HV van nijkerk en barneveld op:
www.barneveldsebrandweer.punt.nl 41170
www.brandweerwestveluwe.tempra.nl 41856?
lijkt mij die van barneveld veel groter
barneveld 6 deurs HVII
nijkerk 4 deurs      HVI

die van nijkerk lijkt mij veel klijner waarom is deze dan een HV1

Luke, ik vermoed dat je een type fout hebt gemaakt, het is niet de 41856 dat is namelijk de HW maar de 41878 is de HV. Zijn zeker wel twee hele mooie voertuigen.


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #53 Gepost op: 07 december 2007, 15:32:26
als je de foto´s vergelijkt van de HV van nijkerk en barneveld op:
www.barneveldsebrandweer.punt.nl 41170
www.brandweerwestveluwe.tempra.nl 41856?
lijkt mij die van barneveld veel groter
barneveld 6 deurs HVII
nijkerk 4 deurs      HVI

die van nijkerk lijkt mij veel klijner waarom is deze dan een HV1

De Auto's zijn allebei gebouwd op het zelfde chassistype alleen heeft het voertuig van Nijkerk een grotere wielbasis i.v.m.de dubbele cabine.
Dus het voertuig van Nijkerk is groter  ;D ;D
Als ik de foto's bekijk van de achteropbouw van beide voertuigen,zijn deze ongeveer even groot,alleen heeft Nijkerk een 4 rolluiken opbouw met één 2x zo brede roluik en 1 normale en Barneveld,een 6 rolluiken opbouw met 3 normale rolluiken.
Volgens mij zijn het allebei HVII+ en geen HVI omdat bij beide de 4x4 aandrijving ontbreekt maar de +  betekend dat er meer opzit als de standaard bepakking van een HVII zoals hier de b.v. de kraan.
 ;D ;) ???


Willem

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 07 december 2007, 16:37:27
De Auto's blablabla
(...)
Volgens mij zijn het allebei HVII+ en geen HVI omdat bij beide de 4x4 aandrijving ontbreekt maar de +  betekend dat er meer opzit als de standaard bepakking van een HVII zoals hier de b.v. de kraan.
 ;D ;) ???

Heeft te maken met de lier die erop zit, maar eigenlijk zijn ze allebei HV2+ omdat ze geen 4x4 aandrijving hebben terwijl BiZa dat wel voorschrijft.

 ;)




Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #55 Gepost op: 07 december 2007, 17:28:41
Heeft te maken met de lier die erop zit, maar eigenlijk zijn ze allebei HV2+ omdat ze geen 4x4 aandrijving hebben terwijl BiZa dat wel voorschrijft.

Op allebei de voertuigen is dezelfde lier aanwezig  ??? ??? ??? ;) ;D  dus wat is het verschil  ::) dat de ene een HVII is volgens jou en de ander een HVI ??? ???


Willem

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 07 december 2007, 23:18:16
Op allebei de voertuigen is dezelfde lier aanwezig  ??? ??? ??? ;) ;D  dus wat is het verschil  ::) dat de ene een HVII is volgens jou en de ander een HVI ??? ???

Het verschil is er niet, ze zijn alletwee HVII+ omdat ik geen 4x4 aandrijving zie 8)


luke

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 08 december 2007, 13:17:26
Het verschil is er niet, ze zijn alletwee HVII+ omdat ik geen 4x4 aandrijving zie 8)

toch weet ik het niet
2 maanden terug sprak ik een chauffeur uit nijkerk die mij vertelde dat over 6 weken de HV vervangen zou worden door een HVI
heeft hij nou gelijk of niet???
ik denk hij werkt daar dus zal hij het vast wel weten...


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #58 Gepost op: 08 december 2007, 13:51:13
toch weet ik het niet
2 maanden terug sprak ik een chauffeur uit nijkerk die mij vertelde dat over 6 weken de HV vervangen zou worden door een HVI
heeft hij nou gelijk of niet???
ik denk hij werkt daar dus zal hij het vast wel weten...


Hierbij een PDF file waar in in staat dat het i.v.m. het ontbreken van 4x4 aandrijving geen HV1 maar een HV2 is:
http://www.lfr.nl/contents/pages/81424/operationeleuitgangspuntentshv1enhv2v12021998.pdf
onderstaand de door mij bedoelde tekst:

OPERATIONELE UITGANGSPUNTEN VOOR HET OPTREDEN VAN EEN HV-1 en HV-2.
1. ALGEMEEN
- Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft
dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator.Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.
- Een HV wordt ingezet ter ondersteuning van een TS. De materialen worden in principe
bediend door de bemensing van een TS. In spoedeisende gevallen treed een HV niet zelfstandig op.
- De standaard bemensing van een HV bestaat uit 2 personen

Zoals je ziet zijn de voertuigen van Barneveld en Nijkerk op de 4wiel aandrijving na HV1 voertuigen,dus HV 2.
Door de autolaadkraan is het een HV2+ want deze zit niet in het bestek voor een HV2  ;)


Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #59 Gepost op: 08 december 2007, 22:27:45
Ik moet Luke wel een beetje steunen in deze discussie.
Ondanks dat er geen 4x4 aandrijving is staat er op de site van brandweernijkerk.tempra.nl ook vermeld dat het een HV1 voertuig betreft.
Ik vermoed dus dat binnen de nijkerkse brandweer de HV wel als HV1 te boek staat ondanks zijn afwezigheid van de 4x4 aandrijving!!