Auteur Topic: Voertuignieuws Gelderland-Midden  (gelezen 220440 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1020 Gepost op: 02 juni 2016, 05:13:49
Opel Combo van Gem Rijnwaarden (weet even niet welk voertuig) is omgenummerd naar 07-5505 zag ik gister.

Dat klopt Joost, dat zal de 93-XH-RS zijn ex post Lobith.


roy1982

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1021 Gepost op: 11 juni 2016, 12:59:13
Uniek, ja het systeem is uniek qua uitvoering op een aanhangwagen en als ik de zo zie is de opvoermethode met buizen ook uniek in Nederland.
 Het concept om met een dompelpomp uit een gehoorde put  water te halen is dat niet.

Ook uniek wbt het type aanhanger, als je het mij vraagt is daar geweldig over nagedacht dat die aanhanger zo laag bij de grond staat met die kleine bandjes. Gelukkig zijn bijna alle bospaden geasfalteerd en zal die aanhanger moeiteloos overal komen  :o
als je dan toch de kat uit de boom kunt kijken
waarom zou je dan de brandweer bellen?


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #1022 Gepost op: 11 juni 2016, 14:09:12
Ook uniek wbt het type aanhanger, als je het mij vraagt is daar geweldig over nagedacht dat die aanhanger zo laag bij de grond staat met die kleine bandjes. Gelukkig zijn bijna alle bospaden geasfalteerd en zal die aanhanger moeiteloos overal komen  :o

Zou er niet over nagedacht zijn waar de bronnen geboord zijn ?
Want voordat je zo'n bronpompaanhanger gebruiken kan moet er wel een geboorde put zijn dus waarschijnlijk zijn deze allemaal vlak bij een verharde weg zodat blusvoertuigen en tankwagens niet binnen de kortst mogelijke tijd de aan en afvoerroute kapot rijden!
Dus zullen de aanhangers moeiteloos kunnen komen waar ze moeten komen.

Waarschijnlijk had jij het niet zo bekeken.


roy1982

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1023 Gepost op: 13 juni 2016, 22:51:14
Zou er niet over nagedacht zijn waar de bronnen geboord zijn ?
Want voordat je zo'n bronpompaanhanger gebruiken kan moet er wel een geboorde put zijn dus waarschijnlijk zijn deze allemaal vlak bij een verharde weg zodat blusvoertuigen en tankwagens niet binnen de kortst mogelijke tijd de aan en afvoerroute kapot rijden!
Dus zullen de aanhangers moeiteloos kunnen komen waar ze moeten komen.

Waarschijnlijk had jij het niet zo bekeken.

Een verharde weg op de veluwe in het bos, hallo zandpad. Dat gaat hem dus niet worden. Bovendien zal hij primair (natuurlijk) bij een geboorde put komen te staan, echter als een beter locatie dicht bij open wat is zal hij daar ook neergezet kunnen worden.

Een overzicht  van de geboorde putten heb ik niet, waarschijnlijk zullen ze die putten wel dicht bij de paden geboord hebben neemt niet weg dat je er ook eerst moet komen.

als je dan toch de kat uit de boom kunt kijken
waarom zou je dan de brandweer bellen?


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #1024 Gepost op: 14 juni 2016, 19:33:47
Een verharde weg op de veluwe in het bos, hallo zandpad. Dat gaat hem dus niet worden. Bovendien zal hij primair (natuurlijk) bij een geboorde put komen te staan, echter als een beter locatie dicht bij open wat is zal hij daar ook neergezet kunnen worden.

Een overzicht  van de geboorde putten heb ik niet, waarschijnlijk zullen ze die putten wel dicht bij de paden geboord hebben neemt niet weg dat je er ook eerst moet komen.

De bronpompaanhangers hebben 1 nadeel ten opzichte van een MSA, ze kunnen niet eens op open water afleggen maar zijn aangewezen op de speciaal geboorde putten.
Indien er geen bronput in de buurt is zal er gewoon water moeten worden gehaald of met een MSA of met een DPU.

Op de Veluwe lopen vele verharde- en zandwegen welke door middel van schuiven en ander wegenonderhoud prima met een normale autoaanhangwagen bereden kunnen worden.
Aan wegen waar geen onderhoud word gepleegd heb je een probleem indien je deze deze gaat gebruiken in je hervulcircuit als watervulpunt.
Zo te lezen nog nooit op de Veluwe geweest, en geen benul van de (on)mogelijkheden van de nieuwe bronpompaanhanger.

De BPA is een aanvulling op de al aanwezige MSA en DPU maar geen vervanger daarvan




WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1025 Gepost op: 14 juni 2016, 22:28:58
De BPA is een aanvulling op de al aanwezige MSA en DPU maar geen vervanger daarvan


Bij het in dienst komen van de BPA is in Wageningen de MSA weggehaald. Hoe dat in Huissen gaat weet ik niet. Overigens rijdt er nog steeds altijd een TS mee bij het opbouwen van de WIP. Deze kan ook gebruikt worden om af te leggen op open water.


Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1026 Gepost op: 15 juni 2016, 11:19:41
De bronpompaanhangers hebben 1 nadeel ten opzichte van een MSA, ze kunnen niet eens op open water afleggen maar zijn aangewezen op de speciaal geboorde putten.
Indien er geen bronput in de buurt is zal er gewoon water moeten worden gehaald of met een MSA of met een DPU.



Waarom niet inzetbaar vanaf open water ?


roy1982

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1027 Gepost op: 17 juni 2016, 13:57:53
Waarom niet inzetbaar vanaf open water ?

Vraag ik me ook af, ik zag ze laatst in Wageningen weldegelijk met de aanhanger op open water afgelegd.
als je dan toch de kat uit de boom kunt kijken
waarom zou je dan de brandweer bellen?


112 dev

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1028 Gepost op: 31 juli 2016, 23:00:18
Goeienavond


Wie weet er waarom de voertuigen in arnhem verkeerd om in de kazerne staan met achterkant naar de straat betreft de nieuwe kazerne


Alvast bedankt


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.794
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1029 Gepost op: 01 augustus 2016, 09:55:53
Goeienavond


Wie weet er waarom de voertuigen in arnhem verkeerd om in de kazerne staan met achterkant naar de straat betreft de nieuwe kazerne


Alvast bedankt

Hallo 112DEV,

Het lijkt inderdaad dat de voertuigen verkeerd om in de kazerne staan.  dit is bewust gedaan.

De brandweer wagens rijden via het binnenplein van de kazerne uit en hebben hier een eigen uitrit welke voorzien is van diverse verkeersmaatregelen waardoor ze sneller de ring op kunnen.

hopelijk is hiermee je vraag beantwoord




112 dev

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1030 Gepost op: 02 augustus 2016, 09:58:34
Superrr


j2s

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #1031 Gepost op: 03 augustus 2016, 12:13:31
Hallo 112DEV,

Het lijkt inderdaad dat de voertuigen verkeerd om in de kazerne staan.  dit is bewust gedaan.

De brandweer wagens rijden via het binnenplein van de kazerne uit en hebben hier een eigen uitrit welke voorzien is van diverse verkeersmaatregelen waardoor ze sneller de ring op kunnen.

hopelijk is hiermee je vraag beantwoord

Sterker nog... men mag door wijziging van het bestemmingsplan niet meer aan de 'buitenzijde' van de kazerne uitrukken.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.794
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1032 Gepost op: 04 augustus 2016, 19:46:14
over een wijziging van het bestemmingsplan weet ik niks van.  Sinds wanneer is die wijziging?



Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #1033 Gepost op: 08 september 2016, 16:45:13

Ik zag vandaag op de kazerne Ede-Centrum dat de  07-3632 kenteken 61-BDF-6 is omgenummerd naar 07-9035.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.794
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1034 Gepost op: 08 september 2016, 17:39:13
Ik zag vandaag op de kazerne Ede-Centrum dat de  07-3632 kenteken 61-BDF-6 is omgenummerd naar 07-9035.

ok. dat betekend dus dat de Arnhem noord nu enkel nog de 07-3631  en de 07-3641 in de kazerne hebben staan?