Auteur Topic: Van der Laan oordeelt vernietigend over Amsterdamse brandweer  (gelezen 132452 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #510 Gepost op: 19 juli 2019, 17:37:34
https://www.at5.nl/artikelen/195598/tijs-van-lieshout-volgt-omstreden-leen-schaap-op-als-brandweercommandant
Citaat
Tijs van Lieshout wordt per 1 oktober de nieuwe brandweercommandant. Hij volgt de omstreden Leen Schaap op, die eind mei door burgemeester Halsema aan de kant werd geschoven.

Van Lieshout (55) is op dit moment nog algemeen directeur van de Veiligheidsregio Midden- en West- Brabant. Ook is hij voorzitter van de landelijke Raad van Directeuren Veiligheidsregio's.

De brandweer is bekend terrein voor Van Lieshout. Hij was tussen 2003 en 2006 nog regionaal commandant bij brandweer Gelderland-Zuid. Tussen 2014 en 2017 bekleedde Van Lieshout dezelfde functie bij de veiligheidsregio Limburg-Noord.

Modernisering doorzetten
Halsema heeft in haar rol als voorzitter van de veiligheidsregio de nieuwe commandant Van Lieshout nadrukkelijk de opdracht meegegeven om met de modernisering van de brandweer door te gaan. 'Wij zien in Van Lieshout een brandweercommandant met zeer brede ervaring op het gebied van veiligheid, die in staat wordt geacht de volgende fase in het complexe moderniseringsproces van de brandweer tot een open, flexibele en diverse organisatie tot stand te brengen', aldus het veiligheidsbestuur.

...
Grappig, zijn voorganger Diemer Kransen kwam over van A-A, de opvolger van Diemer gaat naar A-A.


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #511 Gepost op: 19 juli 2019, 17:50:26
https://www.at5.nl/artikelen/195598/tijs-van-lieshout-volgt-omstreden-leen-schaap-op-als-brandweercommandantGrappig, zijn voorganger Diemer Kransen kwam over van A-A, de opvolger van Diemer gaat naar A-A.

Tijs begon als directeur Falck Maasvlakte! We gaan zien hoe hij het in AA gaat doen en feliciteren hem met zijn benoeming.


Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #512 Gepost op: 20 juli 2019, 12:10:07
Deze benoeming is snel gegaan. Hoop dat hij het in A-A langer volhoudt dan in de eerdere functies in het Zuiden.


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #513 Gepost op: 20 juli 2019, 19:00:52
Deze benoeming is snel gegaan. Hoop dat hij het in A-A langer volhoudt dan in de eerdere functies in het Zuiden.

Wat is snel in mei is Schaap de wacht aangezegd en het zal geen storm hebben gelopen en des te eerder duidelijkheid des te beter!


kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende




berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #515 Gepost op: 03 oktober 2019, 19:24:24
::)

Hoorde u weerwoord? Even geduld dan maar. Onwaarheden en leugens verkopen makkelijk aan de journalistiek, juiste feiten iets minder maar het komt!


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #516 Gepost op: 03 oktober 2019, 20:03:50
Deze man verteld keer op keer hetzelfde riedeltje zonder zelf in de spiegel te kijken, daarbij scheert hij zonder blikken of blozen heel brandweer Nederland over 1 kam, terwijl hij slechts een passant was in de hoofdstad.
Compleet gefaald en niet capabel, want hij mag de laan uit. Ben benieuwd of de politie ergens nog een plekje achteraf heeft?
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is in Amsterdam, maar deze man met zijn partner zoeken de media wel erg vaak op om hun verhaaltje te vertellen, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #517 Gepost op: 04 oktober 2019, 10:07:41
Hoorde u weerwoord? Even geduld dan maar. Onwaarheden en leugens verkopen makkelijk aan de journalistiek, juiste feiten iets minder maar het komt!
Vakinhoudelijk lees ik zeer weinig dingen die fout zijn binnen dit korps en dat ingrijpen hard nodig was. Een dildo in een bureaulade een caravan op het terrein en iemand die lid was van een motorclub en intimidatie wat overigens een zeer ruim begrip is. Hiermee werd het hele korps als ………weg gezet in de media. In meerdere stukjes komt naar voren ik ik ik en van der Laan, en de brandweermannen zijn zielige mensen die spelen op emoties. Ook nu hij weg gaat blijft hij na trappen in de media. Het probleem is de politiek die een bepaalde cultuur wilde veranderen binnen dit korps. Bij de Marine heb je ook een bepaalde cultuur als dit je niet aanstaat is er keuze genoeg. Deze man heeft de gemeenschap onnodig veel geld gekost. Maar meneer Schaap heeft zijn euro schaapjes op het droge en kan met pensioen ;).


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #518 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:21:13
Het geplaatst filmpje was voor mij een 1e kennismaking met Schaap. Het was mij zeer onaangenaam. Dat is subjectief maar dat gaat niet anders: ik zou nooit voor of met zo'n persoon willen werken. Dat hoeft gelukkig ook niet.

Dit betekent dat zijn tegenstanders bij mij alvast een streepje voor hebben; niet alleen op smaak maar vooral ook om de feitelijke uitspraken zoals: dat indien hij iets toegeeft ze dan op de kazerne weer een feestje hebben.
Hieruit blijkt afgunst en 'vervreemding'.

Dat is te verklaren: enerzijds door een afgunstig karakter als voorwaarde en anderzijds dat hij zich vooraf al uitgesloten weet; door zijn volledig gebrek aan vakkennis en ervaring.
Wel begreep hij dat 'de mannetjes' trots waren op hun vak en dienstroosters; ook daarop reageerde hij inhoudsloos qua beleid; dus puur op afgunst.
Hij weet, voor wat betreft de werkzaamheden van zijn ondergeschikten, dan ook totaal niet waar het over gaat.

Zijn 'beleid' zoals hij dat ooit beschreef, was nooit operationeel (op toetsbare uitvoering en resultaten) beschreven; dat is ook B&W en de gemeenteraad aan te rekenen.

Ik feliciteer de brandweerlieden van Amsterdam met zijn vertrek en hoop dat ze de schade die hij, zeker in mijn waarneming ook ten onrechte, heeft berokkend aan hun imago, door vakinhoudelijke toetsbare daden te herstellen.

BTW: de jonge journalist in het filmpje was messcherp; jammer genoeg soms net wat te snel.

Over de nieuw commandant las ik me in via de media.

Zo te zien beschikt hij over goede leiderschapskwaliteiten. Maar gelet op de voor mij noodzakelijke brandweer kennis daarbij denk ik dat deze man niet weet waar hij voor komt te staan.
Het door Schaap voorgeschreven 'non'beleid was sowieso waardeloos; zo ook de 'afgunstige' doelen die daarbinnen waren verpakt.

Mij lijkt de organisatie te wachten op versterking van de interne capaciteiten en vaktrots; dit verdeelt over de hiërarchie van de organisatie.
Dus niet uitsluitend afgunstig beginnen bij 'de mannetjes' maar vooral ook (eerst!) de kaderfuncties aandacht geven.

Dat kan niet zonder een algemene kennis van het vak en zijn bekwaamheden; dat schrijft de wet (Besluit brandweerpersoneel) ook voor voor deze functie.
Maar daar hadden/hebben de burgemeesters kennelijk weinig mee op (zie ook VRR).

Gelet op zijn staat van dienst zou ik het jammer vinden als hij 'bestuurlijk misbruikt' wordt.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #519 Gepost op: 06 oktober 2019, 14:13:14
Het geplaatst filmpje was voor mij een 1e kennismaking met Schaap. Het was mij zeer onaangenaam. Dat is subjectief maar dat gaat niet anders: ik zou nooit voor of met zo'n persoon willen werken. Dat hoeft gelukkig ook niet.

Dit betekent dat zijn tegenstanders bij mij alvast een streepje voor hebben; niet alleen op smaak maar vooral ook om de feitelijke uitspraken zoals: dat indien hij iets toegeeft ze dan op de kazerne weer een feestje hebben.
Hieruit blijkt afgunst en 'vervreemding'.

Dat is te verklaren: enerzijds door een afgunstig karakter als voorwaarde en anderzijds dat hij zich vooraf al uitgesloten weet; door zijn volledig gebrek aan vakkennis en ervaring.
Wel begreep hij dat 'de mannetjes' trots waren op hun vak en dienstroosters; ook daarop reageerde hij inhoudsloos qua beleid; dus puur op afgunst.
Hij weet, voor wat betreft de werkzaamheden van zijn ondergeschikten, dan ook totaal niet waar het over gaat.

Zijn 'beleid' zoals hij dat ooit beschreef, was nooit operationeel (op toetsbare uitvoering en resultaten) beschreven; dat is ook B&W en de gemeenteraad aan te rekenen.

Ik feliciteer de brandweerlieden van Amsterdam met zijn vertrek en hoop dat ze de schade die hij, zeker in mijn waarneming ook ten onrechte, heeft berokkend aan hun imago, door vakinhoudelijke toetsbare daden te herstellen.

BTW: de jonge journalist in het filmpje was messcherp; jammer genoeg soms net wat te snel.

Over de nieuw commandant las ik me in via de media.

Zo te zien beschikt hij over goede leiderschapskwaliteiten. Maar gelet op de voor mij noodzakelijke brandweer kennis daarbij denk ik dat deze man niet weet waar hij voor komt te staan.
Het door Schaap voorgeschreven 'non'beleid was sowieso waardeloos; zo ook de 'afgunstige' doelen die daarbinnen waren verpakt.

Mij lijkt de organisatie te wachten op versterking van de interne capaciteiten en vaktrots; dit verdeelt over de hiërarchie van de organisatie.
Dus niet uitsluitend afgunstig beginnen bij 'de mannetjes' maar vooral ook (eerst!) de kaderfuncties aandacht geven.

Dat kan niet zonder een algemene kennis van het vak en zijn bekwaamheden; dat schrijft de wet (Besluit brandweerpersoneel) ook voor voor deze functie.
Maar daar hadden/hebben de burgemeesters kennelijk weinig mee op (zie ook VRR).

Gelet op zijn staat van dienst zou ik het jammer vinden als hij 'bestuurlijk misbruikt' wordt.

Voor u cryptisch voor andere wel te begrijpen, het mantra wie stelt bewijst kennen wij van uw hand, nimmer zo snel leverde u bewijs middels de bewering "1e kennismaking met Schaap" hoewel daar gerede twijfel over mag bestaan lezend elders op dit forum. Kennis maken (eerste contact) Het leren kennen van iemand. Contact had u toch met hem, u deed zelfs aangifte tegen hem en overige naar uw oordeel verantwoordelijk voor het mogelijk kunnen ontstaan en de gevolgen van brand in een studentenwoning/flat Diemen! Daarnaast wie, de afgelopen 3 jaar, op enige wijze geen kennis heeft genomen, hier en of elders middels (sociale)media, van het conflict (oorlog) bij de Veiligheidsregio Amsterdam - Amstelland zou vervult van enige schaamte op een vakinhoudelijk forum een andere toon aanslaan. 

De afgelopen 3 jaar leverde Schaap cs een staaltje kunde zoals dat in de geschiedenisboeken ook voorkomt, zij het dat deze bladzijde zwart omrand zijn.

U feliciteert de brandweerlieden van Amsterdam om vervolgens toch weer even de retoriek van de aanval te kiezen, denigrerend en niet slechts naar hen maar ook aan het adres van de nieuwe commandant, die volgens u niet weet waar hij voor komt te staan!

Op dit forum is men inmiddels alles van u gewend en zullen uw teksten, met ondertoon van herhaling op herhaling, niet verbazen!

Overigens uw felicitaties vallen niet in goede aarde, men ervoer bijdrage van u als betweterig,  beschamend en onheuse bejegenend.






berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #521 Gepost op: 08 januari 2020, 22:54:01
https://www.telegraaf.nl/nieuws/152084217/commandant-brandweer-amsterdam-ontvangt-kwetsende-brief

ANP nieuws middels Parool rondgestrooid maar niet rechtstreeks afkomstig van Tijs van Lieshout! De dader(s) moeten snel opgespoord worden middels alle middelen die daarvoor beschikbaar zijn! Een korps en haar goedwillende kapot maken is waar meer hier pogingen toe doet!


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #522 Gepost op: 25 januari 2020, 23:33:30
Nieuwe commandant van de Amsterdamse brandweer: ‘Corrigéér elkaar dan’

Tijs van Lieshout (56) heeft zijn eerste honderd dagen achter de rug als de nieuwe commandant van de brandweer Amsterdam-Amstelland. ‘Ik kan hier toch niet binnenkomen met de mededeling dat er duizend *** rondlopen?’

Steen des aanstoots was de afschaffing van de 24 uursdienst, waarbij brandweerlieden op de kazerne blijven eten en slapen.
“Dit is de vijfde brandweerorganisatie die ik aanvoer en overal was er een 24 uursdienst. Waarom zou dat zijn? Het is een efficiënte en relatief goedkope manier om altijd paraat te zijn. Voor mij is de steen des aanstoots het gedrag van mensen die op de kazerne hun eigen bedrijfjes inrichtten en met materieel van de brandweer auto’s stonden te repareren. Dat heeft mijn voorganger terecht hard aangepakt.”

“De vraag moet zijn: wat is het probleem met de 24 uursdienst? Dat is er niet. Er is elders helemaal geen discussie over.”

Welk deel van die 24 uur besteedt de brandweer aan blussen?
“Dat vind ik een irrelevante vraag.”

Omdat het maar 3 procent is?
“Omdat blussen niet het product van de brandweer is. Het product van de brandweer is paraatheid.

https://www.parool.nl/amsterdam/nieuwe-commandant-van-de-amsterdamse-brandweer-corrigeer-elkaar-dan~bfbb7832/
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.