Deze sluiting van Landelijk-Noord heb ik ook ff gemist maar is inderdaad ook een feit. Of dit binnenkort is of nu al, dat is mij niet geheel duidelijk. De officiele site van AA zegt er niets over zoals ze dat wel zeggen over Ouderkerk.
Hier schrijft hun eigen site over de sluiting: http://www.brandweerlandelijknoord.nl/#
Citaat van: WV-V Fotografie op 13 september 2018, 21:26:36
Is al gebeurd. De TS van Landelijk-Noord is nu de Uithoorn 2.
Uw beider persoonlijke ontboezemingen, zonder duiding van enige wettelijke brandweerzorg relevantie, hebben geen enkele relatie voor de hier te voeren discussie (
off topic!).
Dat er kazernes moeten sluiten is aan het bestuur (VRAA); de gemeenteraden kunnen/moeten daarover
vooraf(!) hun in-of afstemming uiten.
Betroffen burgers zouden zich dan, bij twijfel over de door hen betaalde en als mensenrecht toekomende brandweerzorg, tot de door hen gekozen volksvertegenwoordigers moeten richten.
Het bestuur van de VRAA is immers niet democratisch gekozen.
Hier gaat het over de 'strijd' tussen de repressieve brandweerlieden en de burgemeester van A'dam over de (her)plaatsing van materieel; met uiteraard mogelijk gevolgen voor hun arbeidsplaatsen.
Eerder gaf ik al aan dat de burgemeester van A'dam daarover niet in die kwaliteit met uitsluitend die gemeenteraad mag/kan beslissen. Het is niet meer de 'Amsterdamse brandweer' het is de gemeenschappelijke brandweer (regio).
Als voorzitter van dat bestuur moet hij daar eerst een beslissing verkrijgen. Show me!
Volgens de wet (BVr) moet een bestuur dat de 'dekking' van het verzorgingsgebied wil wijzigen aantonen dat de opkomsttijden worden gehaald en/of gemotiveerd worden overschreden.
Gelet op de noodzaak van rechtsgelijkheid in het verzorgingsgebied, is het dan
juridisch onmogelijk om
bij gelijke objecten(vlgs. BVr) verschillen in opkomsttijd te accepteren. Dat zeker indien dit dan gaat om dan willekeurige 'bezuinigingen'.
Binnen deze discussie ging het dan ook over de ladderwagens, als redvoertuig apart genoemd in de wet naast de standaard bluseenheid; voor dezelfde maximale opkomsttijd bij bepaalde objecten.
Het bestuur VRAA zou dus,
vooraf aan welke besloten verandering qua 'dekking' dan ook!, moeten kunnen aantonen dat alle objecten genoemd in de wet in het verzorgingsgebied, binnen de maximale opkomsttijd voor TS en redvoertuig, aantoonbaar kunnen worden bereikt.
In de recente 'controle' door de JenV Inspectie bleek
in de helft van de gevallen dat het redvoertuig
niet de wettelijk maximale opkomsttijd kon waarmaken! (De TS-en sec haalden een gemiddelde(!) net onder de 8 minuten.)
Voor de burgers in het verzorgingsgebied van de VRAA is het 'mensenrecht op leven' 'overall' dus slechts op
fifty/fifty kans 'verzorgd'.
Voor de individuele burger zou dat zichtbaar moeten zijn gemaakt per object; dan is er geen kans maar zekerheid over de, in de helft van de gevallen onverantwoord afwezige, en dus ook rechtsongelijke brandweerzorg. De gemeenteraadsleden behoren dit vooraf te controleren.
Tenminste op objectief democratische criteria.