Auteur Topic: Reacties op modellen in 'De brandweer in model 1 t/m 15'  (gelezen 103792 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

timo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.108
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #120 Gepost op: 09 maart 2008, 16:43:58
http://img239.imageshack.us/img239/9181/img4635lf3.jpg

http://img235.imageshack.us/img235/1926/img4636cl6.jpg

Model              : Iveco Cursor met Magirus opbouw
Soort voertuig   : Tankautospuit (HLF20/16)
Brandweerkorps : Duitsland
Fabrikant          : Schuco
Schaal             : 1/43
Beschikbaarheid : Niet meer leverbaar, alleen nog via beurzen
Bijzonderheden  : Restylede uitvoering.

Louis er staat niet meer leverbaar, waarom staat ie dan wel in het nieuwe boekje van schuco 2008 dan lijkt het mij toch dat hij wel leverbaar is of ligt het aan mij?

Denk eraan om de IMGtags te veranderen in URLtags bij het citeren.Mod Peter
brandwacht bij de vrijwillige brandweer Gouda
EHV'er en O&V er Rode kruis Gouda E.O.


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #121 Gepost op: 10 maart 2008, 18:33:12
Timo,

Ik ben er van uit gegaan dat hij niet meer leverbaar was, omdat mijn vaste leveracier op het gebied van Schuco dat aan mijn melden, Maar kennelijk heeft Schuco niet de gehele partij van 1000 stuks verkocht en hebben zij ze nog wel op voorraad. Trouwens het gebeurd wel meer dat men aanvankelijk zegt uitverkocht en dan blijkt er nog ergens een voorraad aanwezig te zien. Maar het blijft natuurlijk raar, maar ook ik weet niet alles wat er allemaal gebeurd. Moet het ook allemaal maar bij elkaar voegen de soort gebrekkige informatie die ik terbeschikking heb.  ;)


timo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.108
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #122 Gepost op: 10 maart 2008, 19:36:45
Timo,

Ik ben er van uit gegaan dat hij niet meer leverbaar was, omdat mijn vaste leveracier op het gebied van Schuco dat aan mijn melden, Maar kennelijk heeft Schuco niet de gehele partij van 1000 stuks verkocht en hebben zij ze nog wel op voorraad. Trouwens het gebeurd wel meer dat men aanvankelijk zegt uitverkocht en dan blijkt er nog ergens een voorraad aanwezig te zien. Maar het blijft natuurlijk raar, maar ook ik weet niet alles wat er allemaal gebeurd. Moet het ook allemaal maar bij elkaar voegen de soort gebrekkige informatie die ik terbeschikking heb.  ;)

Oke op die manier. Ik vroeg het me namelijk effe af aangezien ze en in 2007 stonden en ik was vandeweek bij de modelbouw winkel hier en daar hadden ze 2008 liggen en ik zag ze ineens staan. dus zodoende ;)
brandwacht bij de vrijwillige brandweer Gouda
EHV'er en O&V er Rode kruis Gouda E.O.


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #123 Gepost op: 06 april 2008, 20:59:29
Zo maar weer eens wat modellen op het forum gezet. Waaronder één van de Freightliner modellen en één van de Crown modellen die ik in de collectie heb.


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #124 Gepost op: 03 mei 2008, 20:28:32
Bijna een maand geleden de laatste stukje hier geplaatst, dus vandaag maar weer een paar modellen geplaatst waaronder een paar welk net in de collectie zijn opgenomen.




louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #125 Gepost op: 06 mei 2008, 20:30:57
Leuk dat je weer wat in deze topic plaatst Miko.  ;)






louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #126 Gepost op: 06 mei 2008, 20:33:15
Zie echter nu pas dat je misschien de beide Ambulances bij de topic Overige hulpverleningsvoertuigen had kunnen plaatsen, Het zijn namelijk geen brandweer Ambulances of zgn. bij de brandweer ondergebrachten Ambulances.  ;)


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #127 Gepost op: 06 mei 2008, 22:09:01
Zie echter nu pas dat je misschien de beide Ambulances bij de topic Overige hulpverleningsvoertuigen had kunnen plaatsen, Het zijn namelijk geen brandweer Ambulances of zgn. bij de brandweer ondergebrachten Ambulances.  ;)

Ja, dat had ik inderdaad moeten doen. Hoewel de 100 (België) vaak wordt bemand door brandweerpersoneel.


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #128 Gepost op: 07 mei 2008, 00:16:20
Bij deze is de foto van de Nederlandse modelambulance verplaatst naar het topic 'Overige hulpverleningsvoertuigen'. Die van België heb ik nog even laten staan, gezien het mij niet helemaal duidelijk is of dit wel/niet een brandweer ambulance is.

Mod. Pascal


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #129 Gepost op: 07 mei 2008, 08:37:39
Bij deze is de foto van de Nederlandse modelambulance verplaatst naar het topic 'Overige hulpverleningsvoertuigen'. Die van België heb ik nog even laten staan, gezien het mij niet helemaal duidelijk is of dit wel/niet een brandweer ambulance is.

Mod. Pascal


Zet de Belgische ambulance ook maar bij de overige hulpverleningsvoertuigen Pas  :)




Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #130 Gepost op: 07 mei 2008, 09:31:13
Zet de Belgische ambulance ook maar bij de overige hulpverleningsvoertuigen Pas  :)


En bij deze gebeurd  ;)
Mod. Pascal


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #131 Gepost op: 08 juni 2008, 17:54:57
Zo kwam nog twee fotootjes tegen die ik nog niet geplaatst had. Dus bij deze gebeurd.  ;)


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #132 Gepost op: 11 juni 2008, 22:25:33
Zo weer een aantal modelletjes er op gezet, dit keer vooral van het merk Matchbox. Waaronder enkele opvallende exemplaren, zo als een tot autospuit omgebouwde Cadillac personenwagen uit de periode van de tweede wereldoorlog (1940-1945). En een hele mooie Ahrens-Fox in zgn. gecombineerde autospuit-slangen-ladderwagen uitvoering, die zeker een bekend lid van dit forum ook heel mooi zal vinden.  ;)  ;D
En wat te denken van een Landrover hulpverleningsvoertuig die door de Engelse Marine o.a. op vliegdekschepen gebruikt werd en het Landrovertje autospuit welk voor mijn zelf een aardig modelletje is, aangezien ik zelf naast dit exemplaar ook nog in het bezit ben van een exemplaar in 1:1.
Echter moet deze nog steeds gerestaureerd worden en ligt op dit moment helaas stil omdat de tijd ontbreekt. Het heeft ooit dienst gedaan als brandweerwagen bij een landgoed die het ooit nieuw aangekocht hebben op een brandweerbeurs.

visitors can't see pics , please register or login
 

visitors can't see pics , please register or login



marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #133 Gepost op: 11 juni 2008, 22:35:01
Louis ik heb weer met plezier zitten kijken naar deze modellen  :)


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #134 Gepost op: 12 juni 2008, 18:31:22
Leuk dat Erres inmiddels ook een tweetal modelletje heeft laten zien.  :)