Ik deel je verbazing, zeker als het in het begin om slagkracht gaat vanuit eerste lijns voertuigen (TS, RV, ondersteudn door GWT/TW), dan kan dat een groot verschil betekenen, tweede lijns (VZH) is prima. Inderdaad een aandachtspunt voor preparatie (KVT en vooral de bereidheid 'buiten de eigen regio' te acteren, het zal nog wel wat tijd vergen maar ooit ...... (en Brabant Noord is hier zeker niet uniek in). Recent voorbeeld in Ridderkerk (VR RR), de tijdelijke SB (enkel schuim) uit Metlaahof, een HA/TWH uit Vlaardingen terwijl er volwaardige SB's staan in Zwijndrecht & Dordrecht en een HA/SBH in Hendrik Ido Ambacht (ZHZ), dat zijn wat minder minuten toeteren. - Back On Topic maar weer.
De door u gedeelde verbazing gaf ik al eerder een bredere context:
Vanuit de 'late' schakel repressie begrijp ik uw belangstelling.
Maar indien 'de brandweer' de integrale 'veiligheidsketen' had begrepen en uitgevoerd, dan was uit de schakel 'preventie' (het oude begrip brandpreventie bevatten 'alles' vooraf aan de bestrijding!) de 'preparatie' opgesteld met daarin dan de beste uitruk posities.
Hieruit zou u kunnen begrijpen dat ik (ook) slechts doel op een preparatief betere afstemming van de uitruk posities en dus opkomsttijden; dat is niet zo.
Gelet op de idiote verzorging van, anders wettelijk voorgeschreven, bluswater m.b.v. tankwagens, zou, als 'bijvangst' van 'verbeterde' uitruk posities, de ontdekking moeten komen dat op deze wijze nog steeds niet wordt voldaan aan de wettelijke eisen voor: direct beschikbaar, in 'adequate' hoeveelheden, bluswater en de opkomsttijden. Dat voor de eenheid die direct dat beschikbaar bluswater met 'slagkracht' moet kunnen aanwenden.
Uw 'slagkracht' vooronderstelt dan ook de
direct beschikbare vermogens aan bluswater; dat dus niet in hoeveelheden maar in stroomsnelheid.