Auteur Topic: 01-10-2019 Zeer grote brand + GRIP 1 (bedrijf) Akervoorderlaan, Lisse  (gelezen 5614 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #15 Gepost op: 04 oktober 2019, 15:45:26
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3946701/Asbest-neergekomen-in-deel-Lisse-en-Sassenheim-na-grote-brand

We leven in interessante tijden.

In bovenstaande link is het kaartje van de omvang van het besmette gebied in een eerdere link alweer aangepast;
ja het besmette gebied is zomaar kleiner geworden. 'Zelfreinigend vermogen' zal dat bij ontdekking wel genoemd worden.

'Interessant' is ook dat de asbest 'fall out' zich kennelijk aan geografisch scherpe lijnen wenst te houden.

Dit soort ronduit idioot nieuws 'gaat er ook hier in als god's woord in een ouderling'. Een kwestie van 'goedgelovigheid' zeg maar.

Grote God wat leest men nu toch op een Vakinhoudelijk forum, een profeet gelijk Thomas, de ongelofelijke. Tegenwoordig voorzien van Internet ipv glazen bol stelt hij vast, idioot nieuws, zo lezen wij hier. Ik moet denken aan Mattheüs 5:3 Het maakt je gelukkig Als je je met geestelijke zaken bezighoudt!


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2019, 11:32:57
Grote God wat leest men nu toch op een Vakinhoudelijk forum, een profeet gelijk Thomas, de ongelofelijke. Tegenwoordig voorzien van Internet ipv glazen bol stelt hij vast, idioot nieuws, zo lezen wij hier. Ik moet denken aan Mattheüs 5:3 Het maakt je gelukkig Als je je met geestelijke zaken bezighoudt!

U suggereert dat ik gelijk op de apostel Thomas uit het NT. (Profeten vindt u vooral in het OT.)

Die werd daarbinnen m.i. ook niet 'de ongelofelijke' genoemd ( u verwart hem mogelijk met en bekende voetballer of een opvallend iemand uit de A- of B-ploeg); maar als: 'de ongelovige'.
Voor (na)denkende personen nogal een verschil! (Nee, bij u niet; dat is mij dan maar weer eens ongevraagd bekend geworden.)

Hoewel ik het gebruik/misbruik van bijbelteksten op een brandweer vakinhoudelijk forum niet waardeer, heeft u met de Thomas metafoor (onbedoeld) gelijk: ik geloof de meeste praatjes niet vanuit de 'moderne' brandweer.
Sterker nog, vakinhoudelijk beoordeeld, er worden heel wat idiote producten 'verkocht' (cobra's, svm + SB's, Siv's, anti-fysiologische kleding, etc.)!

Te weinig kritische 'ongelovigen' in, en rond(!), een intellectueel vakinhoudelijk uiterst verwaarloosde organisatie; zeg maar.

Voor uw bemoeienissen met de brandweer A'dam wel weer een voordeel. Zoals Van Gaal zei: "Elk nadeel heb ze voordeel!"
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #17 Gepost op: 05 oktober 2019, 18:18:33
U suggereert dat ik gelijk op de apostel Thomas uit het NT. (Profeten vindt u vooral in het OT.)

Die werd daarbinnen m.i. ook niet 'de ongelofelijke' genoemd ( u verwart hem mogelijk met en bekende voetballer of een opvallend iemand uit de A- of B-ploeg); maar als: 'de ongelovige'.
Voor (na)denkende personen nogal een verschil! (Nee, bij u niet; dat is mij dan maar weer eens ongevraagd bekend geworden.)

Hoewel ik het gebruik/misbruik van bijbelteksten op een brandweer vakinhoudelijk forum niet waardeer, heeft u met de Thomas metafoor (onbedoeld) gelijk: ik geloof de meeste praatjes niet vanuit de 'moderne' brandweer.
Sterker nog, vakinhoudelijk beoordeeld, er worden heel wat idiote producten 'verkocht' (cobra's, svm + SB's, Siv's, anti-fysiologische kleding, etc.)!

Te weinig kritische 'ongelovigen' in, en rond(!), een intellectueel vakinhoudelijk uiterst verwaarloosde organisatie; zeg maar.

Voor uw bemoeienissen met de brandweer A'dam wel weer een voordeel. Zoals Van Gaal zei: "Elk nadeel heb ze voordeel!"

Het was niet van Gaal maar Cruijff, hoewel van Hanegem de uitspraak ook opeist maar dat terzijde.

Uitgaande van uw ongelovigheid, u poneerde dat immers zelf, noemde ik de naam van Apostel Thomas, ook bekend onder de naam Judas Thomas Didymus, gaf meermaals blijk van zijn ongelovigheid en u gelijk een profeet (boodschapper) probeert op te dringen dat wat u waarnam op beeld of uit geschrift onmogelijk waar kan zijn, voor u "Idioot nieuws"

Vervolgens gaat u weer even op de man en stelt "Voor (na)denkende personen nogal een verschil! (Nee, bij u niet; dat is mij dan maar weer eens ongevraagd bekend geworden.)"

Dank u heer, Profeet, Boodschapper, hoewel ik u er niet om vroeg mij te beoordelen op denkend vermogen. Gelukkig u bent daartoe niet bevoegd, noch geschikt dus ach het terugkerend patroon zegt feitelijk alles. U gelooft niets, alleen uw zelf en dringt uw mening op, gelukkig gelooft niet iedereen u.



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2019, 10:58:20
U gelooft niets, alleen uw zelf en dringt uw mening op, gelukkig gelooft niet iedereen u.

Nou dan, wat is dan eigenlijk nog uw vakinhoudelijke probleem?

U heeft 'en passant' van mij effe het verschil geleerd tussen een apostel en een profeet en dat 'ongelofelijk' iets anders betekent dan 'ongelovig'; dat gelooft u dus wel van mij!

Nee, u vroeg niet om uw denkend vermogen te beoordelen; maar er zijn mensen die weten dat dit in een (vakinhoudelijke discussie) voortdurend gebeurt. Het is de essentie, zeg maar, van elke discussie. Nee niet voor u; dat is ook al duidelijk.

Uit uw, zoals gewoonlijk, zeer cryptische bijdragen, nu ook met onverwachte en cryptisch gebrachte bijbelse contexten, lijkt het er op dat u een 'fall out' van asbestdeeltjes, benedenwinds vanaf een brandend/uiteenvallend asbest dak, indien dit wordt geplot op een kaart, niet idioot vindt als deze 'fall out' zich bij ook grillige windvlagen precies langs rechte lijnen van wegen en rond enkelvoudige woonwijken laat plotten.

Om plotseling een dag later precies een woonwijk weer langs de wegen(!) zonder verklaring uit te sluiten.

Nou dat weten we dan vakinhoudelijk weer van u. Geeft niets hoor.

En: om te kunnen vastellen dat iemand vooral in zichzelf gelooft....heeft de beoordelaar zelf een geloof nodig; als vergelijkend referentiekader om dat vast te kunnen stellen.
De kwaliteit van dat referentiekader (staat van kennisontwikkeling) bepaalt de mogelijkheden tot ontwikkeling van meningen/overtuigingen op de betroffen kennisgebieden en dus 'de autoriteit' die iemand daarmee kan behalen. Dat is voor een anonymus sowieso onmogelijk!

Uit uw bijdragen blijkt evenmin een kennisgebied; zeker ook niet uit uw bemoeienissen met de brandweer A'dam (onder een andere naam)!
Inhoudelijk gezien zijn uw bijdragen slechts cryptisch en verwarrend; dat kunt u kennelijk niet zelfstandig verhelpen.

Het helpt vooral om elke discussie van de vakinhoudelijke hoofdonderwerpen af te leiden; dat doet u dan weer wel erg goed.....



"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton