Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000-berichten Haaglanden  (gelezen 325302 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 10 september 2007, 17:06:13
Dit topic vervangt niet het topic 'P2000-berichten wie weet er meer van' in de rubriek 'Actueel' (zie http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=137.0 ) maar is om vragen te stellen en opmerkingen te maken over meldingen met een classificatie lager dan 'middelincident' in Haaglanden. Voor incidenten met de classificatie 'middelincident' en hoger dient het board 'Actueel'.

Voor de regels hieromtrent, zie: http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=7741.0
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


Ricardo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.623
    • Ricardo Bonsang Fotografie
  • Rang: Brandwacht 1e klas
Reactie #1 Gepost op: 10 september 2007, 17:09:04
Ik zie geen posting hieronder ?


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #2 Gepost op: 10 september 2007, 17:09:10
15:58:33 10-09-07  -GROUP- Prio 1 VB N14 R - NOORDELIJKE RANDWEG 14,1 N14 Buitenbrand (soort brand: motorvoertuig) 0771
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm)  
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant)  

--------------------------------------------------------------------------------
 
15:55:22 10-09-07  -GROUP- Prio 1 GV N14 R - BEZUIDENHOUTSEWEG R014 Buitenbrand (soort brand: motorvoertuig) 0742
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm)  
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant)  

Er staat Bezuidenhoutseweg, maar rond 16.15 stond er een file over bijna de gehele lengte van de Prins Bernhardlaan in Voorburg richting oprit A12 bij de Maanweg. De oorzaak was dat er geen verkeer de tunnelbuis in mocht vanaf het Hraniceplein richting A4. Dus dat 'Bezuidenhoutseweg' is denk ik verkeerd geweest. Op het moment van passeren van het Hraniceplein werd het inrijverbod overigens net opgeheven.

Gelukkig reed ik net de andere kant op.  ;D
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 10 september 2007, 17:09:29
Ik zie geen posting hieronder ?

Was ik nog mee bezig  :D
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007, 19:47:31
19:43:57 11-09-07  -GROUP- Prio 1 GV Legeringsgebouw (gebouw 300) Van Alkemadelaan OMS melding 0742 Hotel/Pension/Logement Alexand
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm) 
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant) 

Zo, das aardig  uit de route. Scheveningen had op dat moment niks. Gebeurt dit meer dat L-V daarheen moet?
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112




squad61

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 september 2007, 21:24:41
Ja vond ik ook al vreemd, wij hadden net een ander OMSje normaal rijdt Archipel op dit gebouw. Maar Schev zou ook goed kunnen, de inrit zit een paar honderd meters verder als de tijdelijke woning van Willem H. ;D
Maar leuk toch voor L-V lekker even over de Landscheidingsweg blazen. 


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #6 Gepost op: 11 september 2007, 22:18:05
Het is vanaf de kazerne van L-V inderdaad één rechte weg en niet eens zo heel ver weg, misschien vandaar.
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


squad61

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 september 2007, 23:35:37
Nou Arie techniek staat voor niets, dus heb ik het even voor je nagemeten.
En hier zijn de resultatn van de Jury, over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd zoals dat zo mooi heet.  ;D
Op de derde plaast, Leids-Voorburg, totale afstand 6.3 km
Op de tweede plaats, Haagse Hout met 3,7 km
en onbetwist winnaar met 100 m. verschil, Schev, 3,6 km.

Maar het is Rayon Archipel, maar wij hadden al een klusje.
En tenzij HH al ingezet stond, waren ze er zeker sneller geweest als L-V. Want ook de LvNoi en Alkemadelaan is een rechte weg, en die bijna 3 km verschil haal je niet in op de landscheidingsweg, want daar kan je nauwelijks inhalen.
Maar wij hebben al heel veel discussie gehad over de Rayon grenzen, maar de buro tijgers beslissen en niet de OD mensen.




Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #8 Gepost op: 12 september 2007, 08:21:52
Daar heb je gelijk in. Laan van Noi en Alkemadelaan is ook lekker doorsjezen natuurlijk. Maar de wegen van de hoge heren zijn vaak ondoorgrondelijk.  ;)
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


Pino

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 september 2007, 10:48:18

Altijd leuk speculeren....

Ik denk zelf dat Scheveningen tijdelijk Buiten dienst was met de TS aangezien er eerst werd uitgerukt met de 41 en later met de 43.

Verder wordt de KVT volgens mij berekend door een computerprogramma.
De route vanaf Haagse Hout naar dat adres is veel "stadser" als de bijna kruisingsloze landscheidingsweg. Of het nu werkelijk sneller is weet ik niet, 3 km is best veel, maar waarschijnlijk wordt er wel gerekend met vertragingen die je oploopt bij (grote) kruisingen.

Groeten van Pino




squad61

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 september 2007, 11:29:28
Citaat
Verder wordt de KVT volgens mij berekend door een computerprogramma
Dat is juist, maar de gegevens waarmee het systeem rekent zijn hopeloos verouderd. ( is ook toegegeven door de verantwoordelijke personen)
Vandaar dat bij de nieuw rayongrenzen in Den Haag aardig wat tumult is geweest en heel wat rayon grenzen op grond van uitrukervaring weer zijn aangepast.
En tuurlijk kan je over de noordelijke randweg lekker doorrijden, als er geen file staat. En in de tunnel ligt geen vluchtstrook, dus dat is helemaal hopeloos als je daar stilstaat. En bij de Hubertustunnel staat het door de werkzaamheden ook vaak stil.
Voordeel van de stad is dat je makkelijk tegen het verkeer in het wachtende verkeer bij een verkeerslicht kan omzeilen.
Is niet zonder risisco's maar gebeurd regelmatig. Helaas hebben wij geen filmcrew anders had je pas echte mooi filmpjes gehad. ;D


moonthorn

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
    • Twitter!
Reactie #11 Gepost op: 12 september 2007, 13:19:55
"Prio 1 GV Koningstunnel Koningstunnel Noordbaan Binnenbrand 0042 0030 0055 0094 Tunnevuilniswagen in de tunnel in brandl"

Blijkbaar zijn sommige teksten wat te lang om in de beschikbare velden te passen?
* Geen brandweerman en ook geen aspiraties daar toe.
* Ik werk zelf als programmeur in Duiven, Gelderland


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #12 Gepost op: 12 september 2007, 23:20:35
Helaas hebben wij geen filmcrew anders had je pas echte mooi filmpjes gehad. ;D

Een mooie uitdaging voor je Fred? Ik denk dat Peen je wel advies wel geven en de TD van L-V wil best wel een statiefje inbouwen waar mogelijk denk ik zo... Doen ze vast wel, zij willen ook wel eens genieten van die stadse uitrukken op z'n Frediaans (oh nee ***, je was geen chauffeur... das nou weer jammer)  ;) ;D :D ::)


squad61

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 september 2007, 23:29:34
Citaat
Een mooie uitdaging voor je

Nou dat doen we dus niet zonder toestemming van de korpsleiding. En die zijn er niet zo happig op. Maar mogelijk gaat er toch zo iets gebeuren, om aan te tonen hoe slecht het is gesteld met de verkeerscirculatie in de stad en de problemen die met name de brandweer heeft om door het verkeer te komen.
Heb zelf al wat aardige filmwaardige momenten meegemaakt afgelopen maanden, tegen het verkeer in op de De laReyweg, (met schade) naar Scheveningen op een zonnige zondag, of in de ochtend spits naar het provincie huis over de Zuidholland laan, of op het Spui achter een personenauto vast komen te staan die een passagier nog even snel laat uitstappen  :o
Echt dan krijg je pas een idee wat er van de chauffeurs gevraagd wordt. ( en daarom ben ik het niet ;))


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #14 Gepost op: 12 september 2007, 23:38:06

Nou dat doen we dus niet zonder toestemming van de korpsleiding. En die zijn er niet zo happig op. Maar mogelijk gaat er toch zo iets gebeuren, om aan te tonen hoe slecht het is gesteld met de verkeerscirculatie in de stad en de problemen die met name de brandweer heeft om door het verkeer te komen.
Heb zelf al wat aardige filmwaardige momenten meegemaakt afgelopen maanden, tegen het verkeer in op de De laReyweg, (met schade) naar Scheveningen op een zonnige zondag, of in de ochtend spits naar het provincie huis over de Zuidholland laan, of op het Spui achter een personenauto vast komen te staan die een passagier nog even snel laat uitstappen  :o
Echt dan krijg je pas een idee wat er van de chauffeurs gevraagd wordt. ( en daarom ben ik het niet ;))

Het was ook niet als een serieuze opmerking bedoeld Fred, zat je maar wat te stangen.... Toch wel typisch trouwens de ene korpsleiding (die van L-V) geen moeite heeft met het maken van beeldmateriaal tijdens uitrukken en de andere korpsleiding (die van Den Haag wel), terwijl het allemaal onder Haaglanden valt. Maar goed dat is een discussie die het onderwerp van dit topic te buiten gaat.... En idd; er wordt heel veel van een chauffeur gevraagd wordt... Iets wat voor een ieder denk ik wel duidelijk is.