Auteur Topic: Op nieuw verandering voertuigen  (gelezen 2434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Gepost op: 15 februari 2021, 23:24:12
En jawel we gaan in GenV weer veranderen. En ja er gaan weer voertuigen weg. Namelijk alle ts-bt voertuigen die worden verkocht en er komen ccfm voertuigen voor terug. Wat dus betekend dat Bussum Laren Huizen hun 2e ts kwijt raken. En waarschijnlijk Blaricum ook die hebben nu een 4x4 ts staan ook die zou in het lijstje staan voor verkoop


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.096
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2021, 13:41:15
En jawel we gaan in GenV weer veranderen. En ja er gaan weer voertuigen weg. Namelijk alle ts-bt voertuigen die worden verkocht en er komen ccfm voertuigen voor terug. Wat dus betekend dat Bussum Laren Huizen hun 2e ts kwijt raken. En waarschijnlijk Blaricum ook die hebben nu een 4x4 ts staan ook die zou in het lijstje staan voor verkoop
Wellicht toch een goede ontwikkeling, indien je preparatie aansluit bij je risico profiel. Als hiermee tweede TS-en verdwijnen (waarvan je de inzet frequentie & beschikbaarheid kritisch moet bekijken) door volwaardige blusvoertuigen voor terrein, dan is dat wellicht niet zo onlogisch. Ik verbaas me in Brandweer Nederland er al jaren over dat men 'het terrein ingaat, met alle rsicio's die daarbij horen, met een BiZa bepakte TS (ondanks 4x4 veel te zwaar en te kleine tank). Als je dat goed kan implementeren met afschrijvingstermijnen en/of doorschuiven ...... ?


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.794
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2021, 18:14:20
is er ook al een aanbesteding gedaan dan voor de CCFM ?

en op welk termijn zou dit moeten plaatsvinden


bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2021, 17:15:43
Wellicht toch een goede ontwikkeling, indien je preparatie aansluit bij je risico profiel. Als hiermee tweede TS-en verdwijnen (waarvan je de inzet frequentie & beschikbaarheid kritisch moet bekijken) door volwaardige blusvoertuigen voor terrein, dan is dat wellicht niet zo onlogisch. Ik verbaas me in Brandweer Nederland er al jaren over dat men 'het terrein ingaat, met alle rsicio's die daarbij horen, met een BiZa bepakte TS (ondanks 4x4 veel te zwaar en te kleine tank). Als je dat goed kan implementeren met afschrijvingstermijnen en/of doorschuiven ...... ?

Niet als je bedenkt dat Bussum Huizen en Laren al van 3 tssen naar 2 zijn gegaan. En nu gaan ze dus naar 1 met een ccfm. Ook als je bedenkt dat Hilversum van 4 tssen naar 1 is gegaan


bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2021, 17:16:18
is er ook al een aanbesteding gedaan dan voor de CCFM ?

en op welk termijn zou dit moeten plaatsvinden

werkgroep voor de aanbesteding is net geformeerd




Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.096
Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2021, 17:32:38
Niet als je bedenkt dat Bussum Huizen en Laren al van 3 tssen naar 2 zijn gegaan. En nu gaan ze dus naar 1 met een ccfm. Ook als je bedenkt dat Hilversum van 4 tssen naar 1 is gegaan
Ja, maar wat zijn de feiten? Inzet frequentie extra TS-en, beschikbaarheid (bezetting) etc. en wat kan een goede KVT bieden?


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.794
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2021, 17:59:10
Hilversum heeft momenteel toch gewoon weer 2 TS?    14-2132 staat toch op een extra post i.v.m. grootschalige werkzaamheden?



brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.138
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2021, 12:04:41
Je hebt gelijk Sjaak. Je zag zo'n 20 jaar geleden de trend om van speciale natuurbrandbestrijdingsvoertuigen naar BZK-bepakte TSen te gaan die ook geschikt zouden zijn voor NBB. De afgelopen 5 jaar zie je de trend om hier vanaf te stappen omdat de NBB-voertuigen eigenlijk voor beide niet zo geschikt zijn.

Wellicht toch een goede ontwikkeling, indien je preparatie aansluit bij je risico profiel. Als hiermee tweede TS-en verdwijnen (waarvan je de inzet frequentie & beschikbaarheid kritisch moet bekijken) door volwaardige blusvoertuigen voor terrein, dan is dat wellicht niet zo onlogisch. Ik verbaas me in Brandweer Nederland er al jaren over dat men 'het terrein ingaat, met alle rsicio's die daarbij horen, met een BiZa bepakte TS (ondanks 4x4 veel te zwaar en te kleine tank). Als je dat goed kan implementeren met afschrijvingstermijnen en/of doorschuiven ...... ?
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.096
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2021, 13:14:15
Je hebt gelijk Sjaak. Je zag zo'n 20 jaar geleden de trend om van speciale natuurbrandbestrijdingsvoertuigen naar BZK-bepakte TSen te gaan die ook geschikt zouden zijn voor NBB. De afgelopen 5 jaar zie je de trend om hier vanaf te stappen omdat de NBB-voertuigen eigenlijk voor beide niet zo geschikt zijn.
Inzicht komt met de jaren (en ervaring in terrein met de beperkingen vanuit bepakking/gewicht en rijgedrag op reguliere weg - beide niet optimaal), ik juich het toe!


Johan Beck

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2022, 16:23:06
Kent iemand de 14-7091?
Ging vandaag voor het eerst mee met middelbrand in Hilversum.