Auteur Topic: 02-05-2021 Zeer grote brand + GRIP 1 (industrie) Betrixhaven, Werkendam  (gelezen 3012 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Ik stel gewoon vragen net als u dat doet, deze vakman stelt deze uit recente praktijk ervaringen.

Ik ben ook heel duidelijk dat ik het hoorde via de radio, dus ik heb geen eigen waarnemingen, daar heb ik het dus niet over. Kwestie van lezen, en in helderziendheid geloof ik niet, ik weet ook niet waar u zulke berichten heeft gelezen. Zijn er berichten verwijdert sinds mijn post?

Tja, deze helderziende, die zaken uit ander onzichtbare zaken aanwezig ziet zonder eigen waarneming, 'denkt' ook dat hij 'gewoon eerder vragen stelde.....'

Ik denk niet hem ooit te kunnen helpen en ben dat om redenen van gebrekkige redenering ook niet van plan.
Voor een vakinhoudelijke discussie zijn dit soort 'berichtgevers', die denken vragen te stellen zonder enige vraag, storend.

Zijn 'helderziende' beschuldigingen over het gebrek in het betrokken pand, 'gezien' door hem in andere panden(!),werden op het NOS journaal door de eigenaar, hardnekkig en onderbouwd, weersproken. Dan zijn de helderziende hier geplaatste uitspraken mogelijk ook nog lasterlijk!

k hoop dat de eigenaar aangifte doet; dan wordt dit in elk geval duidelijk.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Ik stel gewoon vragen net als u dat doet, deze vakman stelt deze uit recente praktijk ervaringen.

Ik ben ook heel duidelijk dat ik het hoorde via de radio, dus ik heb geen eigen waarnemingen, daar heb ik het dus niet over. Kwestie van lezen, en in helderziendheid geloof ik niet, ik weet ook niet waar u zulke berichten heeft gelezen. Zijn er berichten verwijdert sinds mijn post?

In uw bericht kwam geen vraag voor!

Het is en wordt zo niks hier; qua inhoudelijke discussie.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Dat klopt, u bent hier ook niet om vakinhoudelijk te discussiëren. Ik ga u hier dus ook niet bij helpen. Jammer, want ik zou dat graag met vakmensen doen, maar het forum is helaas uitgestorven wat betreft vakinhoudelijke discussie. Als hier al gediscussieerd moet worden over wat een vraag is of niet dan komen we niet tot de inhoud.

Keer op keer hier zo blijven reageren is storend.

We gaan het zien, zou goed zijn als het e.e.a. wordt uitgezocht daar heeft de familie recht op.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Dat klopt, u bent hier ook niet om vakinhoudelijk te discussiëren. Ik ga u hier dus ook niet bij helpen. Jammer, want ik zou dat graag met vakmensen doen, maar het forum is helaas uitgestorven wat betreft vakinhoudelijke discussie. Als hier al gediscussieerd moet worden over wat een vraag is of niet dan komen we niet tot de inhoud.

Keer op keer hier zo blijven reageren is storend.

We gaan het zien, zou goed zijn als het e.e.a. wordt uitgezocht daar heeft de familie recht op.

Ik ben bij dit incident wel heel erg benieuwd naar het geval van dat deze mensen woonden boven een bedrijfspand.    Was dit toegestaan, en was dit wel volgens de voorschriften van veiligheid.  ongetwijfeld zal hier onderzoek naar worden gedaan, ook voor de familie die het recht heeft op antwoorden


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Ik ben bij dit incident wel heel erg benieuwd naar het geval van dat deze mensen woonden boven een bedrijfspand.    Was dit toegestaan, en was dit wel volgens de voorschriften van veiligheid.  ongetwijfeld zal hier onderzoek naar worden gedaan, ook voor de familie die het recht heeft op antwoorden

Eens die vragen heb ik ook, herken het ook uit de praktijk. Je staat er versteld van waar je in de praktijk allemaal tegenaan loopt.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.




tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Eens die vragen heb ik ook, herken het ook uit de praktijk. Je staat er versteld van waar je in de praktijk allemaal tegenaan loopt.

ik ga er vanuit dat je in de praktijk soms tegen dingen aanloopt die in de theorie niet volledig  zo voorkomen of worden besproken en dat zelf  dingen oplossen bij bepaalde incidenten zeker komt kijken.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
ik ga er vanuit dat je in de praktijk soms tegen dingen aanloopt die in de theorie niet volledig  zo voorkomen of worden besproken en dat zelf  dingen oplossen bij bepaalde incidenten zeker komt kijken.

Ja, dat geldt voor de repressie.
Het ging er toch om of het is toegestaan om boven een bedrijfspand te wonen.

Elke, in de wettelijke brandweerzorg opgeleide persoon moet toch weten dat, binnen de wettelijke brandweerzorg, bepaalde woon- of gebruiks- vormen a-priori verboden zijn.

Dat was zo ook voor SE Fireworks, 't Hemeltje, de Schipholgevangenisvleugel, De Punt,....etc. etc.

Er werd, 'dat is heel gewoon..... dat is usance' 'gewoon' niet gehandhaafd.....

'Wonen', buiten de wettelijk beschreven omstandigheden die dit zonder 'melding' of vergunning verbieden, boven of naast een bedrijfspand is dan ook zeker niet altijd 'vergunnings- of meldingsplichtig'; als voorwaarde voor gebruik.

Maar dat weet toch ook iedereen al in 'de brandweer'?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Dat gaf ik ook al aan..........

Toen ik de berichtgeving via de radio vernam, dacht ik dat het ging om een appartementen complex oid. Het instortingsgevaar vond ik daarbij wel bijzonder om te horen.
Nu blijkt het dus gewoon om industrie te gaan, met bewoning erin, niet voor niets mogen dit soort panden niet worden bewoond. Helaas gebeurd het maar al te vaak met loodsen en kleinere varianten. Er worden hele woningen in gebouwd, dat daar dus risico's aan kleven wordt hier pijnlijk duidelijk. Vraag mij af of de bewoners dit ook te horen krijgen als zij het pand gaan betrekken als woning.

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Dat gaf ik ook al aan..........

Uw tekst is, qua afwezige (?) handhaving en mijn eerdere aanbeveling dat bij een, door u te bewijzen(!), 'gebruiksverbod' u aangifte moet doen, niet te rijmen; laat staan redelijk en begrijpelijk.

U 'dacht', door radioberichtgeving (!?), dat het ging om een appartementencomplex oid. en op de berichtgeving hier 'blijkt' het u 'gewoon' om industrie te gaan met bewoning erin. Volgens u mogen dan dergelijke panden niet worden bewoond.....

Show me! Dat gebeurt op een vakinhoudelijk forum normaliter niet op 'helderziende gaven'!
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Uw tekst is, qua afwezige (?) handhaving en mijn eerdere aanbeveling dat bij een, door u te bewijzen(!), 'gebruiksverbod' u aangifte moet doen, niet te rijmen; laat staan redelijk en begrijpelijk.

U 'dacht', door radioberichtgeving (!?), dat het ging om een appartementencomplex oid. en op de berichtgeving hier 'blijkt' het u 'gewoon' om industrie te gaan met bewoning erin. Volgens u mogen dan dergelijke panden niet worden bewoond.....

Show me! Dat gebeurt op een vakinhoudelijk forum normaliter niet op 'helderziende gaven'!

Precies helemaal duidelijk, doordat je op de radio hoort dat het over bewoning ging en je dan later op tv ziet dat het om industrie gaat met bewoning erboven en dat mag dus niet. Dat gaf ik dus al aan! Daar hadden we het na mijn eerste bijdrage al eens over kunnen zijn, dank!

Maar ik stop deze discussie, want het wordt nu gewoon tijd het onderzoek af te wachten als dat komt.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.




Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Precies helemaal duidelijk, doordat je op de radio hoort dat het over bewoning ging en je dan later op tv ziet dat het om industrie gaat met bewoning erboven en dat mag dus niet. Dat gaf ik dus al aan! Daar hadden we het na mijn eerste bijdrage al eens over kunnen zijn, dank!

Maar ik stop deze discussie, want het wordt nu gewoon tijd het onderzoek af te wachten als dat komt.

U bent niet alleen helderziende maar dat ook volledig autoritair; dat gaat ook goed samen.
Kunt u even bewijs leveren (wetgeving) dat het wonen boven 'industrie' (dewatte?) verboden is?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton