Auteur Topic: Vragen over manschap A opleiding  (gelezen 1648 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bc2307

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 1
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 17 juli 2021, 00:27:18
Beste forumleden,

Al enige tijd heb ik interesse om bij de brandweer te gaan, nu ik 17 ben komt het moment dat ik mijzelf kan aanmelden snel dichtbij en dit maakt mij erg enthousiast. Echter heb ik een aantal vragen over de opleiding waar ik lastig antwoord op kan vinden. (Zit zelf al 4 jaar bij de Jeugdbrandweer dus heb al wel wat kennis van het brandweervak.)

Zo heb ik meegekregen dat er voor vrijwilligers twee soorten opleidingen bestaan; een avondopleiding (1 avond p/w) en een dagopleiding (1 dag p/w). Nu ben ik na het horen van wat negatieve ervaringen over de avondopleiding (grote groep dus weinig individuele oefentijd) geďnteresseerd in de dagopleiding (als dit natuurlijk mogelijk is op mijn post). Nu zit ik wel met het "probleem" dat ik door de weeks dan gewoon studeer, en ik de opleiding het liefst tijdens mijn studie (integrale veiligheidskunde) wil gaan doen. Ik neem aan dat mensen met een full-time baan ook niet elke week een dag vrij kunnen nemen voor de opleiding, is de dagopleiding dan standaard op zaterdag of in ieder geval in het weekend?

En wat als je een opleidings avond/dag niet kan wanwege bijvoorbeeld ziekte? Ze wachten niet op je met de opleiding dus moet je het dan zelf inhalen op de post? Of is het pech en je red het maar op je toets?

Wat zijn jullie ervaringen met de avond/dag opleiding en/of weten jullie de antwoorden op mijn vragen?

Mocht het nog iets uitmaken, de post valt onder veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland.

Groet,
Bas