Auteur Topic: CASUS: Drukte op de snelweg(en)  (gelezen 32466 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #60 Gepost op: 27 september 2007, 19:23:15
Tja 5 beknellingen,en een flinke lekkage.Dat dwingt ons om naar zeer grote HV te gaan,ik wil nu meer personeel TP.We gaan de zaken combineren,dan maar een inzet niet volgens het boekje.Wat betreft de lekkage wil ik dat er maatregelen getroffen worden dat de vloeistofplas niet verder uitbreidt,dus zover als mogelijk indammen met zand,en daaroverheen leggen we een flinke schuimdeken.Dus laat het schuimblusvoertuig ook maar komen,het SB zal de schuimdeken gaan onderhouden tijdens de bevrijding van de slachtoffers.

We gaan in overleg de slachtoffers gewoon bevrijden,de zwaarst gewonden als eerste,en dan zo naar de lichtgewonden.Het gaspakkenteam zal zorg gaan dragen voor een zo goed mogelijke afdichting van het gat.


weetje_hgl

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 861
  • Geslacht: Man
    • www.regio15.nl en http://www.district8.net
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #61 Gepost op: 27 september 2007, 22:04:29
Als je gaat bevrijden, zou ik als leek zeggen, dan moet eerst de uitstroming in iedergeval gestopt zijn, dus geen verder risico nemen, dus eerst de lekkage stoppen, en dan pas de mensen gaan bevrijden...
(of is de praktijk anders? Ik lees namelijk ook altijd dat de brandweer bij een woningbrand eerst de slachtoffers red, en dan pas effectief de blussing gaat beginnen, ivm stoom ofzo...)


Woon in Den Haag (Escamp), op drukke kruising, heb interesse in alles met zwaailichten en sirenes, volg zowat heel Haaglanden, vroeger via scanner, tegenwoordig via internet.ps ik ben dus géén hulpverlener, maar geintresseerd toeschouwer met mening!


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #62 Gepost op: 27 september 2007, 22:10:27
Als je gaat bevrijden, zou ik als leek zeggen, dan moet eerst de uitstroming in iedergeval gestopt zijn, dus geen verder risico nemen, dus eerst de lekkage stoppen, en dan pas de mensen gaan bevrijden...
(of is de praktijk anders? Ik lees namelijk ook altijd dat de brandweer bij een woningbrand eerst de slachtoffers red, en dan pas effectief de blussing gaat beginnen, ivm stoom ofzo...)



Je hebt in grote delen gelijk met jouw verhaal.Alleen als je in dit geval dus eerste de lekkage en de vloeistof gaat opruimen bestaat de kans dat je slachtoffers een hele poos in hun beknelde posistie moeten blijven.Ik had gehoopt dat we te maken zouden hebben met een relatieve kleine lekkage,maar dat blijkt dus een forse lekkage te zijn.Met een forse uitstroom.Vandaar ook dat ik mijn voorkeur ook is om de vloeistofplas in te dammen en af te dekken met schuim,en ook daarna meteen te starten met de bevrijding.Ik vermoed dat de ambulancedienst toch redelijk vlot de slachtoffers wil hebben ;)


Bjorn_Leek

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
    • Brandweer Voertuigen Online
  • Specialisatie: Technische Dienst, Manschap, Chauffeur HA/HV
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Senior Manschap
Reactie #63 Gepost op: 28 september 2007, 14:36:25
Ik ga met Peter mee, niks aan toe te voegen, prima plan.


Fire Duif

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 28 september 2007, 22:04:54
Ik had gehoopt dat we te maken zouden hebben met een relatieve kleine lekkage,maar dat blijkt dus een forse lekkage te zijn.

Ja jij denkt dat ik alles Cadau geef.... hahaha je kent me toch hahaha  ;D ;D ;D




Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #65 Gepost op: 01 oktober 2007, 21:02:00
Maar inmiddels is de maand September voorbij,en staat Oktober op de kalender.En dat betekend dus een eindpunt aan deze erg leuke casus.Wellicht dat Fireduif nog een afsluitend betoog heeft over deze casus?
Ik vindt de casus in iedergeval erg leuk,goede opbouw.En dit soort ongevallen met gevaarlijke stoffen in deze situaties kun je zomaar tegenkomen.Bedankt Remon  ;)


Fire Duif

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 01 oktober 2007, 21:09:09
afsluiten:

De slachtoffers zijn bevrijd. helaas zijn er dan ook 2 slachtoffer te betreuren. de berger is inmiddels aan het bergen!


Sorry dat ik niet te veel tijd had. maar ziek en werken en dan komen er nog veel dingen tussen door zet alles dan wel even op zijn kop!

Vondt dat er met elkaar goed meegedacht werd en dat er toch tot 1 punt gekomen kan worden!

Weet niet of verders iemand wat wil zeggen?


KoenV

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 326
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #67 Gepost op: 05 oktober 2007, 18:56:33
Erg leuk bedacht, beknelling en OGS ;) :)


Bjorn_Leek

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
    • Brandweer Voertuigen Online
  • Specialisatie: Technische Dienst, Manschap, Chauffeur HA/HV
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Senior Manschap
Reactie #68 Gepost op: 07 oktober 2007, 19:14:57
een leuke casus! bedankt.


Voskamp

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.939
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Operationele Voorbereiding
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Hoofdbrandmeester
Reactie #69 Gepost op: 07 oktober 2007, 19:31:14
Fire Duif, bedankt voor je inbreng bij deze casus + de begeleiding hierbij.
We hopen in de toekomst nog een keer wat van je te horen

Daarmee komt hier een einde aan de casus, dus daarom hier een slotje

:)

Tot over 2 maanden
|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everyone is an expert ||