Auteur Topic: Vervangingslijst voertuigen regio Zuid-Holland Zuid  (gelezen 256148 keer)

jwr en 5 gasten bekijken dit topic.

Gertjan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #1890 Gepost op: 29 april 2024, 19:42:09
Ik zie in de meldingen dat de AL van Dordrecht-Leerpark weer retour is op de uitruk, de AL van Papendrecht heeft er wat kilometers en draaiuren bij gekregen tijdens zijn 'invalbeurt' in Dordrecht.

Benieuwd of er een extra AL wordt besteld voor Dordrecht-Centrum ter vervanging van de TS/HW die buiten dienst is gegaan.
nog een RV voor Dordrecht ?   Waarom zou je daar een 2e RV voor moeten bestellen ?    Het wemelt in en rond Dordrecht toch al van de RV's ?  ( Zwijndrecht, Papendrecht en Dordrecht )


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.103
Reactie #1891 Gepost op: 30 april 2024, 18:23:08
nog een RV voor Dordrecht ?   Waarom zou je daar een 2e RV voor moeten bestellen ?    Het wemelt in en rond Dordrecht toch al van de RV's ?  ( Zwijndrecht, Papendrecht en Dordrecht )
Gelet op het risico profiel van Dordrecht is er altijd vanuit preparatie gekozen voor 2 RV's, los van posten Zwijndrecht en Papendrecht.
Met de opening van een tweede beroepspost en de beroepsbezetting is een combivoertuig de oplossing geweest.

Als men het vervallen van een tweede RV voor Dordrecht afdoende gecompenseerd acht door Post Zwijndrecht/Papendrecht, is dat een beleidskeuze. Wordt wellicht anders indien men in Zwijndrecht een dagdienst beroepspost opent (TS/AL) met korte uitruktijd (ook tbv 2e RV voor Dordrecht) is mijn vermoeden.


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.103
Reactie #1892 Gepost op: 18 mei 2024, 13:18:38
De reserve TS (18-9631) van Materiaal & Logistiek is afgevoerd (MAN uit 2005).

Is er al meer nieuws over de nieuwe MCU (18-9798) die wordt opgebouwd door Carrosserie Akkerman, ik meen dat hetzelfde model als geleverd voor Limburg-Noord (MB Atego)?

Een van de nieuwe SB's in opbouw bij Ziegler heeft het roepnummer 18-5562 met daarmee bevestigde voorziene standplaats post Numansdorp.