Auteur Topic: 11-09-2010 RPB + GRIP 1 Spottersweg, Eindhoven Airport  (gelezen 4936 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BRW

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #15 Gepost op: 11 september 2010, 21:04:53
Ewas:

Citaat van: Stephan Lodewijks
- Landing is goed verlopen, kist staat stil op de baan met draaiende motoren. Brandweer heeft landingsgestel gecheckt, piloten zeggen dat alles in orde is. Brandweer ziet zo snel ook niets bijzonders.
- Crew wil naar 't platform taxiën, maar ziet ineens mannen met wielblokken lopen. Tower geeft aan dat ze de wielblokken niet zullen laten plaatsen.
- Brandweer vraagt of motoren uit kunnen om dichter bij 't landingsgestel te kunnen komen. Crew geeft aan dat ze geen Auxiliary Power Unit hebben, en dat dan alle lichten en power uit gaat in 't toestel; en ze willen geen paniek veroorzaken dat mensen denken dat er geëvacueerd moet worden. Motoren hoeven (nog) niet uit.
- Brandweer zegt nu dat 't toestel rechts toch hot breaks heeft. Crew denkt even na wat te doen.
- Brandweer geeft nu links ook hot-breaks aan.
- Crew weet zo snel niet welke temperaturen acceptabel zijn en wil daarom even wat tijd uit zitten met draaiende motoren en dan 't liefst terug taxiën.
- Brandweer adviseert linker motor uit te zetten en passagiers te laten evacueren, maar crew wil nog even nadenken.
- Crew heeft linkermotor uitgezet en brandweer mag nu van die kant bij het toestel komen. Passagiers gaan er uit verwacht ik.
- Tower rapporteert dalende temperatuur aan linker landinggestel.
- 12:22u: Crew laat tower weten dat bij oververhitte remmen 'n uur afkoelen wordt geadviseerd. Landing was om 1149LT, dus om 1249LT kan er pas weer worden getaxied, en pas dan is de baan weer vrij.
- Kisten die in de holding zitten worden ongeduldig en vragen Arrival of er snel gewerkt kan worden.
- Tower vraagt aan 6654 hoe lang 't duurt ná 1249LT voordat ze power hebben om weg te taxiën. 6654 zegt om 1249LT een APU nodig te hebben voor de linkermotor, of een towtruck om 'm weg te slepen. Na enig beraad geeft 6654 aan dat er NU een towtruck kan komen om hen metéén van de baan te slepen, zodat hun holdende collega's hun approaches kunnen beginnen. Iedereen blij dus.  :wink:
- Tower laat 6654 weten dat ze achteruit Echo East op worden geduwd (dat is de taxibaan naar 't hot cargo apron). Van daaraf mogen ze straks starten en wegtaxiën.
- 6654 runway vacated, aerodrome condition Black is dus canceled. Holdende toestellen beginnen nadering.

En ik zwaai af, want ik heb HONGER!  :wink: