Auteur Topic: directeur stapt op  (gelezen 698 keer)

berg

• Forumlid
  • Bezoek: Brandweer
Gepost op: 08 mei 2014, 15:38:11
Na eerder bericht:

Gepubliceerd op 06-05-2014

"We zijn als VRBZO zo veel meer dan wat momenteel over ons gezegd en geschreven wordt"

Het zal niemand van jullie zijn ontgaan. De laatste weken staan we volop in de belangstelling van de media. Met name het Eindhovens Dagblad besteedt de nodige aandacht aan ons. Het is teleurstellend om te zien dat in de berichtgeving nog altijd feitelijke onjuistheden de revue passeren. Verschillen van inzicht tussen het bestuur, management en een kleine groep medewerkers van onze organisatie blijven blijkbaar 'voer' voor de krant. Toch ben ik ervan overtuigd dat het geen zin heeft om dit verschil van inzicht publiekelijk 'uit te vechten'.

Wat me de laatste dagen vooral bezighoudt is het feit dat het goede werk wat we doen ondergesneeuwd raakt. We zijn als VRBZO zo veel meer dan wat momenteel over ons gezegd en geschreven wordt.

Ik besef dat deze storm wel weer gaat liggen, maar voorlopig is dat niet aan de orde. De bezuinigingen die op ons afkomen - en de onzekerheid die dit vanzelfsprekend met zich meebrengt - zijn immers niet mals. Maar dat geldt voor al onze 1300 medewerkers...

Gelukkig heb ik de afgelopen dagen ook veel andere geluiden vanuit onze organisatie mogen horen. Van medewerkers die trots zijn op de organisatie waarvoor ze werken. Medewerkers die in staat zijn om in deze moeilijke periode naar kansen te kijken en die niet verzanden in het enkel zien van onmogelijkheden. Medewerkers die begrijpen dat je alleen iets kan bereiken als je er samen de schouders onder blijft zetten. Daar ben ik dan ook trots op.

Laten we met elkaar in gesprek blijven. Zoals ook ik met de OR in gesprek ben en blijf. Laten we er samen voor zorgen dat onze aandacht kan uitgaan naar hetgeen waar we voor staan: samen sterk om schade en leed te voorkomen. Dat mag de burger in onze regio immers van ons verwachten!

Jac Rooijmans

Vandaag verlaat dezelfde het schip en heeft een andere job;

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/directeur-rooijmans-weg-bij-veiligheidsregio-1.4350926

berg

• Forumlid
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2014, 12:03:02
EINDHOVEN - Vakbonden en de directie van de Veiligheidsregio hebben vrijdag een 'constructief overleg' gehad over de gerezen problemen op de werkvloer bij de brandweer Eindhoven. Dat stellen de organisaties in een gezamenlijke verklaring.

Volgens een intern rapport van bureau Arsis is er veel mis bij de brandweer. Er heerst wantrouwen tussen de mensen op de vloer en de leiding; medewerkers zouden elkaar tegenwerken en er woedt een machtsstrijd. De verstoorde verhoudingen leidden eerder al tot het plotselinge vertrek van de postcommandant Eindhoven Centrum.

Ongenoegen over reorganisatie:

Ook is er veel ongenoegen over de reorganisatie waarbij de 21 brandweerkorpsen opgingen in de Veiligheidsregio. Volgens vakbondsvertegenwoordiger Bert van Veldhuijsen van Abvakabo vinden veel medewerkers dat er óver hen is beslist en niet met hen. Ook wordt gevreesd voor verdere bezuinigingen.

Tijdens het overleg vrijdag tussen directie, bestuur van de Veiligheidsregio en de vakbonden zijn volgens allen 'stappen in de goede richting gezet om de lucht te klaren'.

Bron: ED.NL en interne organisatie.

Stap in de goede richting klinkt als, maar de vierdaagse moet nog beginnen! 2 juni volgende actiedag. Rapport Arsis, slechter als deze heb ik ze nimmer gelezen. Bedrijf hult zich verder ook in stilzwijgen.