Na eerder bericht:
Gepubliceerd op 06-05-2014
"We zijn als VRBZO zo veel meer dan wat momenteel over ons gezegd en geschreven wordt"
Het zal niemand van jullie zijn ontgaan. De laatste weken staan we volop in de belangstelling van de media. Met name het Eindhovens Dagblad besteedt de nodige aandacht aan ons. Het is teleurstellend om te zien dat in de berichtgeving nog altijd feitelijke onjuistheden de revue passeren. Verschillen van inzicht tussen het bestuur, management en
een kleine groep medewerkers van onze organisatie blijven blijkbaar 'voer' voor de krant. Toch ben ik ervan overtuigd dat het geen zin heeft om dit verschil van inzicht publiekelijk 'uit te vechten'.
Wat me de laatste dagen vooral bezighoudt is het feit dat het goede werk wat we doen ondergesneeuwd raakt. We zijn als VRBZO zo veel meer dan wat momenteel over ons gezegd en geschreven wordt.
Ik besef dat deze storm wel weer gaat liggen, maar voorlopig is dat niet aan de orde. De bezuinigingen die op ons afkomen - en de onzekerheid die dit vanzelfsprekend met zich meebrengt - zijn immers niet mals. Maar dat geldt voor al onze 1300 medewerkers...
Gelukkig heb ik de afgelopen dagen ook veel andere geluiden vanuit onze organisatie mogen horen. Van medewerkers die trots zijn op de organisatie waarvoor ze werken. Medewerkers die in staat zijn om in deze moeilijke periode naar kansen te kijken en die niet verzanden in het enkel zien van onmogelijkheden. Medewerkers die begrijpen dat je alleen iets kan bereiken als je er samen de schouders onder blijft zetten. Daar ben ik dan ook trots op.
Laten we met elkaar in gesprek blijven. Zoals ook ik met de OR in gesprek ben en blijf. Laten we er samen voor zorgen dat onze aandacht kan uitgaan naar hetgeen waar we voor staan: samen sterk om schade en leed te voorkomen. Dat mag de burger in onze regio immers van ons verwachten!
Jac Rooijmans
Vandaag verlaat dezelfde het schip en heeft een andere job;
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/directeur-rooijmans-weg-bij-veiligheidsregio-1.4350926