Artikel Wvr is mij, genoegzaam, bekend.
In het Bouwbesluit gaat het over veel zaken, met name in de afdelingen 2.2 en 2.8 tot en met 2.13. Meestal oorspronkelijk bedoeld om een gebouw echt brandveilig, zoals wij waarschijnlijk beiden nastreven, te krijgen. Maar in de loop der tijd onder druk van de liberalisering (schade is economisch en daarvoor dient marktwerking te gelden) verworden tot minimale eisen. Het Bouwbesluit vloeit inderdaad voort uit de Woningwet. Bij invoering van de Omgevingswet zal de liberalisering nog voortschrijden, zo valt te voorzien. Hele categorieën van gebruiksfuncties zullen qua handhaving en toezicht totaal aan de 'markt' worden overgelaten.
De Brandveiligheidsverordening mag nog slechts dienen voor individuele gemeenten om te reguleren wat niet elders is gereguleerd en kan dus niet in plaats treden van het Bouwbesluit. Meestal regelt de BVB de brandveiligheid in objecten niet zijnde gebouwen, omdat daar anders een juridisch hiaat is. Via het BVB hiaten zoals u veronderstelt regelen, is dus rechtens niet toegestaan. Zie ook deze link: https://repository.officiele-overheidspublicaties.nl/externebijlagen/exb-2017-54308/1/bijlage/exb-2017-54308.pdf
Eerst vraagt u mij naar mijn uitwerking van het begrip brandweerzorg, dan geef ik de wettelijke definitie die voor mij al tientallen jaren leidend is en die is u dan genoegzaam bekend.
Op het gebied van de brandweerzorg bestaan er geen minimale eisen; die gelden wel voor de overige 'bouw' eisen in het Bouwbesluit; niet zijnde brandweerzorg taken of -doelen.
Er bestaan functionele criteria als ondergrens voor verdere 'prestatie' uitwerking; maar dat zijn geen 'minimale eisen'.
Er is een wettelijk adviseur met 'ruimte' en het moet volgens de Besluiten
"brandveilig" zijn dat is geen 'minimale eis'.
Dat "
wij" samen iets zouden nastreven is voor mij onvoorstelbaar: op uw hier gebleken manco's en op uw hier vrijwillig optreden als anonieme 'nobody'.
Uw helderziendheid voorschot voor de toekomst deel ik ook al niet.
Ik stelde
niet dat de gemeenten in de BBV in de plaats konden treden van het Bouwbesluit; ik stelde dat e.e.a. kon '"
naast het Bouwbesluit".
Evenmin gebruikte of vooronderstelde ik het woord "
hiaten" om te regelen in de BBV; zoals u dat leugenachtig beweert.
Uw oude link is voor de BBV in strijd met de huidige wettekst.
Gelet op uw verwarrende en leugenachtig weergegeven bijdragen laat ik u verder in uw daarbij herhaald gedemonstreerde leesblindheid.
Ik kan mij u ook niet voorstellen als een vakinhoudelijk gecontroleerd en gevormd persoon.