Auteur Topic: Niet zozeer C2000, wel comm: In hoeverre hebben de boten van de Bw Marifoon ?  (gelezen 451 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R.C.Grootveld

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Puur belangstellend, maar het kan voor mij relevant zijn:

Tijdens onze vaarvakantie werden we op de Moezel geconfronteerd met een stremming als gevolg van een te water geraakt (niet lachen) brandweervoertuig.
Op de rivier waren een tweetal kleine bootjes (formaat trailerbaar) van de brandweer actief om de scheepvaart "tegen te houden", zo ook ondergetekende.

Later (toen ik wat meer info wilde) kwam ik er achter, dat deze bootjes niet over marifoon beschikten, doch alleen over het eigen radiosysteem (de Duitse C2000 zeg maar)

En dat op een rivier als de Moezel, waar toch schepen tot 175m /4000 ton varen.

Vraag: Hoe is dat in Nederland ?
Ik kan me voorstellen dat een Bw bootje wat alleen op de slootjes van Friesland of Noord Holland wordt gebruikt, geen marifoon heeft.
Maar hoe zit zat met de bootjes die op de grote rivieren worden gebruikt, bv zoals die hier zichtbaar is.
Van die van Drimmelen weet ik dat die gewoon marifoon heeft, maar dat is al weer een slag groter.

Ben benieuwd


Johan Beck

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 591
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Vanaf BRV-M dient er tot schipper opgeleid personeel aanwezig te zijn.
Zij beschikken dan ook over een marifooncertificaat.


R.C.Grootveld

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
OK, maar hébben ze ook marifoon? (want dan moet er automatisch iemand aan boord zijn met bedieningscertificaat).


Johan Beck

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 591
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Ze hebben zeker een marifoon aan boord.


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.099
Ze hebben zeker een marifoon aan boord.
Veelal zelfs twee, om meerdere kanalen uit te kunnen luisteren (kanaal 10 en kanaal verkeerscentrale bijvoorbeeld)