Auteur Topic: nieuwbouw brandweerkazerne Rijswijk  (gelezen 11052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #30 Gepost op: 01 maart 2007, 13:09:09
ze zijn begonnen met het plaatsen van wanden


marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #31 Gepost op: 01 maart 2007, 13:10:16
en nog 2 foto's



smitfire

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 01 maart 2007, 15:41:36
Het ziet er zo niet uit: Gelukkig moet het eerst een zooitje zijn wil het prachtig worden, moeten we maar denken.  8)


Brandweerforum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.168
  • Geslacht: Man
    • Stichting Fire & Safetyfora
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #33 Gepost op: 02 maart 2007, 16:51:46
Er is sinds vandaag idd eindelijk weer beweging vanavond misschien weer foto's op regio15  ;)


marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #34 Gepost op: 05 juni 2007, 11:55:46
Hoogste punt nieuwe brandweerkazerne

Donderdag 7 juni om 16.00 uur wordt in aanwezigheid van burgemeester Van der Wel het bereiken van het hoogste punt van de nieuwe brandweerkazerne gevierd.
De kazerne wordt de nieuwe thuishaven voor de medewerkers van het brandweerkorps Delft-Rijswijk. De nieuwbouw van de Brandweerkazerne wordt gebouwd op de locatie gelegen op de hoek van de Burgemeester Elsenlaan met de Sir W. Churchilllaan. Alle Rijswijkse brandweerfuncties komen hiermee onder één dak. In de nieuwe kazerne komen diverse functies die het werken er interessant maken. Zo komen er onder meer speciale instructie-lokalen voor het verzorgen van opleidingen. Op 2 november jl. sloeg burgemeester Van der Wel de eerste paal. Nu zal burgemeester Verkerk uit Delft als voorzitter van het Algemeen Bestuur van de Brandweer Delft-Rijswijk het bereiken van het hoogste punt markeren door het hijsen van de vlag.

bron: rtv rijswijk




marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #35 Gepost op: 07 juni 2007, 18:17:26
weer een aantal nieuwe foto's


marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #36 Gepost op: 07 juni 2007, 18:18:29
en nog een paar



BRW HM

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 07 juni 2007, 20:35:35
Dit gaat een mooooooooooooooie kazerne worden!  :)


Brandweerforum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.168
  • Geslacht: Man
    • Stichting Fire & Safetyfora
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #38 Gepost op: 07 juni 2007, 20:57:15
Het begint lekker vorm te krijgen nou :)


BRW HM

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 07 juni 2007, 21:24:55
Vanmiddag was het hoogste punt viering!  :D




robwolt

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 149
  • Geslacht: Man
Reactie #40 Gepost op: 17 juni 2007, 23:10:58
hallo allemaal,
heel mooi die kazerne maar als ik het allemaal goed begrijp zal na de regionalisering zullen er ong.  1 A.S en 1 HW in staan.  Wel een wat te groot gebouw voor die 2 voertuigen. Praat ik nog niet eens over de kantoorruimten. Wie heeft er hier een antwoord op?

ps Zelf denk ik dat ook de HV er kan staan gezien de rijkswegen in de omgeving en de Plaspoelpolder en de Binckhorst.
Of trekt Den Haag weer alles naar zich toe??

gr. Rob


squad61

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 17 juni 2007, 23:26:09
Stallingsplaatsen wil nog niet zeggen dat je er ook personeel voor hebt. Met de regionalisatie zal men graag afwillen van eestelijns springbemanningen. Dus een HA kan wel in combinatie met een ander tweedelijn voertuig, bijvoorbeeld een SL of AB, maar een HV en RV liever niet. Omdat wanneer je één van de twee aan een incident koppelt het andere voertuig niet meer inzetbaar is. ( geen personeel voor)
Dus als Rijswijk permanent minimaal 10 man in dienst heeft kunnen ze ook meer dan twee voertuigen bezetten.


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #42 Gepost op: 17 juni 2007, 23:40:18
hallo allemaal,
heel mooi die kazerne maar als ik het allemaal goed begrijp zal na de regionalisering zullen er ong.  1 A.S en 1 HW in staan.  Wel een wat te groot gebouw voor die 2 voertuigen. Praat ik nog niet eens over de kantoorruimten. Wie heeft er hier een antwoord op?

ps Zelf denk ik dat ook de HV er kan staan gezien de rijkswegen in de omgeving en de Plaspoelpolder en de Binckhorst.
Of trekt Den Haag weer alles naar zich toe??

gr. Rob

Er moet straks ergens in de regio een brandweerpost komen met een onnoemelijk groot aantal voertuigen en mensen, want ik lees in de verhalen over de regionalisering tot nu toe alleen maar over korpsen die voertuigen moeten inleveren.  ::)
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


marcel8

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.663
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #43 Gepost op: 18 juni 2007, 12:07:26
ja en dan snap ik het niet dat er een nieuwe kazerne komt voor Escamp zo vlakbij Rijswijk
Zal het dat niet beter zijn op de nieuwe Escamp te bouwen op het wateringse veld? tegen wateringen aan


Watje6

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.004
  • Geslacht: Man
    • Regio15.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #44 Gepost op: 18 juni 2007, 12:32:33
ja en dan snap ik het niet dat er een nieuwe kazerne komt voor Escamp zo vlakbij Rijswijk
Zal het dat niet beter zijn op de nieuwe Escamp te bouwen op het wateringse veld? tegen wateringen aan

En als die dan tegen Wateringen aan komt dan zal er ook wel iemand zijn die dan zegt dat Wateringen opgedoekt kan worden .......

Zo blijven we bezig met verschuiven/herindelen :P
Redacteur / Fotograaf van http://www.regio15.nl/images/logos/regio15.png

Volg de Regio15 twitter op http://twitter.com/regio15/ voor de allerlaatste updates !