Nee Marcel heeft een goed punt. Tuurlijk had men al veel eerder moeten kijken naar de nieuwbouw van posten. Oosterheem was niet nodig geweest als Zoetermeer eerder had besloten dat Leidschenveen een deel van Zoetermeer kan halen.(Maar de plannen voor Donau waren toen nog niet eens bekend) Had één centrale post voor Ztm op een betere locatie volstaan. ( en Benthuizen en Pijnacker leveren op de andere hoeken de tweede TS)
En toen L-V een nieuwe kazerne ging bouwen was het natruurlijk niet slim om in de achtertuin van HH te gaan zitten, men had beter iets meer naar Leidschenveen kunnen verplaatsen, en de post Donau meer in de wijk Ypenburg. Maar ja daar zat Nootdorp al, zou weggaan maar wanneer? En zo zie je dat alles met elkaar in verband staat.
En alleen een krachtige regionale brandweer had hier voordeel uit kunnen halen. En juist daar ontbrak het aan. Men zag het teveel als landjepik en dit is mijn gebied als samenwerken en vooruitdenken.
Verder worden brandweerposten liefst op een zo slecht mogelijke (goedkope grond) locatie neergezet, zonder te kijken of het uitrukgebied technisch de beste plek is.
En voor diegene die het graag willen weten, de nieuwbouw Escamp wordt kleiner als de huidige. Bezetting hooguit 12 man. (TS, GSE RV/HV of HA en GSE of geen RV maar een WO of ander voertuig) Dus in elk geval geen twee TS'n meer. En ja waarom personeel van den Haag naar Rijswijk, je kan toch ook de auto ergens anders zetten? (
kon het even niet laten)
Maar misschien gat Rijswijk wel p/dag meer personeel in dienst houden, om af te zijn van de springbemanning. ( Maar even heel simpel, het Rv van Escamp kan niet weg, zolang de bemanning van de RV Rijswijk mogelijk met de HV op de A-13 kan staan)
Maar het onderling uitruilen van personeel gaat in de toekomst zeker gebeuren, maar voorlopig geeft het al problemen om de nieuwe aspiranten in regionale dienst te nemen, laat staan het zittende personeel met hun afwijkende arbeidsvoorwaarden.