Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000-berichten Zeeland  (gelezen 116766 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2008, 16:41:10
16:39:10 26-03-08 19 G BRAN P 1 5630 5382 5647 5676 5685 5635 TERNEUZEN Ammoniak, skihAL 
1303385 BRW Sas van Gent ( OGS-5685 )
1303376 BRW Axel ( HV-2 5676 )
1303335 BRW Sas van Gent ( TAS-5635 )
1303330 BRW Terneuzen ( TAS-5630 )
1303067 BRW Terneuzen ( HA-5647 )
1301946 BRW Terneuzen ( Deco Unit 5382 )
1301922 BRW Terneuzen ( Haakarmchauffeurs Groep 230 )
1301918 BRW Terneuzen ( Blusgroepen 220 en 240 )
1301912 BRW Terneuzen ( Lichtkrant Kazerne )
1301909 BRW Sas van Gent ( Gaspakken Team )
1301903 BRW Sas van Gent ( Blusgroep Dagoproep )
1301900 BRW Sas van Gent ( Lichtkrant Kazerne )
1301856 BRW Axel ( HV Groep )
1301850 BRW Axel ( Lichtkrant Kazerne )
1300046 BRW Zeeland ( OvD Meldkamer )
1300034 BRW Zeeland ( DA-5695 OvD Midden Zeeuws Vlaanderen ) 
1300026 BRW Zeeland ( DA-5490 RoGS Zeeuws-Vlaanderen )
1300023 BRW Zeeland ( DA-5694 HOvD Zeeuws-Vlaanderen )
1300001 BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )

Ingezette voertuigen:

5630 TS Terneuzen
5635 TS Sas van Gent
5676 HV Axel
5685 OGS-voertuig
5647 HA Terneuzen
5695 DA-OVD Midden Zeeuws-Vlaanderen
5490 DA-ROGS Zeeuws-Vlaanderen


bjorn

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2008, 16:42:58
16:39:10 26-03-08 AMBU P 1 5630 5382 5647 5676 5685 5635 TERNEUZEN Ammoniak, skihal
                  1320803 RAV Zeeland ( OvD-G Zuid 19-818 )
                  1320001 RAV Zeeland ( Lichtkrant MKA Middelburg )
            
                 


FireRobin

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.086
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2008, 17:14:17
was een loze melding ;)
Groeten,

Robin Zegers | Brandweer Terneuzen | Post Terneuzen | Blusgroep 2


Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2008, 02:24:25
was een loze melding ;)

Nou nou Robin daar ben ik het niet helemaal mee eens!!
Het betrof een NH3 (Ammoniak) kop die een snufje had opgemerkt, deze ging door zijn HI-HI level en daarop heeft het systeem een melding gemaakt.
Daarop heeft het AC de procedure gevolgd en is dit uit de bus gekomen.
Dus de melding was niet geheel loos, eerder ongewenst.
Maar het blijkt wel dat het systeem werkt en daar gaat het om.

Grt Robert


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2008, 11:17:08

Daarop heeft het AC de procedure gevolgd en is dit uit de bus gekomen.


Betekent dat dit de standaard procedure is bij een dergelijke melding in de gemeente Terneuzen? En dan bedoel ik met name het aantal voertuigen dat gealarmeerd wordt.

Begrijp me niet verkeerd.. het is een belangstellende vraag, niks negatiefs.




Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2008, 14:24:46
Betekent dat dit de standaard procedure is bij een dergelijke melding in de gemeente Terneuzen? En dan bedoel ik met name het aantal voertuigen dat gealarmeerd wordt.

Begrijp me niet verkeerd.. het is een belangstellende vraag, niks negatiefs.

Nou het was iets TE veel van het goede  ;)
Ik denk dat ze dit nog wel gaan aanpassen hoor!! het is een beetje te veel van het goede.

1e uitruk:
*TS 5630 (in het voertuig liggen ook meetbuisjes voor NH3 te meten.
*OVD & ROGS Midden Zeeland

Na constatering daadwerkelijke lekkage:
*SIGT 5681
*SIGT 5685
*DECO 5382
*TS 5635 (voor opbouw DECO + ontsmetting)
*HA 5647/5663 voor het tp brengen DECO.
*5676 HV

Ik geloof dat dit het wel zal worden.

Grt Robert


FireGerrie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Man
Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2008, 14:58:18
Citaat
Na constatering daadwerkelijke lekkage:
*SIGT 5681
*SIGT 5685
*DECO 5382
*TS 5635 (voor opbouw DECO + ontsmetting)
*HA 5647/5663 voor het tp brengen DECO.
*5676 HV

Ik denk dat de HV2-axel niet veel toegevoegde waarde zal hebben voor een evt gaspakkeninzet. Dan is de HV1-mauritsfort handiger omdat die meer materiaal aan boord hebben voor chemicalien (overmaatse vaten ed.)

Gerrie
Brandweer Westdorpe...

...the A-team!


Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2008, 15:02:37
Ik denk dat de HV2-axel niet veel toegevoegde waarde zal hebben voor een evt gaspakkeninzet. Dan is de HV1-mauritsfort handiger omdat die meer materiaal aan boord hebben voor chemicalien (overmaatse vaten ed.)

Gerrie


Op de HV 2 van Axel ligt ook materiaal voor het afdichten van lekkages. Daarom zal ook de HV2 worden opgeroepen, mocht de lekkage zo dermate groot zijn dan zal de HV1 alsnog tp komen.
De overmaatse vaten van de HV1 hebben we niet nodig omdat deze ook op de DECO aanwezig zijn.


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #23 Gepost op: 28 maart 2008, 15:33:32
Wat me opgevallen is, is dat de 5685 van SvG meestal als eerste gealarmeerd wordt bij dergelijke meldingen (meldingen: Pabo Walsoorden en Skihal). Komt dit omdat de 5681 ook als waterongevallenvoertuig inzetbaar staat?


Hans_ZTM

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.570
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Instructeur
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #24 Gepost op: 28 maart 2008, 15:50:18
Citaat
*TS 5630 (in het voertuig liggen ook meetbuisjes voor NH3 te meten.
Ligt er op elke Ts in Zeeland meetbuisjes of alleen in Terneuzen?


Gr Hans
test




Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #25 Gepost op: 28 maart 2008, 18:26:24
Wat me opgevallen is, is dat de 5685 van SvG meestal als eerste gealarmeerd wordt bij dergelijke meldingen (meldingen: Pabo Walsoorden en Skihal). Komt dit omdat de 5681 ook als waterongevallenvoertuig inzetbaar staat?

Nee, dat komt omdat het gaspakkenteam van Terneuzen opgeroepen worden via de code van de DECO unit en daarom wordt de 5681 niet genoemd in de meldingen. Dat is de reden, maar we gaan wel gelijk mee hoor  ;)

En wat de DECO betreft, post Sas van Gent levert ook een SIGT voertuig maar ook altijd de TS, de bemanning van de TS Sas van Gent zorgt voor het opbouwen van de DECO en de ontsmetting van de gaspakken.

Groeten Robert


Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #26 Gepost op: 28 maart 2008, 18:28:32
Ligt er op elke Ts in Zeeland meetbuisjes of alleen in Terneuzen?


Gr Hans

Hans,

Deze meetbuisjes liggen alleen op de tankautospuiten van Axel en Terneuzen.
Dit ivm de 1e uitruk naar Yara Sluiskil (kunstmest fabriek met veel NH3). En nu de skihal met een koelsysteem met 2000kg NH3 in het systeem.

Groeten Robert


Hans_ZTM

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.570
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Instructeur
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #27 Gepost op: 28 maart 2008, 20:32:48
Hans,

Deze meetbuisjes liggen alleen op de tankautospuiten van Axel en Terneuzen.
Dit ivm de 1e uitruk naar Yara Sluiskil (kunstmest fabriek met veel NH3). En nu de skihal met een koelsysteem met 2000kg NH3 in het systeem.

Groeten Robert

Oké dank je wel,

Gr Hans
test


Francois

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.225
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Chauffeur/voertuigbediener
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #28 Gepost op: 28 maart 2008, 21:05:02
Nou het was iets TE veel van het goede  ;)
Ik denk dat ze dit nog wel gaan aanpassen hoor!! het is een beetje te veel van het goede.

1e uitruk:
*TS 5630 (in het voertuig liggen ook meetbuisjes voor NH3 te meten.
*OVD & ROGS Midden Zeeland



Grt Robert

word de HW 5650 niet meegepiept als het weer zo'n automatische melding is ?
Met vriendelijke groet,
Francois Jansen van Rosendaal


Firefighter Robert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.419
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Brandweer chauffeur groot / Pompbediender + Gaspakdrager + Industrial Firefighter
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Onderbrandmeester
Reactie #29 Gepost op: 28 maart 2008, 22:03:41
word de HW 5650 niet meegepiept als het weer zo'n automatische melding is ?

Wat is de meerwaarde van de hoogwerker dan??
Bij een Autom brand melding zal de hoogwerker wel worden geallarmeerd maar bij een automatische doormelding van een NH3 alarm niet.

Grt RObert