Wat me in de reacties op valt is dat men zich weer inzet gereed meldt.
Bijzonder aangezien iedereen binnen is geweest, en dus ademlucht heeft gebruikt. Er is door niemand een ademlucht container oid besteld dus zullen we eerst terug naar de post moeten, en maskers en flessen moeten wisselen.
De watertank zal wel uit de OBkraan gevuld worden, maar het drinkwater voor de manschappen zal wel gebruikt zijn, en moet dus worden aangevuld.
De chauffeur wil misschien nog wat gasolie bijvullen...
Helemaal klaar zijn we dus echt nog niet voor een volgend incident....
Tenslotte even een nazit met al het personeel die meegewerkt hebben om iedereen het totaalplaatje mee te laten krijgen is ook best op zijn plaats. Het was best een heftige inzet met 2 SO's gered. Iedereen even laten weten hoe het met ze is afgelopen is wel zo fijn!
Dus inzetgereed melden op locatie doe ik zeker nog niet.
Leuk onderwerp, want wanneer ben je inzetbaar.
Tegenwoordig heb je ook TS'en waar ademluchtflessen op liggen, dus je kunt zelf je fles wisselen en wat dat gedeelte ben je weer inzetbaar. Bij sommige korpsen rijdt een AB ook standaard bij MB, dus in dit geval was het dus geregeld, maar dat is natuurlijk korps afhankelijk.
Drank aanvullen is heel belangrijk zeker ten aanzien van je vochthuishouden, maar om nu direct niet inzetbaar te zijn omdat je flesjes op zijn?
Ik neem aan dat je voor dit soort zaken gewoon naar de kazerne rijdt en je inzetgereed bent, aan de kazerne vul je de flessen en flesjes aan.
Wat de brandstof van de TS betreft, ja hij zal stationair hebben gedraaid, maar echt veel water heeft deze niet gebruikt (aanvullen water kan idd tp), dus zou het daadwerkelijk zo zijn dat je niet naar een volgende incident kan wat dat betreft?
En je laatste argument lijkt mij nog het meeste hout te snijden, want dit kan voor sommige een heftige ervaring zijn, dus een overweging waardig.
Maar als ik eerlijk ben zou ik dit wel vragen, maar aan de kazerne bespreken en dat lijkt me de inzetbaarheid niet in de weg te staan, tenzij je merkt of hoort dat het nogal wat impact heeft gehad op een van de of op de manschappen.
Kort, ik zou er dus zelf ook wel wat voor voelen om me gewoon inzetbaar te melden, tijd om na te bespreken, zeker (op meerdere vlakken), maar wel aan de kazerne en inzetbaar.
Inzetbaar zijn lijkt me ook wel belangrijk, maar wel verantwoord.