Auteur Topic: Brand ladder Teunis  (gelezen 4939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2019, 11:33:04
Volgens mij wil u het niet begrijpen....  Dat kussen kan ook vanaf een andere post gaan rijden die WEL een PM heeft, met enkele uurtje scholing kan een parttimer dat kussen ook vol laten lopen toch..?  8)

Ja, ik snap u wel. En ik ben het ook wel een beetje met u eens. Maar de praktijk is weerbarstiger. De brandweer Amsterdam-Amstelland heeft geen enkele reden om dat te doen. Het kost hun enkel geld. En het levert niets op voor de bescherming van het eigen gebied van de Veiligheidsregio AA. Uiteindelijk is de VRAA verantwoordelijk voor hun eigen gebied, en niet voor dat van een ander.

Hoewel u gelijk heeft moet u ook toegeven dat de verschillende veiligheidsregio's zelf verantwoordelijk zijn om tot op zekere hoogte zelf de broek op te houden.


Gertjan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2019, 21:01:12
Ja, ik snap u wel. En ik ben het ook wel een beetje met u eens. Maar de praktijk is weerbarstiger. De brandweer Amsterdam-Amstelland heeft geen enkele reden om dat te doen. Het kost hun enkel geld. En het levert niets op voor de bescherming van het eigen gebied van de Veiligheidsregio AA. Uiteindelijk is de VRAA verantwoordelijk voor hun eigen gebied, en niet voor dat van een ander.

Hoewel u gelijk heeft moet u ook toegeven dat de verschillende veiligheidsregio's zelf verantwoordelijk zijn om tot op zekere hoogte zelf de broek op te houden.
Daar ga ik in mee, echter was de discussie meer of dat een beroepskazerne dat kussen moet brengen met een ladder, of dat het ook door middel van een PM door evt een vrijwilligerspost ter plaatse gebracht kan worden.  ;)


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2019, 11:08:57
Differentiëren beroeps/parttimer is niet waar het over zou moeten gaan, brandweerzorg is een wettelijke plicht! Overigens VRAA is wel tot inkeer gekomen;  Het arrestatieteam dat in Den Helder ter plaatse was verzocht nadrukkelijk om de komst van een sprongredder. De veiligheidsregio Noord-Holland-Noord heeft zelf geen sprongredders. De meldkamer Amsterdam-Amstelland kreeg het verzoek met spoed een sprongredder te brengen. Vanzelfsprekend wordt aan zo’n verzoek gehoor gegeven. De inschatting is gemaakt dat AL Teunis de sprongredder het snelst ter plaatse kon brengen. Uw suggestie om de sprongredder te vervoeren met een klein, snel voertuig is eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee, alleen de vraag is of dat in deze situatie een verschil had gemaakt. Dit zijn bijstandsverzoeken die niet vaak gedaan worden, dus daar hebben wij geen procedures voor. Waarschijnlijk was het regelen van een snel autootje uiteindelijk een minder snelle oplossing dan direct AL Teunis sturen. Nav dit incident heeft de korpsleiding van Brandweer Amsterdam-Amstelland aangegeven dat ze dit in het vervolg niet meer op deze wijze willen doen. Na contact met de veiligheidsregio Noord-Holland-Noord hebben ze daar besloten een aantal sprongredders aan te schaffen.