In de jas:
1 paar handschoenen (kevlar - zeer dun en zeer snijbestendig)
2 paar stofmaskers P3
1 notitieboekje + pen (in hersluitbaar plastiek zakje)
1 boekje met allerlei info met betrekking tot interventies + gevarenkaartje (je kent enkel op een examen alles van buiten

en op een interventie moet het helemaal correct zijn wat je verkondigd)
Aan de jas:
1 ring voor MAG-Lite
1 houder voor Astrid radio + spreeksleutel en oortje (luidspreker en micro)
In de broek:
1 sling van 180 cm + stalen musketon (kan je voor van alles en nog wat gebruiken)
1 tas met:
1 paar blushandschoenen (ietsje te groot)
1 balaklava (brandweer type nomex - blauw)
1 paar HV handschoenen ("Maxgrip” van ResQtec)
1 pocketmask + 1 paar ambu handschoenen
1 paar reserve kevlarhandschoenen
2 paar ambu handschoenen (disposabel) + verbandschaar
1 pocketmask
1 kaft met geplastificeerde kaarten (formaat A5) er in met daarop allerlei info (enkele vb.: info ivm gevaarlijke stoffen, meettoestellen, procedures, ...)
tasje met (zit in de grote tas):
gordelmes (holmatro)
allroundmes (rescue knife)
engelsesleutel (klein 8 - 13)
centerpoint (homatro)
stanleymes met haakmesje
gereedschapje voor verwijderen binnenbekleding
waterpomptang
zijkniptang
Wat uitleg over de tas, dit is een kleine harde tas (soort cameratas zal ik maar zeggen). Daarin zit al dat materiaal wat anders in je jas zit en dikwijls in de weg zit omdat je het niet nodig hebt bij elk soort inzet. De tas staat aan men kast in de kazerne en gaat mee bij een uitruk. De reden waarom ik ook dat klein gereedschap mee heb is gewoon simpelweg omdat ik het toch heb als instructeur zijnde en ik het daarom maar mee neen, het kan altijd wel eens van pas komen.
In onze wagen voor bevrijdingen zitten de standaard gereedschaptasjes voor de manschappen (technisch team). De reden waarom de handschoenen (blushandschoenen en HV-handschoenen hier ook in zitten is gewoon omdat anders je jas zo afgeladen vol hangt met handschoenen. In men jas zit wel een paar van die dunne kevlar handschoenen voor allerlei werkjes. Ik gebruik men handschoenen zeer specifiek en dat doet bij ons in het korps iedereen. In alle voertuigen liggen allerlei handschoenen.
Blushandschoenen worden enkel en alleen gebruikt bij bluswerken. Zo blijven ze het langs in goede staat om je optimaal te beschermen tijdens een brand. De kans is groot dat je je blushandschoenen beschadigd bij een technische inzet is te groot daarom worden hiervoor andere handschoenen voorzien, een kleine beschadiging valt niet altijd snel op en dit kan grote gevolgen hebben bij een blusinzet.