Naar ik begrepen heb van een hoovercrafthobbyist is zo'n machine niet ideaal in bosachtig terrein. Dankzij het luchtkussen kan zon machine over tal van opstakels heen vliegen, de zachte "skirt" beweegt soepel mee over stenen en dergelijke maar een bosachtige omgeving zou hij niet graag bevaren/bevliegen, daarvoor zit de angst voor opstekende takken en dergelijke er te veel in, die zouden volgens hem teveel in de skirt kunnen "happen". Bovendien is besturing in golvend terrein niet zo eenvoudig.
Opmerkingen, suggesties, kritiek etc. van liefhebbers, kenners, hobbyisten etc. moeten natuurlijk worden meegenomen.
Het idee gaat hier om een soort plateau zoals in gebruik in de grotere magazijnen, een plateau met de nodige aanpassingen uitgaande van de terreinomstandigheden, de vuurdovende en de blussende eigenschappen en kwaliteiten.
Vrije hoogte toereikend voor de betreffende terreinen, draagvermogen voldoende voor een redelijke hoeveelheid bluswater, zeer beperkte snelheid, dus als het ware een kruiwagen voor heidegebieden.
@oei, stom van me, heb ik echt niet aan gedacht....Dat is helemaal niet stom, propellers worden alleen toegepast bij de noodzaak voor hoge snelheden, bij doven en blussen van branden vwb heidegebieden is geen hoge snelheid vereist dus de propeller zit er dan ook niet op.