Auteur Topic: De speciaal zaken waar men leuke hulpverleningsmodelen kan kopen  (gelezen 70822 keer)

louis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Reactie #60 Gepost op: 22 januari 2009, 21:58:36
Tja, ik weet dat in de jaren tachtig een bedrijfje was die enkele brandweermodellen heeft uitgebracht in de schaal OO (1/76). Weet alleen niet meer of deze nog bestaat en of er een website is.
Ze werden toen hoofdzakelijk gemaakt voor de modeltreinbanen en misschien is dat wel een richting waarin je misschien een keer moet zoeken. 

galletdrager24

• Forumlid
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #61 Gepost op: 11 januari 2010, 20:47:10
Hallo Forumleden,

Ik wil heel graag beginnen met het verzamelen van Amerikaanse modelvoertuigen (brandweer uiteraard). Ik ben voorral op zoek naar die wagens die tegenwoordig rijden. Nou kwam ik uit bij code 3 en ze hadden idd mooie modelen, alleen heb ik niet zo zin om eerst een lidmaatschap aan te vragen (en betalen). Iemand hier misschien die mij kan vertellen hoe ik aan die modellen kan komen zonder echt 'te veel' ervoor te doen. Voor diegene waar het van belang is ik ben wonende in Rotterdam en bestellen wil ik ook best doen, dus maak niet echt uit waar het vandaan komt als het maar NL is. Alvast Dank!  ;) :)
Met vriendelijke Groet,

Davey Blom          |Fotograaf www.112krimpen.nl |

timo

• Forumlid
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #62 Gepost op: 11 januari 2010, 22:13:57
Hallo Forumleden,

Ik wil heel graag beginnen met het verzamelen van Amerikaanse modelvoertuigen (brandweer uiteraard). Ik ben voorral op zoek naar die wagens die tegenwoordig rijden. Nou kwam ik uit bij code 3 en ze hadden idd mooie modelen, alleen heb ik niet zo zin om eerst een lidmaatschap aan te vragen (en betalen). Iemand hier misschien die mij kan vertellen hoe ik aan die modellen kan komen zonder echt 'te veel' ervoor te doen. Voor diegene waar het van belang is ik ben wonende in Rotterdam en bestellen wil ik ook best doen, dus maak niet echt uit waar het vandaan komt als het maar NL is. Alvast Dank!  ;) :)

Code 3 modellen zijn in Nederland heel schaars te verkrijgen, Ik weet 1 adresje dat is: www.wild-toys.nl

En anders word het toch via de VS
brandwacht bij de vrijwillige brandweer Gouda
EHV'er en O&V er Rode kruis Gouda E.O.

galletdrager24

• Forumlid
Reactie #63 Gepost op: 11 januari 2010, 22:15:46
Oke. Ja ik hoop op nog meer reacties maar ik bedank je alvast hartelijk!  :) ik zal is kijken of ik er wat mee kan doen!
Met vriendelijke Groet,

galletdrager24

• Forumlid
Reactie #64 Gepost op: 11 januari 2010, 22:44:12
Timo, ik heb gekeken en mijn eerste aanwinst (althans, modern voertuig) is besteld. Dus nogmaals mijn dank is groot en ik hoop dat ik hem snel naast mijn ALF 900 pumpers kan zetten  ;D

Davey!
Met vriendelijke Groet,

louis

• Forumlid
Reactie #65 Gepost op: 12 januari 2010, 18:30:47
Davey,

Ik weet dat er nog iemand actief is met de verkoop van Code 3 modellen hierin Nederland. Hij staat vaak op de modelautobeurs in Houten, hij heeft aardig wat aan modellen te koop. Ook wat oudere die in Amerika niet meer te krijgen zijn. Echter moet wel zeggen dat Code 3 niet echt goedkoop is, gemiddelde prijs is gauw zo 75 Euro.

ALF 900 pumpers zijn nu niet echt modern te noemen.  ;)

galletdrager24

• Forumlid
Reactie #66 Gepost op: 12 januari 2010, 22:14:10
Hallo Louis,

Bedankt voor de tip! Ik ga is kijken of ik een keer die kant op kan gaan. Het laatste uit je bericht begrijp je denk ik verkeerd.  ;D Ik bedoelde meer dat ik al 3 ALF 900 Pumps heb staan en daar nu een modern voertuig (gister besteld) naast komt  ;D

Groetjes!
Met vriendelijke Groet,

louis

• Forumlid
Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2010, 17:50:44
Davey,

Ik heb begrepen dat komende Zaterdag er een beurs is in Houten, Weet niet of hij daar aanwezig zal zijn. Maar zover ik weet is hij daar regelmatig te vinden met een stand.

louis

• Forumlid
Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2010, 17:51:15
Trouwens welk drie ALF 900 pumpers zijn dat.

galletdrager24

• Forumlid
Reactie #69 Gepost op: 18 januari 2010, 21:53:15
Ze zijn veel kleiner kwa schaal, dus stellen niet zo heel veel voor maar hier een foto van 1.

visitors can't see pics , please register or login

BRON: http://img199.imageshack.us/i/pict4875.jpg/

De andere zijn hetzelfde alleen is ééntje rood, en de andere is gehuld in de Amerikaanse vlag.
Met vriendelijke Groet,

TS744

• Forumlid
    • Brandweer Zwaag
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Brandwacht
Reactie #70 Gepost op: 10 februari 2010, 11:10:03
Weet iemand of de Azset ook ergens te vinden valt in model?

Phantom

• Forumlid
Reactie #71 Gepost op: 26 februari 2010, 13:45:25
Volgens mij heb ik er van Herpa enkelen gezien. :)
Zou je even op deze link moeten klikken en dan even kijken.
Ik zou graag voor je kijken maar dat duurt me iets te lang om heel die lijst uit te pluizen. :P
Ik Ben Gek Geboren En Gek Gebleven, Met Al Mijn Gekheid Ga Ik Door Het Leven
                                             Hyves                  YouTube

erres

• Forumlid
Reactie #72 Gepost op: 07 september 2010, 20:55:51
Misschien ook een leuke site voor de liefhebber van o.a. 1:87 modellen en toebehoren.
Het is te vergelijken met onze Brandweerwinkel, maar dan Duits.
http://www.fire1.de/shop/

Stijn-71

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 17 april 2011, 13:15:52
Hoi allemaal,
ik heb geen enkel binding met jullie site of beroep maar wilde jullie even dit meedelen.
Ik was deze week op vakantie in Strasbourg (F) en kwam daar in een antiekwinkeltje terecht, nadat ik in het uitstalraam een branweerbus van vw zag staan. Ikzelf ben verzamelaar van enkel vw-bussen. Toen ik de winkel binnenging haalde de vriendelijke man 2 grote dozen tevoorschijn met allemaal brandweermodellen. Ikzelf heb er de 2 vw bussen en de kever uitgehaald. Er zat echt vanalles in de dozen van peugeot tot mercedes en van klein tot ladderwagens en wat weet ik nog allemaal. Ik weet niet de prijs van de grotere maar de vw-bussen waren aan 10 €/stuk. Alles was van het merk Solido en zat in een plastic blister die de vorm van het voertuig heeft. De modellen zijn van superkwaliteit. Ik heb hier geen binding mee maar doe er eventueel je voordeel mee. Ik wilde jullie dit even laten weten. Ik heb in een winkel die hier gelinkt staat een model gezien aan 43 € die je daar vindt voor 10 €
De winkel is vlak bij Petite-France, recht over de Pompiers.
hoop dat jullie er wat aan hebben
mvg
Stijn

louis

• Forumlid
Reactie #74 Gepost op: 17 april 2011, 19:59:24
Stijn,

Bedankt voor je tip. Wellicht dat de verzamelaars onder ons daar hun voordeel mee doen als ze in de buurt van Strasbourg komen.
De omschrijving geeft mijn aan dat het hier om een serie modellen gaat welk door DelPrado uitgeven zijn in Frankrijk, betreft de zgn. Pompiers serie waarvan alle modellen afkomstig zijn van Solido. Deze hebben alle een andere beschildering dan de standaard serie van Solido. Zitten enkele leuke exemplaren bij.