Ik heb sinds zondag een serie voertuigen in een set incl. een vitrine kastje, waarop ze los staan in hun mooie minivitrines. de schaal is 1:64 en ze zijn in een woord gezegd schitterend, om een induk te krijgen van de grote, de vitrine is ca 72 cm breed.
Het is de Pumperset, van de FDNY, allemaal Mack modellen, 3 verschillende daar de zgn. Satellite wagens genummerd van nr. 1 t/m 3 verder gelijk zijn.
Het gaat om 2 enorme trucks met oplegger, Waarbij de een het water oppompt uit een open bron of via de waterleiding en doorpompt naar de twee truck, tot op een mijl van de Super Pumper, die o.a. is uitgerust met een Monitor.
Het is dus een eenheid van 2 grote en 3 kleinere voertuigen, de kleinere hebben ook allemaal een monitor
Ik ben nog een te grote leek om dit allemaal uit leggen in goede brandweertaal

Dan heb ik nog een vraag ; op de dozen van deze serie staat "Preserve the Honor" is deze uitspraak bedacht door de code 3 fabriek, of hoort deze toe aan het brandweer korps van New York

Hieronder een foto van de site van code 3, wel een beetje onduidelijk maar heb zelf nog geen foto's kunnen nemen.
visitors can't see pics , please
register or
login