Ik begrijp de reactie van Ruud wel een beetje...
Bij het incidentmanagement (zoals vanaf het wolkje wordt aangehaald) gaat het om het optreden op rijks- en provinciale wegen. Hier gaat het m.i. om iets anders, namelijk het optreden op een groot industriecomplex.
Er is in onze eigen brandweer-brancherichtlijn voldoende te vinden over het gebruik van oranje (voorkeur) en zonodig blauwe zwaailichten om ander verkeer te waarschuwen voor obstakels (zoals brandweervoertuigen met bijbehorend personeel, slangen etc.)
Ik kan mij gezien de bijzondere verkeersbewegingen met allerlei soorten transportvoertuigen op dit complexe terrein, goed voorstellen dat je als hulpdiensten jezelf juist zo zichtbaar mogelijk (met alle optische signalen aan dus...) wilt maken om aanrijdingen te voorkomen. Collega's die wel eens op dit terrein zijn geweest weten hoe er door werknemers en bedrijven die daar dagelijks komen wordt gereden, ik zou mijzelf daar ook graag zo goed mogelijk tegen willen beschermen... De eigen Tata-Sherifs controleren hier volgens mij ook intensief op...
Het zou mij zelfs niet eens verbazen als dit ter plaatse (Copi) is afgestemd.
Misschien begrijpen jullie nu ook waarom ik de reactie van Ruud wel begrijp
Hans : je bent wel stellig in je bewering dat er hier wordt afgeweken van de regels
Tijd om nog even in de brancherichtlijn te duiken?
(je moet artikel 11 hebben :
http://www.brandweerkennisnet.nl/?mode=&ActItmIdt=1794)
Heynsbergen : het viel mij ook op bij het bekijken van de beelden, maar ik kon er (vanaf mijn wolkje in het bijna-effectgebied van deze brand) wel een logische verklaring bij bedenken.
groeten,
René dC