Auteur Topic: 28-12-2010 Zeer grote brand + GRIP 2 Wylrehofweg, Venlo  (gelezen 8565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #45 Gepost op: 29 december 2010, 01:32:03
01:31:01 29-12-10    -ALPHA-    2 OPRUIMEN AM (N.B.: zeer grote brand) (GRIP: grip 2) PKF POST VENLO BV WYLREHOFWEG 9 VENL HDHRU
          GRIP 2     1001603    BRW Peel en Maas (Panningen) (Bevelvoerder)


goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #46 Gepost op: 29 december 2010, 01:33:50
01:33:14 29-12-10    GROUP-1    2 OPRUIMEN AM (N.B.: zeer grote brand) (GRIP: grip 2) PKF POST VENLO BV WYLREHOFWEG 9 VENL
          GRIP 2     1001891    BRW Venray (Blusploeg 1)
          GRIP 2     1001894    BRW Venray (Blusploeg 4)


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #47 Gepost op: 29 december 2010, 09:16:03
Maar je hoort hem goed knetteren. En elke brandweerman die wel eens in een stookhok is geweest met pallets weet wat daar knetterd...

Dit is een stevige. Herinner mij nog goed de woorden van Peter Mol, mijn instructeur module repressie brandwacht, toen we gingen oefenen bij een palletopslagplaats in Nibbixwoud uit een zeer ver en grijs verleden:

"Als hier ooit de fik ingaat, komt iedereen kijken."

Ik verwacht niet anders dat dit zoiets is.

Ben daar bij diverse palletbranden geweest. Bij de vorige brand was het zo heet dat je bij de ingang van de naastgelegen kinderboerderij maar ca 10 sec. kon staan te filmen en dan begonnen de oorranden te schroeien.

Met deze brand bij Post komt men op een totaal van vijf branden geteld vanaf ca '78. In veel gevallen was er sprake van brandstichting. Vroeger maakten ze daar kisten voor de naastgelegen groetenveiling en was plaatselijk bekend onder de naam: Het Kistenlager.

Wat ik mij ook nog kan herinneren is dat daar een opslagloods in brand stond en ik stond aan de andere kant dan waar de
brand was en door de schoorsteenwerking was er een behoorlijke lucht verplaatsing, zodanig dat mijn broekspijpen behoorlijk aan het "fladderen" waren.
Het waren branden die ik stuk voor stuk niet zal vergeten.
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #48 Gepost op: 29 december 2010, 09:17:27
Dan zal er een grote vonken/asdeeltjes regen zijn. Aangezien de kinderboerderij helemaal aan de andere kant van het terrein zit.

Denk eerder gezien mijn ervaringen daar ter plaatse dat het ook voor stralingshitte is.
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #49 Gepost op: 29 december 2010, 12:43:21
visitors can't see pics , please register or login

Meer foto's en video's op de bron site: 112regiolimburg.nl




112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #50 Gepost op: 29 december 2010, 13:29:27
Asbest palletfabriek Venlo komt ook in Blerick terecht
 
Het asbest dat dinsdagavond vrij kwam bij de grote brand in een palletfabriek in Venlo, heeft zich verspreid over een gebied van één kilometer lang en 150 meter breed. Dat heeft onderzoek uitgewezen. Zelfs in weilanden aan de overkant van de Maas, in Blerick, zijn asbestdeeltjes terecht gekomen. Ook een groot deel van de parkeerplaats van het Venlose ziekenhuis is vervuild met asbest. Het parkeerterrein is daarom grotendeels afgesloten.

Een aantal bedrijven in de buurt en een kinderdagverblijf blijven mogelijk enkele dagen dicht. De huisartsenpost gaat in de loop van woensdag weer open. De drukke Tegelseweg, die langs het getroffen bedrijf loopt, wordt om één uur in de middag weer opengesteld.

Foto: PhotoBlogVenlo.nl - Jeroen Lamberts

Bron: www.l1.nl
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #51 Gepost op: 07 februari 2011, 15:15:21
Kinderdagverblijf Venlo woensdag weer open

Kinderdagverblijf De Petteflet in Venlo gaat woensdag weer open.

De opvang was gesloten sinds de grote brand bij palletfabriek PKF/Post, eind december. Daarbij kwam veel asbest vrij. Door de vorst duurde het erg lang eer dat allemaal was opgeruimd. Het bedrijventerrein waarop de palletfabriek en het kinderdagverblijf liggen, werd vorige week weer vrijgegeven. Het hele terrein van de Petteflet is inmiddels vrij van asbest.

Bron: L1.

112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!