Auteur Topic: Regionalisering Brandweer Hollands Midden  (gelezen 38001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvg

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 25 januari 2011, 17:45:00
Ja maar of het hier allemaal beter van wordt valt ook nog maar te betwijfelen. Er zijn namelijk posten in de regio die alles doen om maar (zogenaamd) snel ter plaatse te kunnen zijn. Ik neem even als voorbeeld: eerste persoon in de kazerne drukt status 1. En 1 km voor het incident meld men zich ter plaatse. zo kan je natuurlijk makkelijk die 30 seconden weer terug verdienen. Het lijkt mij dus handig gewoon niks te veranderen aan de KVT. Hoogstens rond de beroeps posten, omdat dat gewoonweg scheelt in de kosten.


firefly

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #91 Gepost op: 09 februari 2011, 12:07:42
ik zie geen enkel nut van de veiligheids regio hollands-midden het zou geld moeten besparen maar ik heb het idee dat het veel omslachtiger gaat en daarom ook meer geld kost.
een voorbeeld : ik was deze week op de kazerne komt er eerst een persoon van de regio de gas en waterstand opnemen terwijl er gewoon een medewerker van facilitair in de kazerne rondloopt die dat ook kan doorgeven een half uur later komt er nog een persoontje de post op halen ... is dit geld besparen of geld weg gooien ?? en zo kan ik nog wel tien voorbeelden geven .     8)


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.140
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #92 Gepost op: 09 februari 2011, 13:28:20
Inderdaad heeft elke afdeling zijn "ding" wel goed geregeld maar daardoor gaat het nog niet efficiënter inderdaad. Het is nu de tijd om daar aan te gaan werken met z'n allen. Maar we hebben nog een lange weg te gaan. Er blijkt dus door de hogere regionen in 2010 niet goed nagedacht te zijn over veel dingen.

ik zie geen enkel nut van de veiligheids regio hollands-midden het zou geld moeten besparen maar ik heb het idee dat het veel omslachtiger gaat en daarom ook meer geld kost.
een voorbeeld : ik was deze week op de kazerne komt er eerst een persoon van de regio de gas en waterstand opnemen terwijl er gewoon een medewerker van facilitair in de kazerne rondloopt die dat ook kan doorgeven een half uur later komt er nog een persoontje de post op halen ... is dit geld besparen of geld weg gooien ?? en zo kan ik nog wel tien voorbeelden geven .     8)
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.140
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #93 Gepost op: 09 februari 2011, 13:29:46
Tja dat kan dus gewoon en is ook bijna niets te doen totdat het een keertje uit komt. Wij hebben dit ook een keer gehad dat we met 2 posten reden, de ene post zich al ter plaatse meldde terwijl zij nog aanrijdend waren en wij wel al ter plaatse waren en nog status "ter plaatse" moesten geven.


Ja maar of het hier allemaal beter van wordt valt ook nog maar te betwijfelen. Er zijn namelijk posten in de regio die alles doen om maar (zogenaamd) snel ter plaatse te kunnen zijn. Ik neem even als voorbeeld: eerste persoon in de kazerne drukt status 1. En 1 km voor het incident meld men zich ter plaatse. zo kan je natuurlijk makkelijk die 30 seconden weer terug verdienen. Het lijkt mij dus handig gewoon niks te veranderen aan de KVT. Hoogstens rond de beroeps posten, omdat dat gewoonweg scheelt in de kosten.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Whyllum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 758
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: BM, OW, BOT
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #94 Gepost op: 09 februari 2011, 15:55:20
Tja dat kan dus gewoon en is ook bijna niets te doen totdat het een keertje uit komt. Wij hebben dit ook een keer gehad dat we met 2 posten reden, de ene post zich al ter plaatse meldde terwijl zij nog aanrijdend waren en wij wel al ter plaatse waren en nog status "ter plaatse" moesten geven.
Als dat bewust/expres gebeurt om de tijden maar mooi te laten lijken is dat niet goed te praten.

Aan de andere kant kan iets dergelijks je ook gewoon een keer overkomen hoor. Onze bev gaf eens status 2, met het incident op zo'n 60 meter en in het zicht. Kennelijk stond de andere TS toen ook net ter plaatse. Als dan de post van de eerste TS daar vervolgens een partij moeilijk en kinderachtig over gaat doen en een beschuldigend vingertje gaat opsteken, boeren we ook de verkeerde kant uit met z'n allen. Weg collegialiteit, en weg begrip voor elkaar...




williamharthoorn

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.974
  • Geslacht: Man
    • ambulancenederland
Reactie #95 Gepost op: 14 maart 2012, 09:26:10
Brandweer Hollands Midden heeft onlangs een contract gesloten met Dutch Rescue Vehicles uit Hoogeveen voor levering van zeven nieuwe tankautospuiten. De bestelling is het resultaat van een nieuwe vorm van aanbesteden.
Het is de eerste aanbesteding van nieuwe voertuigen voor Brandweer Hollands Midden en meteen een bijzondere. Samen met Brandweer Limburg Noord en de vakgroep Bestekken en Normen vanuit het Landelijk Netwerk Materieel en Verwerving  (onderdeel NVBR) is hiervoor een pilot gestart. Daarbij is gekozen voor een bestekvorm waarin de eisen voor een auto functioneel worden beschreven. Wat willen wij dat die nieuwe tankautospuit straks allemaal kan, behalve dat hij rood is en een zwaailicht heeft? “We stappen af van het bestek waarin tot op het boutje moertje de tankautospuit is beschreven” aldus Henk Stultiens van Brandweer Limburg Noord tevens voorzitter  van de vakgroep Normen en Bestekken “we gaan niet meer op de stoel van een ontwerper zitten, dat levert innovatieve zaken op, dat zie je terug in deze auto. We hebben ook een nieuwe vorm van gunning toegepast, Gunnen op waarde of Best Value Procurement. Dat werkte zeer positief uit


Bron: http://www.brandveilig.com/onderwerpen/voertuigen/aanschaf-zeven-nieuwe-tankautospuiten-brandweer-hollands-midden-35309