Auteur Topic: Voor Bezinelucht uit kelder prio 2???  (gelezen 2599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fire Boersie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 449
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 17 augustus 2006, 10:11:26
Gisteravond rondhalf 11 komt voor de blusgroepen van Nunspeet melding binnen voor een Bezinelucht in kelder prio 2 aanrijden, half uur later word de OVD opgeroepen voor een Ongeval Gaslekkage gaarne ter plaatse voor een meting prio 1.

De 1ste TS en DB+MSA gaan prio 2 tp volgens melding.
De OVD komt prio 2 tp en volgens melding prio 1

Hoe komt het dat de 1e TS en DB+ MSA prio 2 moeten aanrijden bij een bezinelucht/gaslekkage, en de OVD wel prio 1 aan moet rijden?
Mij lijkt dit enigzins niet te kloppen.


FireRobin

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.086
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2006, 10:19:53
Gisteravond rondhalf 11 komt voor de blusgroepen van Nunspeet melding binnen voor een Bezinelucht in kelder prio 2 aanrijden, half uur later word de OVD opgeroepen voor een Ongeval Gaslekkage gaarne ter plaatse voor een meting prio 1.

De 1ste TS en DB+MSA gaan prio 2 tp volgens melding.
De OVD komt prio 2 tp en volgens melding prio 1

Hoe komt het dat de 1e TS en DB+ MSA prio 2 moeten aanrijden bij een bezinelucht/gaslekkage, en de OVD wel prio 1 aan moet rijden?
Mij lijkt dit enigzins niet te kloppen.

De alarmcentrale maakt naar de hand van de melding er een prio van. als die prio achteraf meer spoed heeft kan het zijn dat de OVD wel met prio 1 moet komen.

Ook kan de bevelvoeder van de desbetreffende TS zelf bepalen met welke prio het gaat rijden, het gaat er maar om hoe hij de situatie inschat
Groeten,

Robin Zegers | Brandweer Terneuzen | Post Terneuzen | Blusgroep 2


joost B

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.531
  • Geslacht: Man
    • Restauratie Commer T255 Superpoise
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:52:45
Tjah je hebt ook centralisten die prio 2 doen voor sommige ongevallen, en ga zo maar door. Dus tjah vind het zelf ook niet zo gek dat er prio 2 is gegeven. Benzine lucht komt meestal door een tank niet goed afgesloten. Bedoel, deze is zelf door de bewoners in hun huis geparkeerd, om het zo maar even te zeggen. Dus als het een gasmelding is dan zou ik er wel prio 1 van maken. Ongeacht buiten of binnen.

Tjah sommige centralisten zijn anders als andere centralisten van 1 RAC dus die hebben ook weer andere kijk op inzetten ;)

Joost
ManschapA / coördinator aspiranten /  Jeugdleider


ralfw

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2006, 17:14:54
k vind een benzine lucht binnen erger dan buiten... k zou voor binnen prio1 laten gaan... buiten prio2


FireSeeker

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2006, 19:56:44
De centralist zal heus wel door zijn ervaring en kunnen een juiste keuze hebben gemaakt. Deze maakt door een melding een prioriteit op. Deze zijn ingewerkt en ingeleerd om te oordelen naar een melding.

Een onderzoek is meestal prio 2.

Bij deze melding wordt inderdaad wat aangetroffen en waarschijnlijk de bevelvoerder van de wagen ter plaatse oordeelt dat het gevaar dusdanig aanwezig is waardoor er een Ovd prio 1 ter plaatse wordt verzocht.




CHristian

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 437
  • Geslacht: Man
Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2006, 20:15:25
Afgelopen december reed de kazerne Mijnsherenlaan voor een gaslucht naar de flat van mijn broer. Wat bleek de gaslucht was een benzinelucht en was afkomstig van de scooter van me broer die schuin stond en daardoor lekte. :-X :-X

Ik vind het wel ook wel knap als je een benzinelucht met een gaslucht verward :-X :-\,  maar ze waren er wel met prio 1  ;D