Auteur Topic: Oude film gezocht.  (gelezen 5996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin94

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Aspirant manschap A
Gepost op: 02 juni 2015, 20:59:39
Een tijdje terug heb ik dacht ik op dit forum een filmpje gezien welke in nu niet meer kan vinden.
Het ging om een film uit circa 1930 over de nieuwste ontwikkelingen bij de brandweer. Er was onder andere een inzet met een voorloper van de Cobra-cutter te zien.
Is er iemand die weet waar ik deze film kan vinden?


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2015, 22:10:48
Een tijdje terug heb ik dacht ik op dit forum een filmpje gezien welke in nu niet meer kan vinden.
Het ging om een film uit circa 1930 over de nieuwste ontwikkelingen bij de brandweer. Er was onder andere een inzet met een voorloper van de Cobra-cutter te zien.
Is er iemand die weet waar ik deze film kan vinden?

Not a valid youtube URL
Overigens niet jaren 30 maar 60!


kevin94

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Aspirant manschap A
Reactie #2 Gepost op: 02 juni 2015, 22:24:00
Heel erg bedankt. Dit is inderdaad de film die ik zocht.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33.048
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2015, 22:31:23
wat een verschil met vroeger en nu.

in het begin stadium zonder enige ademlucht met zoveel mogelijk mensen naar binnen.

de straalpijp wat er te zien was is dit net zoiets als wat je nu tegenwoordig de Cobra kunt noemen


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2015, 16:26:02
wat een verschil met vroeger en nu.

in het begin stadium zonder enige ademlucht met zoveel mogelijk mensen naar binnen.

de straalpijp wat er te zien was is dit net zoiets als wat je nu tegenwoordig de Cobra kunt noemen

Bijna wel ja, alleen toen moest men gewoon boren maar kijkt u goed naar de boor, voor toen een noviteit, de avegaar kon bijna worden afgeschaft, hoewel we hem nog vele jaren hebben gebruikt, ja niet om door steen heen te komen natuurlijk!