Auteur Topic: Waarom AB inplaats van HW  (gelezen 1298 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 13 juni 2007, 06:38:32
Flinke middelbrand Haaglanden:

06:40:25 13-06-07 bevelvoerder HV bellen met de RAC VB 0771 Monitorcode RAC / brandweer Regionaal / Haaglanden

----------------------------------------------------------------------------------------
04:42:05 13-06-07  -GROUP- Prio 1 Grip1 (soort brand: motorvoertuig) (Middelbrand: ja) (brandmeester: ja) (Vrachtwagen/Bus: ja) Sionsstraat VB
   1500018 BRW Haaglanden (AGS)
   1500019 BRW Haaglanden (Stafofficier Operatiën)
   1500020 BRW Haaglanden (CvD-1)
   1500021 BRW Haaglanden (CvD-2)
   1500022 BRW Haaglanden (RCvD)
   1500024 BRW Haaglanden (Voorlichter)
   1500026 BRW Haaglanden (ROvD West)
   1500430 BRW Wassenaar (Commandant)
   1500532 BRW Haaglanden (Ambtenaar Rampenbestrijding Leidschendam - Voorburg)

--------------------------------------------------------------------------------
 
04:24:18 13-06-07  -GROUP- Prio 1 Kazerneaanvulling (Vrachtwagen/Bus: ja) (soort brand: motorvoertuig) (Middelbrand: ja) Sionsstraat VB
   1500146 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazerneaanvulling)

--------------------------------------------------------------------------------
 
04:21:55 13-06-07  -GROUP- Prio 1 Buitenbrand (Vrachtwagen/Bus: ja) (soort brand: motorvoertuig) (Middelbrand: ja) Sionsstraat VB 0951
   1500161 BRW Rijswijk (Kazernealarm) 
   1500523 BRW Rijswijk (Lichtkrant) 

--------------------------------------------------------------------------------
 
04:20:44 13-06-07  -ALPHA- ROVD Noord tel Contact RAC Buitenbrand (Vrachtwagen/Bus: ja) (soort brand: motorvoertuig) (Middelbrand: ja) Sionsstraat VB
   1500030 BRW Haaglanden (ROvD Noord)

--------------------------------------------------------------------------------
 
04:18:48 13-06-07  -GROUP- Prio 1 Buitenbrand (Vrachtwagen/Bus: ja) (soort brand: motorvoertuig) (Middelbrand: ja) Sionsstraat VB 0655 0776
   1500024 BRW Haaglanden (Voorlichter)
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm) 
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant) 

--------------------------------------------------------------------------------
 
04:04:52 13-06-07  -GROUP- Prio 2 Buitenbrand (Vrachtwagen/Bus: ja) Sionsstraat VB 0771 0942 0324 0660 0094
   1500029 BRW Haaglanden (OvD Noord)
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm) 
   1500161 BRW Rijswijk (Kazernealarm) 
   1500414 BRW Pijnacker - Nootdorp (Nootdorp) (Code van Dienst)
   1500521 BRW Pijnacker - Nootdorp (Nootdorp) (Lichtkrant)
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant) 
   1500523 BRW Rijswijk (Lichtkrant) 

----------------------------------------------------------------------------------------

04:02:57 13-06-07  -GROUP- Prio 1 Brandmelding PAC Raadhuisstraat VB 0741
   1500141 BRW Leidschendam-Voorburg (Kazernealarm) 
   1500522 BRW Leidschendam-Voorburg (Lichtkrant) 


Was me een flinke voertuigbrand, dat er o.a. 2 (!!!) redvoertuigen op afgestuurd worden.  :o En die TWH snap ik niet helemaal, of is de 324 geen TWH? Overigens, de Raadhuisstraat (waar de 741 in eerste instantie heen moest) en de Sionsstraat kruisen elkaar, dus deze meldingen zullen dezelfde zijn ben ik van uitgegaan.

Op weg naar het werk kwam ik rond 7.10 de 741 tegen die op weg naar de kazerne was, dus men heeft er nog vrij lang werk gehad.  ::)

Materiaaloverzicht.

TS 741 L-V
TS 942 Rijswijk
HW 655 L-V
AL 951 Rijswijk
HV 771 L-V
HA 660 + TWH 324 Pijnacker-Nootdorp
AB 776 L-V

Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


Pino

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2007, 16:35:53
Nou ja, bijna helemaal dan  ;)

Er was 10 man in dienst. De 771 was al onderweg op de melding van 4:04
De overgebleven 2 man hebben de 776 bemand na de alarmering van 4:18.
De 655 is nog wel gaan rijden met opgekomen personeel, maar werd weer retour gestuurd toen de 951 tp was.

Hoi DendeV,

Interessant wel eigenlijk. Weet je dan ook waarom de bemanning koos voor de AB ipv de HW ? Er ligt toch wel reserve ademlucht op de TS zodat de AB ook met opgekomen personeel ter plaatse had kunnen komen ? Misschien was de HW wel harder nodig ?

Groeten van Pino  :P


Watje6

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.004
  • Geslacht: Man
    • Regio15.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2007, 22:15:30
Hoi DendeV,

Interessant wel eigenlijk. Weet je dan ook waarom de bemanning koos voor de AB ipv de HW ? Er ligt toch wel reserve ademlucht op de TS zodat de AB ook met opgekomen personeel ter plaatse had kunnen komen ? Misschien was de HW wel harder nodig ?

Groeten van Pino  :P

Wellicht dat de 2 overgebleven personeelsleden in dienst waren voor de AB en geen HW-diploma's hebben ?

(puur gokje hoor)
Redacteur / Fotograaf van http://www.regio15.nl/images/logos/regio15.png

Volg de Regio15 twitter op http://twitter.com/regio15/ voor de allerlaatste updates !


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2007, 22:48:35
Wellicht dat de 2 overgebleven personeelsleden in dienst waren voor de AB en geen HW-diploma's hebben ?

(puur gokje hoor)

Volgens mij moeten we het in deze hoek zoeken:
Bij de alarmering van de 655/776 was al middelbrand gegeven. Middelbrand was niet gegeven vanwege de grote van de brand, maar meer vanwege de rookontwikkeling met de daarop volgende evacuatie. Veel rook, betekend veel ademluchtgebruik bij de evacuatie. Dus is er sneller ademlucht tekort, moet dus ook sneller aangevuld worden (dan red je het niet met de reserves op de TAS). De AB heeft dan even voorrang boven een HW (ik denk ook dat dat wel kortgesloten is via een der kanalen). Misschien iets voor een apart topic dit? Want anders vervuild dit topic een beetje....


DenDeV

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2007, 22:56:52
Hoi DendeV,

Interessant wel eigenlijk. Weet je dan ook waarom de bemanning koos voor de AB ipv de HW ? Er ligt toch wel reserve ademlucht op de TS zodat de AB ook met opgekomen personeel ter plaatse had kunnen komen ? Misschien was de HW wel harder nodig ?

Groeten van Pino  :P
Hee Pino,

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is dat in overleg met de RAC gegaan. En is er voor gekozen om het de AB te gaan en als RV de 951 te alarmeren. Die is er bijna net zo snel denk ik. Dus wat dat betreft kan ik die keuze wel begrijpen.

Wellicht dat de 2 overgebleven personeelsleden in dienst waren voor de AB en geen HW-diploma's hebben ?
(puur gokje hoor)
Jammer, fout gegokt :-)
Overigens, als er 10 personen in dienst zijn dan worden de HV en HW van ingedeeld met een vaste bemensing, ipv springbemanning. Mits voldoende chauffeurs en bedieningsbevoegden beschikbaar. Maar dat is met 10 personen meestal geen probleem.

Gr. Denis





Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2007, 23:01:30
kanalen). Misschien iets voor een apart topic dit? Want anders vervuild dit topic een beetje....
Met wat knutselwerk een topic van gemaakt,en meteen maar naar het Haaglandenboard verplaatst.Mochten jullie berichten missen geef maar even een seintje


DenDeV

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2007, 23:03:44
Met wat knutselwerk een topic van gemaakt,en meteen maar naar het Haaglandenboard verplaatst.Mochten jullie berichten missen geef maar even een seintje
Grrrr, lekker dat je dat net doet als ik in het bericht aan het editten ben  :'(
Ineens was het bericht zoek, incl. mijn getik van een paar minuten.


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2007, 23:08:11
Grrrr, lekker dat je dat net doet als ik in het bericht aan het editten ben  :'(
Sorry,maar dat kan ik niet zien als ik aan het splitsen en verplaatsen ben  ;)