Auteur Topic: Vervangingslijst voertuigen regio Zuid-Limburg  (gelezen 138550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.099
Reactie #315 Gepost op: 08 januari 2014, 21:03:39
Grensoverschrijdende samenwerking is er zeker in de meest zuidelijke veiligheidsregio; Maastricht heeft een gedeelte in België, Landgraaf is gedeeltelijk voor een Duits korps. Vaals heeft ook jaarlijks een grote oefening met hulpdiensten uit België en Duitsland dus de contacten/samenwerking is er wel.

Alleen ik kan mij ook goed voorstellen dat Vaals liever een eigen redvoertuig krijgt ipv de inzet van een Duits redvoertuig in hun inzetgebied.
En de rest van het Heuvelland ……. Vaals zelf is niet zozeer het probleem eerder richting Gulpen, Wittem, Vijlen etc, dat haal je nooit op tijd vanuit Heerlen of Kerkrade als ik de motivatie van het initiele plan juist interpreteer.


Vince Lankhorst

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
    • VLFotografie
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #316 Gepost op: 08 januari 2014, 21:48:55
Vandaag langs Kazerne Brunssum gekomen! De Volvo FMX HA is in dienst genomen  ;D En op het achterterrein waren de brandweermannen aan het stoeien met 2 hagelnieuwe autoladders van Metz op Atego chassis.  :D De 24-3051 & 24-3151 waren daar met een servicebusje van Metz.  :D Weet nog niet waar die wagens heen gaan. Kans is wel dat de AL van Maastricht vervangen wordt door het aantal draaiuren aangezien er ook een AT staat met roepnummer 30  ???
Brandweerman ben je niet voor even, maar voor het leven!


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.099
Reactie #317 Gepost op: 09 januari 2014, 14:13:54
Vandaag langs Kazerne Brunssum gekomen! De Volvo FMX HA is in dienst genomen  ;D En op het achterterrein waren de brandweermannen aan het stoeien met 2 hagelnieuwe autoladders van Metz op Atego chassis.  :D De 24-3051 & 24-3151 waren daar met een servicebusje van Metz.  :D Weet nog niet waar die wagens heen gaan. Kans is wel dat de AL van Maastricht vervangen wordt door het aantal draaiuren aangezien er ook een AT staat met roepnummer 30  ???
Die Volvo is samen met een waterbak in gebruik genomen, de twee AL's waren bestemd voor tweede port Maastricht (Zuid) en Kerkrade, maar of dit nog steeds geldt geletop jouw opmerking en de verkoop van de HW (gepland voor Vaals), we wachten af. Er zal snel duidelijkheid komen, mogelijk de AL van Kerkrade (nog) niet naar Valkenburg maar naar Vaals, allemaal gissen, de feiten kennen we binnenkort. Het is ook wachten wanneer de eerstvolgende nieuwe TS-en operationeel worden, nu enkel Valkenburg, maar Brunssum, Bocholz en Hoensbroek staan ook gepland als ik juist ben.


MValize

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #318 Gepost op: 09 januari 2014, 15:17:19
Ik kwam afgelopen zondag de nieuwe HV van Maastricht tegen; hij staat op kazerne Maastricht Zuid. Ik had begrepen dat Heerlen de andere nieuwe HV zou krijgen die samen met die van Maastricht is afgeleverd.
Verder had ik ook gehoord dat Heerlen ook een nieuwe AL zou krijgen...
De 0752 staat de laatste tijd wel vaak op Heerlen. Afgelopen week stond de ie ook weer eens gestationeerd op Heerlen, aangezien de 1551 weer weg was. Dus ben benieuwd wat er met deze HW gaat gebeuren, als de verhalen kloppen van een nieuwe AL voor Heerlen... ;)


KME

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #319 Gepost op: 09 januari 2014, 16:04:20
1) Kerkrade
2) Valkenburg aan de Geul

Das de verdeling van de autoladders.





KME

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #320 Gepost op: 09 januari 2014, 16:09:19
1) Kerkrade
2) Valkenburg aan de Geul

Das de verdeling van de autoladders.

Sorry, de nieuwe dan ;)

De nieuwe autoladder van Heerlen Centrum wordt volgende maand afgeleverd.


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.099
Reactie #321 Gepost op: 10 januari 2014, 11:48:14
Ik doelde op Hulsberg ipv Hoensbroek  ::)


Albert-Jan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.156
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #322 Gepost op: 11 januari 2014, 14:59:59
In Valkenburg staat momenteel de 24-3051 in de remise naast de 24-3431. De 1831 is doorgeschoven als 2de TS en de Mercedes Ecoliner staat er niet meer.


Raoul

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.620
  • Geslacht: Man
    • Foto en Videoteam Brandweer Zuid-limburg
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #323 Gepost op: 12 januari 2014, 20:42:55
Vanmiddag moest ik even een overzichts-foto maken van het nieuwe en oudere voertuigen die binnenkort op de uitruk komen te staan op kazerne Kerkrade. Voorlopig zullen echter nog de 0640 en de 0651 op de uitruk blijven staan, voor de nieuwe TS en AL moet het personeel nog enige opleiding krijgen en moet de TS nog eens terug naar Rosenbaurer voor een update in de software.

Onderstaand een foto van de voertuigen en containers die binnenkort op de uitruk komen, en tevens een niet super goed gelukte foto van de nieuwe autolader die ik vanuit de verkeerde hoek had gefotografeerd.

visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.099
Reactie #324 Gepost op: 12 januari 2014, 21:27:38
Dus Kerkrade wordt eerste lijns;

1 x TS 4x4 (24-3041)
1 x TS 4x2 (huidige 640)
1 x AL (24-3151)
1 x HA met bakken; DPH, HVH-Redding, ….. ?
1 x HV-2 (671)

Huidige AL 651 en TS 641 verdwijnen (andere post of afgestoten?)




herbie1971

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 489
  • Geslacht: Man
Reactie #325 Gepost op: 12 januari 2014, 21:47:47
Grensoverschrijdende samenwerking is er zeker in de meest zuidelijke veiligheidsregio; Maastricht heeft een gedeelte in België, Landgraaf is gedeeltelijk voor een Duits korps. Vaals heeft ook jaarlijks een grote oefening met hulpdiensten uit België en Duitsland dus de contacten/samenwerking is er wel.

Alleen ik kan mij ook goed voorstellen dat Vaals liever een eigen redvoertuig krijgt ipv de inzet van een Duits redvoertuig in hun inzetgebied.

De brandweer Vaals kan wel willen,als ze hem ook zelf betalen vindt ik het goed.Ik kom uit Twente en zoals reeds gemeld in dit topic bestaat er al enige tijd een overeenkomt tussen Losser en Gronau om de ladder van Gronau in Losser in te kunnen zetten.
Dat moet in Vaals en Aachen toch ook kunnen?


Raoul

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.620
  • Geslacht: Man
    • Foto en Videoteam Brandweer Zuid-limburg
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #326 Gepost op: 12 januari 2014, 21:53:25
Dus Kerkrade wordt eerste lijns;

1 x TS 4x4 (24-3041)
1 x TS 4x2 (huidige 640)
1 x AL (24-3151)
1 x HA met bakken; DPH, HVH-Redding, ….. ?
1 x HV-2 (671)

Huidige AL 651 en TS 641 verdwijnen (andere post of afgestoten?)

Sjaak,

Nee de huidige 0640 gaat elders in de regio geplaatst worden en in Kerkrade blijft zoals ik vandaag gehoord heb alleen de nieuwe TS beschikbaar, tevens verdwijnt de HV-0671 (staat momenteel al niet meer op uitruk) in kazerne Kerkrade en rijd er alleen vanuit kazerne Brunssum de nieuwe HV in de diverse parkstad gemeentes.


herbie1971

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 489
  • Geslacht: Man
Reactie #327 Gepost op: 12 januari 2014, 22:12:00
Hoe denkt men hier in het topic over de oude DAF CF hoogwerker van Brunssum?
Nu staat deze hoogwerker in Rijssenter vervanging van een MAN hoogwerker (05-5151) welke op zin kant is gegaan en economisch niet meer te herstellen is.
Heb vernomen dat deze DAF CF hoogwerker zo af en toe nog wel eens zijn nukken had in Brunssum......


KME

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #328 Gepost op: 12 januari 2014, 23:08:48
Hoe denkt men hier in het topic over de oude DAF CF hoogwerker van Brunssum?
Nu staat deze hoogwerker in Rijssenter vervanging van een MAN hoogwerker (05-5151) welke op zin kant is gegaan en economisch niet meer te herstellen is.
Heb vernomen dat deze DAF CF hoogwerker zo af en toe nog wel eens zijn nukken had in Brunssum......

Ik weet dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn.

Er zijn incidenten geweest waarbij serieus gewonden hadden kunnen vallen. Details laat ik aan evt andere over, daar er volgens mij nog een onderzoek loopt. Ik vind het dan ook raar dat dit rv nog steeds dienst doet. Wellicht aaangepast, maar dat weet ik niet.


Vince Lankhorst

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
    • VLFotografie
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #329 Gepost op: 13 januari 2014, 16:42:34
Ik weet dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn.

Er zijn incidenten geweest waarbij serieus gewonden hadden kunnen vallen. Details laat ik aan evt andere over, daar er volgens mij nog een onderzoek loopt. Ik vind het dan ook raar dat dit rv nog steeds dienst doet. Wellicht aaangepast, maar dat weet ik niet.

En meteen ook op het bericht van Herbie. De HW is aangepast volgens Hilton. Brunssum wilde er niet meer mee werken. Voor zover ik weet is de korf toenmalig van het metaal afgebroken tijdens een afhijsing. De patiënt was gelukkig nog niet op de brandcardsteun van de korf. De korf bleef toen hangen aan de hydrauliek leidingen. Verder zijn er diverse storingen geweest. De HW is heel nauwkeurig en vaak getest. Hij is dus weer met een "schone lei" begonnen.
Brandweerman ben je niet voor even, maar voor het leven!