toch weet ik het niet
2 maanden terug sprak ik een chauffeur uit nijkerk die mij vertelde dat over 6 weken de HV vervangen zou worden door een HVI
heeft hij nou gelijk of niet???
ik denk hij werkt daar dus zal hij het vast wel weten...
Hierbij een PDF file waar in in staat dat het i.v.m. het ontbreken van 4x4 aandrijving geen HV1 maar een HV2 is:
http://www.lfr.nl/contents/pages/81424/operationeleuitgangspuntentshv1enhv2v12021998.pdfonderstaand de door mij bedoelde tekst:
OPERATIONELE UITGANGSPUNTEN VOOR HET OPTREDEN VAN EEN HV-1 en HV-2.
1. ALGEMEEN
- Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft
dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.
Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator.Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.
- Een HV wordt ingezet ter ondersteuning van een TS. De materialen worden in principe
bediend door de bemensing van een TS. In spoedeisende gevallen treed een HV niet zelfstandig op.
- De standaard bemensing van een HV bestaat uit 2 personen
Zoals je ziet zijn de voertuigen van Barneveld en Nijkerk op de 4wiel aandrijving na HV1 voertuigen,dus HV 2.
Door de autolaadkraan is het een HV2+ want deze zit niet in het bestek voor een HV2