Auteur Topic: 27-06-2020 Zeer grote brand + GRIP 1 (gebouwen) Rijnkade, Alphen aan den Rijn  (gelezen 4613 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van der Heyden

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Iemand, die mij ongevraagd tutoyeert, vroeg:
 
Totdat de achterliggende wetenschappelijke principes worden gefalsifieerd/bijgesteld.
Dat volg ik door via internet en literatuurstudie.

Ook via internet zijn alle NL leerstofaanpassingen te volgen via het IFV.
Het verschil in inzicht kan niet van de persoon afhankelijk zijn; vakkennis is niemand's 'eigendom'.

De (technische) basisvaardigheden zoals bediening zijn ondergeschikt aan de uitwerking; op grond van de beelden is voor eenieder, die is opgeleid om een gewenste en effectieve uitwerking (op wetenschappelijk theorie gebaseerd) te realiseren de 'miskleunen' te zien.

Zoals ik eerder stelde, ik ga hier niet toevallig passerende anoniem onopgeleide dilettanten inleiden in het vak.

Dus met het lezen van de leerstofaanpassingen en daarnaast literatuurstudie vindt jij dat je brandweer-vakbekwaam bent?

Over de basisvaardigheden:
Basisvaardigheden zijn ondergeschikt aan de uitwerking? Is dat niet een vreemde stelling? Immers, zonder basisvaardigheden weet niemand wat hij moet doen in specifieke situaties. Dat geldt voor elke beroepsgroep.

Eerder schreef je dat de autoladder verkeerde straalpijpvoering had en je bestempelde dat als "een gebrek aan basisvaardigheden."

Hoe zit het nu Fred? Moeten de mensen die de torenstralen wel of of geen basisvaardigheden hebben?