René Ik werk niet in het dorp, dus ruim 40 uur per week kan ik niet mee met de uitruk. Daarnaast werk ik in ploegendienst en slaap dus regelmatig overdag en ja dan kost aankleden net iets meer tijd dan je collega's die aangekleed en wel wakker zijn. Dus ik ben niet altijd mee met de uitruk ondanks dat ik binnen die kilomoter woon!!
Bij mij precies hetzelfde. Maar zelfs als ik overdag lig te slapen en er komt een melding ben ik vaak nog op tijd voor de eerste wagen.
's nachts ligt er een t-shirt op de stoel, daar bovenop een trainingsbroek en daar bovenop sokken en m'n pieper. Bij een melding trek ik dat snel aan. Slippers aan, sleutels en telefoon van het bureau, bril op, trap af, voordeur uit (valt vanzelf in het slot) en dan ff wachten op de overbuurman (of hij wacht al op mij) en dan bij hem achterop de fiets of samen rennen (zoals nu het geval is, hij heeft al 3 maand een lekke band

). In de kazerne aangekomen eerst de roldeur open doen en het licht in de garage aanzetten (rest gaan vanzelf). Dan beginnen we pas met omkleden. Meestal komt dan de rest ook binnen vliegen. Ik denk (heb het nooit precies gemeten) dat we 's nachts binnen de 4 minuten weg zijn. Man of 8/9 van ons woont dichtbij (binnen straal van 300meter) om de kazerne. Dat zijn meestal ook de mensen die op de uitrukken van de automaatjes zitten. Aangezien er dan toch nooit een tweede wagen mee gaat heeft uit bed komen voor die personen 's nachts bijna geen zin. En als er mensen van verder weg wel op komen dagen laten we die ook wel voorgaan (gewoon weer omkleden en terug naar huis, helaas pindakaas, je doet het met z'n allen).